العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سكودا skoda

سكودا skoda اسكودا Škoda بداءت كشركة تشيكية منذ عام 1895 على يد شريكين لورينما وكليمنت وهى حاليا احدى شركات مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سكودا اوكتافيا فابيا رومستر

قديم 25-08-2014, 12:21 PM
Ehab mobarak Ehab mobarak غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس تحكم آلي
التخصص العملى: مهندس تحكم آلي
هواياتي: الصيانات الكهربية والميكانيكية والحاسب الآلي

Ehab mobarak is on a distinguished road
افتراضي رد: نقص في الميه سكودا فليشيا

طيب استفسار بسيط هو الهوا ده بيجي منين وليه باستمرار كل ما تيجي تفتح القربه بعد ما تبرد العربيه انا ما بافتحهاش والعربيه سخنه مع ملاحظة انه بعد مشوار حطيت مرايه عند خرج الشكمان عشان اشوف فيه بخار ميه ولا لا مالقيتش اي نسبة تكثيف للبخار وخرج الشكمان هوا سخن جاف واذا كان في عيب في الغطا اع ف منين انا باغير غطيان مش عارف اذا كانت سليمه ولا بايظه لانها جديده وشكرا
قديم 25-08-2014, 12:42 PM
الصورة الرمزية محمد حسن عبد الرحمن
محمد حسن عبد الرحمن محمد حسن عبد الرحمن غير متواجد حالياً
هواياتي: معرفة وتجميع المعلومات عن السيارات واحب اصلح اى حاجة بايدى

محمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond repute

بص يا باشا الهواء ده بيجى نتيجة ان المياة اللى فى دايرة التبريد وصلت درجة حرارتة الى انها تتبخر فا الهواء اللى بيطلع بيبقى بخار مياة هل العربية بتسخن معاك لم بتفتح القربة والموتور شغال هل يوجد زى بقليل هواء كثيرة

قديم 25-08-2014, 08:54 PM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute

انا باغير غطيان مش عارف اذا كانت سليمه ولا بايظه لانها جديده وشكرا
انا جبت مرتين ورا بعض غطيان جديده و متعمرش معايا و الاقي السكس بلف بتاع الغطا باظ .
سمعت الكلام و جبت واحد استيراد و الحمد لله زي الفل

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*
قديم 07-02-2015, 11:29 PM
Ehab mobarak Ehab mobarak غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس تحكم آلي
التخصص العملى: مهندس تحكم آلي
هواياتي: الصيانات الكهربية والميكانيكية والحاسب الآلي

Ehab mobarak is on a distinguished road

اسف لأني ما كملتش الموضوع وانشغلت عن الرد فيه لكن حاقول اللي عملته باختصار انا راجعت علي جوان المانفولد وغيرته لكن ما فيش فايده بعد كده حليت وش السلندر لاقيته منقر وفيه حفر عميقة وما ينفعش يتجلخ المهم كحل مؤقت مليت النقر بالمادتين ايبوكسي ستيل ومشيت بيها زي الفل بس كان حل مؤقت المهم جيت اغير وش السلندر لاقيت اني لما اجيب شورت بلوك علي بعضه احس وناس كتير نصحتني بكده بس نصيحتي لأي حد لما يجيب شورت بلوك يجيب نفس موديل الموتور القديم عشان ما يضبطش كربراتير علي موتور انجكشن .
كدا موضوع نقص المياه والحرارة انتهي وشكرا لكل من شارك برأيه.