العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 128 FIAT

قديم 19-03-2012, 02:39 AM
yasser.omar yasser.omar غير متواجد حالياً

yasser.omar is a glorious beacon of lightyasser.omar is a glorious beacon of lightyasser.omar is a glorious beacon of lightyasser.omar is a glorious beacon of lightyasser.omar is a glorious beacon of lightyasser.omar is a glorious beacon of light
افتراضي رد: الى استاذ طارق "دركسيون باور او هاف"

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طارق ابوذيد مشاهدة المشاركة

وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته .
أخى الكريم اسكترا السياره 128 بالفعل خفيفه ولا تحتاج الى باور لان عفشتها بسيطه جدا اما بخصوص تركيب رمان بلى فى البطاحات فهو صحيح وبالفعل متواجد فى الريتمو والريجاتا وهو يساعد فى لف الطاره بطريقه اسهل .
واحب ان اعرفك بأن الجنوط العريضه تثقل من الدركسيون فكلما رفع مستوى الكوتش خف الدركسيون .
طيب دلوقتى يا استاذ طارق انا لما احب اجيب البطاحات دى علشان تركب فى 128 اجيب بتاعة اى عربية ولو موجودة عند حضرتك ياريت تقولنا بكام او عموما الموضوع ده يكلف كام
قديم 20-03-2012, 01:04 AM
medogoda medogoda غير متواجد حالياً

medogoda will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasser.omar مشاهدة المشاركة

طيب دلوقتى يا استاذ طارق انا لما احب اجيب البطاحات دى علشان تركب فى 128 اجيب بتاعة اى عربية ولو موجودة عند حضرتك ياريت تقولنا بكام او عموما الموضوع ده يكلف كام

اخى الفاضل انا كنت عند العفشجى النهارده وسألت عليها قالى هتتكلف 60 جنيه لانه بيخرط وهيجيب رولمان بلى بس للأسف معرفتش مصنعيته بتبقىكام علشان انا بعمل حاجات تانيه
قديم 21-03-2012, 02:09 AM

yasser.omar is a glorious beacon of lightyasser.omar is a glorious beacon of lightyasser.omar is a glorious beacon of lightyasser.omar is a glorious beacon of lightyasser.omar is a glorious beacon of lightyasser.omar is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medogoda مشاهدة المشاركة

اخى الفاضل انا كنت عند العفشجى النهارده وسألت عليها قالى هتتكلف 60 جنيه لانه بيخرط وهيجيب رولمان بلى بس للأسف معرفتش مصنعيته بتبقىكام علشان انا بعمل حاجات تانيه
شكرا على ردك بس ممكن سؤال
انا موجود فى اسوان ونازل مصر قريب ان شاء الله كنت عاوز اعرف هى البطاحات دى بتاعة عربية ايه وهل الخراط بيعملها على حسب بتاعة ال 128 ولا لازم تكون العربية قدامه لأن انا عربيتى فى اسوان ومش هينفع انزل بيها
قديم 21-03-2012, 03:59 AM
medogoda medogoda غير متواجد حالياً

medogoda will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasser.omar مشاهدة المشاركة

شكرا على ردك بس ممكن سؤال
انا موجود فى اسوان ونازل مصر قريب ان شاء الله كنت عاوز اعرف هى البطاحات دى بتاعة عربية ايه وهل الخراط بيعملها على حسب بتاعة ال 128 ولا لازم تكون العربية قدامه لأن انا عربيتى فى اسوان ومش هينفع انزل بيها
بص يا استاذ ياسر هى مش بتاعت اى عربيه بس تعديل كدا العفشجيه عملوه علشان يخففوا حركه الدركسيون للعربيات اللى مفيهاش باور فعلشان كدا اعتقد ان العفشجى بيدى للخراط المقاسات اللى هيخرط على اساسها عارف زى التيل بتاع الفرامل اللى ورا كدا بيتملى على المقاس بالظبط ( وممكن حضرتك تسأل اى عفشجى عندك فى اسوان على المقاسات وعلى الرولمان البلى ولو كدا تعملهم لما تنزل مصر وتركبهم فى اسوان ) وربنا يوفقك
قديم 22-03-2012, 01:10 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medogoda مشاهدة المشاركة

بص يا استاذ ياسر هى مش بتاعت اى عربيه بس تعديل كدا العفشجيه عملوه علشان يخففوا حركه الدركسيون للعربيات اللى مفيهاش باور فعلشان كدا اعتقد ان العفشجى بيدى للخراط المقاسات اللى هيخرط على اساسها عارف زى التيل بتاع الفرامل اللى ورا كدا بيتملى على المقاس بالظبط ( وممكن حضرتك تسأل اى عفشجى عندك فى اسوان على المقاسات وعلى الرولمان البلى ولو كدا تعملهم لما تنزل مصر وتركبهم فى اسوان ) وربنا يوفقك
1000 شكر على رد حضرتك