العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 17-12-2013, 04:52 PM
الصورة الرمزية Ahmed_Esmail
Ahmed_Esmail Ahmed_Esmail غير متواجد حالياً

Ahmed_Esmail is just really niceAhmed_Esmail is just really niceAhmed_Esmail is just really niceAhmed_Esmail is just really nice
افتراضي رد: BYD F- 0 (منافس قوى جديد )

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mizo messi مشاهدة المشاركة

انا سمعت انا في ناس هنا في المنتدي اشتروا العربيه دي.. لو حد فعلا اشتراها ياريت يقول ايه مميزاتها و عيوبها و عامله ايه في السرعات العاليه و الثبات و كده.. بس ياريت في اسرع وقت

فعلا انا من احدى الاعضاء اللى اشتروا العربية دى
بس العربية دى لسة معايا من اربع شهور يعنى لسة مشتكتش منها
مميزاتها انها عربية ناعمة وقوية وكلها حنية هاهاههاهاهاهاهاه .....
والسحب بتعها سريع وبتجرى بسرعة يعنى مش محتاج تدوس بنزين على طول عشان تمشى يعنى انا بسوقها فى الشوارع المصرية دوسة بنزين خفيفة والاقيها بتجرى وبشيل رجلى كتير من على البنزين ومعظم الوقت رجلى على الفرامل اكتر من البنزين
وبالنسبة للثبان هى وطية وثباتها ممتاز يعنى مرة كنت ماشى بيها على اقصى سرعة انا جبتها وهى حوالى 105 كيلو وخوفت ازود عن كده مع ان الكتيب بتاعها بيقول ان اقصى سرعة ليها 150 كيلو وممكن تزود لـ 160 بس خطر هما كتبين كده وعداد السرعة عامل مؤشر احمر على الارقام من 165 الى 180 بس انا مظنش انها تجيب اكتر من 165 ابدا المهم لما جبت بيها 105 ولقيت عربية كسرت عليا وكنت بفاديها حركت الدركسيون يمين وشمال محصلش للعربية حاجة وثابتة ما شاء الله