العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جاك JAC

جاك JAC جاك JAC تأسست عام 99 و متخصصة فى صناعة السيارات التجارية و الميكروباص و قد حققت انتشار دولى فى هذا المجال و قدمت سيارات ركوب مؤخرا بتصميمات إيطالية تنبئ بمستقبل مبهر لتلك السيارة

قديم 13-12-2011, 05:24 PM
amada amada غير متواجد حالياً

amada is just really niceamada is just really niceamada is just really niceamada is just really niceamada is just really nice
افتراضي رد: دلونى لانها عجبانى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.كمال مشاهدة المشاركة

الجاك b15 من اسبوعين كان تمنها 82 الف والعربيه خاماتها متغيرتش من يوم منزلت حتى الان ......ومنزلش منها اتوماتك .
والاخ إللى بيقول خاماتها رديئه وتقفيلها سيئ .....الظاهر شاف عربيه تانيه غير الجاك . .
ياجماعه واحده واحده عليا . تمنها 84 الف والا82 الف كتيرعليها ..خامتها رديئه والامتوسطه . توكيلها ضعيف . وايا ما كان تقفيلها ............ بعد الخناقه دى بناقص من دى عربيه .
قديم 13-12-2011, 06:01 PM
الصورة الرمزية odaoda
odaoda odaoda غير متواجد حالياً
التخصص العملى: هندسة مدنية

odaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amada مشاهدة المشاركة

ياجماعه واحده واحده عليا . تمنها 84 الف والا82 الف كتيرعليها ..خامتها رديئه والامتوسطه . توكيلها ضعيف . وايا ما كان تقفيلها ............ بعد الخناقه دى بناقص من دى عربيه .
بغض النظر عن قرارك النهائى الى ذكرتة

انا بس اتمنى من اعضاء جاك يعودوا لسكونهم تانى لان بصراحة اى حد بيخش يقول اى كلام وهو لا شاف العربية اصلا ولا ركبها
محسسنى ان احنا الى مش راكبين العربية
العربية بقالها معايا سنة ونص ومغيرتش قطعة واحدة من العربية وعاملة 25 الف كيلو للاخ الى دخل الاسبيرانزا فالموضوع
قرار شراء اى حد للعربية ميتوصفش بالساهل كدة
دة انا عربيتى معملتش معايا اى حاجة واقسم بالله مطلع عينيها فمطبات وسفر ونقر وشوارع زى الزفت ومشتكتش وعمرى ما قلت ولا هقول لحد انصحك بكذا
تخيل لو نصحتة بحاجة وطلعت مش عجباة تتحمل دعوة واحد؟؟؟؟؟؟؟
لكن بكل بساطة بنقول انصحك بكذااا !

واستاذ احمد معدى ال 60 الف كيلو ومغيرش حاجة برة العربية غير بلى العجل
وكل ملاك العربية الكرام تكاد تكون الشكاوى مبسطة
لكن اة الوكيل ضعيف انا مقلتش حاجة
لكن اى حد يخش يفتى ويقول خامات رديئة
وواحد يرد يقول مقبولة
بقيت حاسس انهم بيتكلموا عن عربية لا املكها
وبنفضل ساكتين ساكتين ونرجع مع اول موضوع نلاقى ناس تخش تقول اى كلام الى يكلم عن السعر والى يكلم الخامات الرديئة!!!!! رديئة!!!! رديئة ازاى طبلوة جلد وفرش جلد وصاج محترم لعربية ب 80 الف جنية
امال الدايو خاماتها تبقى اية؟؟؟؟ ولا الشفورلية افيو ودى شخصيا كانت معايا
بجد الواحد بقى بيخش هنا يتحرق دمة وبس لناس بتكتب كلام لا تعى معناة اصلا
عموما اتقوا الله فى كلامكواا

jac b 15
وللصين .. كلمة اخرى

سبحان الله وبحمدة سبحان الله العظيم

سبحــــــــــانك مــــــا اعظمــــــــــــــك
قديم 13-12-2011, 07:09 PM
amada amada غير متواجد حالياً

amada is just really niceamada is just really niceamada is just really niceamada is just really niceamada is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة odaoda مشاهدة المشاركة

بغض النظر عن قرارك النهائى الى ذكرتة

انا بس اتمنى من اعضاء جاك يعودوا لسكونهم تانى لان بصراحة اى حد بيخش يقول اى كلام وهو لا شاف العربية اصلا ولا ركبها
محسسنى ان احنا الى مش راكبين العربية
العربية بقالها معايا سنة ونص ومغيرتش قطعة واحدة من العربية وعاملة 25 الف كيلو للاخ الى دخل الاسبيرانزا فالموضوع
قرار شراء اى حد للعربية ميتوصفش بالساهل كدة
دة انا عربيتى معملتش معايا اى حاجة واقسم بالله مطلع عينيها فمطبات وسفر ونقر وشوارع زى الزفت ومشتكتش وعمرى ما قلت ولا هقول لحد انصحك بكذا
تخيل لو نصحتة بحاجة وطلعت مش عجباة تتحمل دعوة واحد؟؟؟؟؟؟؟
لكن بكل بساطة بنقول انصحك بكذااا !

