العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سفارى وطرق

سفارى وطرق اماكن تستحق الزيارة - سفارى - رحلات - طرق جديده او مختصره - طرق احذر منها

قديم 02-04-2012, 12:29 AM
الصورة الرمزية basosi
basosi basosi غير متواجد حالياً
من انا؟: سامح الباسوسي
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: الشعر - السيارات- النقل الثقيل والاتوبيسات

basosi is a name known to allbasosi is a name known to allbasosi is a name known to allbasosi is a name known to allbasosi is a name known to allbasosi is a name known to all
افتراضي رد: عاوز اروح شبين الكوم من المحلة

انا عندي رأي
لو انت مسافر رايح جاي لوحدك اركب اتوبيس المحلة طنطا شبين مدينة السادات وده من المحلة موقف الشون
اما
لو مسافر ومعاك العائلة وعندك خلفية عن السواقه كويس وبتعرف تمشي في طرق السفر لأن الغلطه في السفر وحشه
اطلع من المحلة لطنطا وادخل من عند موقف المرشحة في طنطا الى شارع الحلو ومنه الى شارع البحر طوالي الى محطة القطار حتكون امامك حتمشي بعد كده يمين موازي للسكه الحديد (السكه الحديد على يسارك) وتعدي تقاطع ش المعاهده الى ان تصل الى منطقة مرور سالم تعدي المزلقان اللي قدامك وتحود شمال تعدي المزلقان اللي كنت ماشي موازي له وتمشي في طريق طنطا شبين .
نفس اللي شرحه استاذ سمير رياض في المشاركة رقم 9

يا حبيبي يا
محمد

يا رسول الله

قديم 02-04-2012, 01:46 PM
باسم لانسر باسم لانسر غير متواجد حالياً

باسم لانسر is a name known to allباسم لانسر is a name known to allباسم لانسر is a name known to allباسم لانسر is a name known to allباسم لانسر is a name known to allباسم لانسر is a name known to all

ياجماعة الف شكر لحضراتكم والله مش عارف اقولكم ايه

السفر انا ولله الحمد كتير جداً بسوق على الطريق بس بيكون والدى معايا اواخويا وبنبقى طالعين مشوار سوا بيبقوا مجرد امان عشان الرخص والكمين والكلام غير كدا الحمد لله انا بسوق على السريع بقالى فترة كبيرة

المشكلة كلها انى لازم اطلع المشوار دا لوحدى وهيبقى معايا شيل ولذلك هحتاج العربية واى وسيلة مواصلات هتكون بهدلة ليا , او شئ مستحيل كمان لإن الشيل هتكون تقيلة
قديم 02-04-2012, 01:56 PM
كيا سيفيا كيا سيفيا غير متواجد حالياً

كيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة باسم لانسر مشاهدة المشاركة

ياجماعة الف شكر لحضراتكم والله مش عارف اقولكم ايه

السفر انا ولله الحمد كتير جداً بسوق على الطريق بس بيكون والدى معايا اواخويا وبنبقى طالعين مشوار سوا بيبقوا مجرد امان عشان الرخص والكمين والكلام غير كدا الحمد لله انا بسوق على السريع بقالى فترة كبيرة

المشكلة كلها انى لازم اطلع المشوار دا لوحدى وهيبقى معايا شيل ولذلك هحتاج العربية واى وسيلة مواصلات هتكون بهدلة ليا , او شئ مستحيل كمان لإن الشيل هتكون تقيلة
اجر عربيه وبلاش تسوق بدون رخصه وكمان معاك شيله

قديم 02-04-2012, 02:02 PM
باسم لانسر باسم لانسر غير متواجد حالياً

باسم لانسر is a name known to allباسم لانسر is a name known to allباسم لانسر is a name known to allباسم لانسر is a name known to allباسم لانسر is a name known to allباسم لانسر is a name known to all

هى ايه المشكلة فى الشيلة طيب ؟؟
وأجر عربية واناعندى عربية واقفة تحت بيتى ؟؟؟

شكراً ع النصيحة بس على اسوء الفروض هحاول اخد حد معايا يكون معاه رخصة
قديم 02-04-2012, 03:00 PM
الصورة الرمزية ronaldo_real
ronaldo_real ronaldo_real غير متواجد حالياً
التخصص العملى: COLLEGE STUDENT

ronaldo_real is a glorious beacon of lightronaldo_real is a glorious beacon of lightronaldo_real is a glorious beacon of lightronaldo_real is a glorious beacon of lightronaldo_real is a glorious beacon of light
للاهمية رد: عاوز اروح شبين الكوم من المحلة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samirayad مشاهدة المشاركة

بالنسبه لى

أفضل أن تطلع من المحله لطنطا ....وتخش جوه طنطا فى إتجاه محطة القطار

وتستمر فى المشى لحوالى 1000 متر ( مارا بسجن طنطا )

هتلاقى مزلقان سكه حديد على يسارك وأمامه نقطه مرور

هتعدى المزلقان وتسير بسيارتك لحد ماتوصل شبين الكوم
بعد اذنك انا عارف مكان السجن بس المزلقان اللى تقصده هو لو خلينا السجن يمينيكون المزلقان اللى على الشمال قبل ماتطلع السريع

MINE INCHAA`AALLAH