العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 10-02-2010, 10:53 PM
Hamakyy Hamakyy غير متواجد حالياً

Hamakyy will become famous soon enough
مقارنة بين 4 عربيات فى حدود ال 65 الف

السلام عليكم

انا كنت محتار بين 4 عربيات داخلين دماغى
ومش عارف استقر على واحدة فممكن حضراتك تقارنوا بين العربيات دى
ونشوف اية الاحسن والعربية الى تستحمل ومتعبنيش فى الميكانية
وتكون عربية شبابية واهم حاجة تكون اوتوماتيك وكماليتها تكون حلوة نبدأ بقى :

* بيجو 307 موديل 2003 1600 سىسى اوتو

* سيات ابيزا موديل 2006 1400 سىسى اوتو

* بروتون جين 2 موديل 2006 1600 سىسى اوتو

* لانسر مكواة موديل 2003 1300 سىسى اوتو و مش مشكلة دى سيدان مش هتفرق

العربيات اهى قداكم وياريت تقارنوا بينهم ولو فى عربيات احسن فى الرنج دة 65 الف يا ريت تقولوا برضوا
قديم 11-02-2010, 01:40 AM
الصورة الرمزية ابو هيما
ابو هيما ابو هيما غير متواجد حالياً
من انا؟: أعمل ليومك كأنك تموت غدا
التخصص العملى: مرشد سياحى
هواياتي: العاب القوى والقراءة

ابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مقارنة بين 4 عربيات فى حدود ال 65 الف

أبعد عن السيات أبيزا 1400 سى سى 2006 لأنى انا مثلك كنت مهتم جدا بالعربية دى وعرفت من الناس اللى امتلكتها ومن كلأمهم ان فيها مشكلة فى الفرامل بتظهر بعد عداد 35000 وسحبها ضعيف والكلأم ده كان بينطبق على المانيول يعنى السحب فمابالك بالأتوماتك أكيد هأتكون أسواء -ومن رأئى برضه تبعد عن الأنسر 1300 أتوماتك سيئة جدا ووحشة اوى فى سحبها ...أنا سوقتها وسقت الأنسر 1600 وأقدر أقولك أن 1600 سى سى جميلة جدا وسحبها روعة وتكيفها كويس أوى بعكس ال 1300 سى سى ضعيفة وتكيفها وحش وممكن تتأكد من الكلم ده بنفسك وتسأل كذا وأحد .
مكدبش عليك البيجو مش هاقدر أفيدك فيها لانى مش مهتم بيها وخبرتى بيها قليلة بس أقدر أقولك أسال عن خدمة ما بعد البيع وأسعار قطع الغيار .
بالنسبة للجين تو عربية ماليزى محترمة سحبها هأيل وعزمها حلو وثبتها روعة على الطريق ومأتورها من شركة لوتس الأنجليزية وعربية متجربة فى مصر من سنتين وقطع غيارها بدأت تتوفر خارج الوكيل -بس اكشف عليها قبل متجبها واتكد من حالتها ويفضل تكشف عليها عند الوكيل وربنا يوفقك

شـــــــــــقة مفــــــــــروشة للبيــــــــــع بــجــنـــــــــــــــوب
ســــــــــــــــــــــين اء

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــ

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
"خيركم للناس أنفعكم للناس"
صدق رسول الله

قديم 11-02-2010, 03:23 AM
صانع الخيال صانع الخيال غير متواجد حالياً

صانع الخيال is on a distinguished road

انصحك ب بروتون جين 2 موديل 2006 1600 سىسى اوتو
قديم 12-02-2010, 05:37 PM
eskenderiya eskenderiya غير متواجد حالياً

eskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond repute

* بروتون جين 2 موديل 2006 1600 سىسى اوتو
قديم 12-02-2010, 06:40 PM
الصورة الرمزية Devill Blood
Devill Blood Devill Blood غير متواجد حالياً
من انا؟: when u lose your dreams u become no thing at all
التخصص العملى: student at mansoura university - faculty of law - english section
هواياتي: أخبار السيارات-الرسم-الكمبيوتر والأنترنت

Devill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond repute

ياخونا أنتم على طول كده تتكلموا بدون أى وعى أنا شايف خليك فى العربيات اللى ليهم ثقة فى السوق مع إنى بموت فى حاجة إسمها 307 ولكن عيبها فى قع الغيار وأنا شايف أن البروتون منظره على الفاضى"نهج الصين"فخليك فى اليابانى وسيبك من اللى يقول لك سحب ولا مش سحب هو أنت هاتسابق؟ أنت عايز عربية تخدمك وتعيش
على فكرة اللانسر مكوه وقفت 2002 مش 2003