واستاذ احمد معدى ال 60 الف كيلو ومغيرش حاجة برة العربية غير بلى العجل
وكل ملاك العربية الكرام تكاد تكون الشكاوى مبسطة
لكن اة الوكيل ضعيف انا مقلتش حاجة
لكن اى حد يخش يفتى ويقول خامات رديئة
وواحد يرد يقول مقبولة
بقيت حاسس انهم بيتكلموا عن عربية لا املكها
وبنفضل ساكتين ساكتين ونرجع مع اول موضوع نلاقى ناس تخش تقول اى كلام الى يكلم عن السعر والى يكلم الخامات الرديئة!!!!! رديئة!!!! رديئة ازاى طبلوة جلد وفرش جلد وصاج محترم لعربية ب 80 الف جنية
امال الدايو خاماتها تبقى اية؟؟؟؟ ولا الشفورلية افيو ودى شخصيا كانت معايا
بجد الواحد بقى بيخش هنا يتحرق دمة وبس لناس بتكتب كلام لا تعى معناة اصلا
عموما اتقوا الله فى كلامكواا
طبعا شاكر جدا لحضرتك هذا الجهد علشان توضحلى الحقيقه . لكن فيه نقطه مهمه جدا وهى انى لما فكرت فى العربيات الصينى ضحيت بحاجات مهمه منها سعر اعاده البيع وانى هجازف وممكن ارجع اندم بمعنى انى ضحيت براحه البال .المهم طبعا فكرت فى اسبرانزا وذلك لانها الاكثر انتشارا واللى زى الناس مابيغلبش . وكمان علشان هى فى الرينج اللى انا محدده (70 الف) وبصراحه ماكنتش اعرف الجاك وماشفتهاش قبل كده .وبعدين شفت عربيه سودا فخمه عليها علامه النجمه فسالت صاحبها فشكرلى فيها عالاخر وقالى انها صبنى .صينى!!قالى اه بس احسن من اليابانى . جه فى بالى مادام صينى ومش معروفه اكيد رخيصه ومدام الراجل بيشكر فيا للدرجادى ايه المانع انى اجيبها . منها حاجه فخمه وجيده ومحدش يعرفها ورخيصه ..واتفاجئت لما قاللى انها ب76 الف ... وقلت اكيد دى عربيه فالته وعدم انتشارها ان ممكن تكون لسه نازله ومخدتشى وقتها...وبدات ابحث وبصراحه مالقتشى منتدى مهتم بيها الا هذا المنتدى المحترم ..وكانت الصدمه الاولى ان لقيت سعرها 82 او 84 الف والتانيه تناقض الاراء حولين العربيه دى .المهم مهما كانت حلوه الاربعه وتمانين دول دخلونى فى حسبه الجبن تو والاوبترا زيرو .والانسر والكرولا المستعمله استعمال خفيف ...وبصراحه عربيه صينى بالتمن ده وملهاش دعايه ؟؟؟. امال الناس هتشتريها بناءا على ايه !!! مع احترامى لكل ملاك العربيه ...تمنها دخلنى فى حاجات تانيه اامن وان لم تكن افضل على اسوا الفروض .
قديم 13-12-2011, 10:02 PM
الصورة الرمزية odaoda
odaoda odaoda غير متواجد حالياً
التخصص العملى: هندسة مدنية

odaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant future

حضرتك انا ردى لم يكن موجة لشخصك ابدا والله
انا عارف قرار شراء عربية صعب ازاى انا كلامى كان موجة لاشخاص يتحدثون بالباطل ولم يستخدمو العربية اصلا
وحضرتك بتقول لقيت العربية عليها اختلاف (الاختلاف دة من مين ؟؟؟؟ ) واراء متباينة !!!!!!!!!
فى هنا فالمنتدى اكثر من 10 ملاك للعربية ممكن تسالهم واحد واحد ونشوف الاختلاف دة
هو دة الى انا بكلم فية ان الاختلاف الى صور للبعض من رواد المنتدى جاى من ناس مستخدموش العربية
طب بيخشوا ويفتوا لية فالى مستخدمهوش اصلا
وبلنسبة لموضوع عربية اامن فاختبار امان البى كلاس على المنتدى هنا حضرتك تقدر تشوفة
اخر شئ بس
انا لو مكانك ومعايا 84 الف اولا مش هفكر فمانويال وخصوصا لو مدينة زحمة فكر فاى حاجة اوتوماتيك
انا الى شدنى للجاك وسعها الداخلى وجودة خامتها مقارنة بفئتها لانى محتاج عربية واسعة
حاول تشوف حاجة اوتو كويسة وبارك الله فيك وفالعربية الى هتشتريها بأذن الله وتكون احسن من 100 :GR OWIN~12:جاك

jac b 15
وللصين .. كلمة اخرى

سبحان الله وبحمدة سبحان الله العظيم

سبحــــــــــانك مــــــا اعظمــــــــــــــك
قديم 14-12-2011, 12:23 AM
الصورة الرمزية د.كمال
د.كمال د.كمال غير متواجد حالياً
من انا؟: حبيب الكل
التخصص العملى: طبيب اسنان
هواياتي: القراة

د.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond repute

إحنا بنكتب هنا فى قسم الجاك وبنرد على أى حد محتاج سؤال أو إستفسار عن العربيه بصرف النظر عن إنه هيشترى العربيه ولا لأ .....سواء إشترى أو مشتراش مش هيحط فى جيبنا حاجه
أنا بقول كده برد على الناس إللى بتخش تفتى وتيجى من أقسام تانيه عشان تشكر فى عربياتهم ....طب إحنا ملاك الجاك عمر محد فينا دخل على أى قسم تانى وراح مشكك فى عربياتهم ونطلع العيوب إللى فيها ونقعد نشكر فى عربيتنا .....بالعكس لو واحد فيهم إشترى عربيه بنبارك له ونهنيه وعمرنا ماقلنا لواحد متشتريش العربيه دى وتعالى إشترى عربيتنا .........بصراحه حاجه تجيب غثيان .

بلدنا فى القلوب متشاله ومهما تضيق عليها الحاله ولادها قدها ورجاله