العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Elantra - النترا

قديم 08-07-2011, 05:44 AM
الصورة الرمزية citroeen
citroeen citroeen غير متواجد حالياً

citroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to behold
افتراضي رد: استفتاء النتر او سيراتو 2012 بدون تحيز ؟؟؟؟؟؟

يارجالة مش فارقة والله ال1800 سى سى و لا 1600 و لا 130 ولا 138 مش فارقة والله العظيم والباشا الى كاتب الموضوع عاوزين نفهموا اهم نقطة ان المقارنة فاشلة اصلا دى غير دى و دى فى حتة ودى فى حتة السيراتو فى نظرى ونظر ناس كتير اوى مش انا بس فشلة فشلة فى العفشة وفى الماتور اما الالنترا انتا بتكلم فى عربيية اجمد من الكروز بمراحل وبتنافس هوندا و جيتا وتويوتا ..مش سيراتو خالص بقى فهمت ياباشا !!!!
قديم 08-07-2011, 07:57 AM
islam_gouda islam_gouda غير متواجد حالياً

islam_gouda is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالداعزالناس مشاهدة المشاركة

على فكره انا عايش فى الخليج ( كلامى مظبوط ..... مش بقول اى حاجه )
فى السعوديه
النتر ا موجوده فى السعوديه قبل مصر بكتييييييير
وموجوده
بمحرك
1800cc

150حصان
ومع ذلك
اعلى فئه فى حدود الــــــ 60000ريال سعودى
------------

طيب ما تقول كده ياراجل خليني اجيبها من السعودية بس المشكلة اني مش معايا ريال واحد كاش

مفيش عندكم تقسيط لواحد في قطر ؟؟؟؟؟؟؟
قديم 08-07-2011, 07:58 AM
islam_gouda islam_gouda غير متواجد حالياً

islam_gouda is on a distinguished road

يا رجالة انا حابب اشكركم جداً على آرائكم الجميله ... وانتوا اعضاء مميزين فعلاً في الادب والاخلاق والذوق والمعلومات والثقافة
قديم 08-07-2011, 09:06 AM
mostufa mostufa غير متواجد حالياً

mostufa is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة citroeen مشاهدة المشاركة

يارجالة مش فارقة والله ال1800 سى سى و لا 1600 و لا 130 ولا 138 مش فارقة والله العظيم والباشا الى كاتب الموضوع عاوزين نفهموا اهم نقطة ان المقارنة فاشلة اصلا دى غير دى و دى فى حتة ودى فى حتة السيراتو فى نظرى ونظر ناس كتير اوى مش انا بس فشلة فشلة فى العفشة وفى الماتور اما الالنترا انتا بتكلم فى عربيية اجمد من الكروز بمراحل وبتنافس هوندا و جيتا وتويوتا ..مش سيراتو خالص بقى فهمت ياباشا !!!!
على فكره كلامك مع احترامي ليك غلط السيراتو اللي انت قلت فاشله ده كلام غلط السيراتو في مصر موجوده في كل مكان وبكتير وهي اللي كانت مكتسحه السوق الفتره اللي فاتت والناس كلها كانت معجبه بيها
بصراحه انا كنت ناوي على الالنترا بس غيرت رأيي للكيا سيراتو اوبشن اكتر كماليات اكتر سعر ارخص من الحرامي غبور انا جربتها بنفسي عربيه ممتازه في السحب وواسعه من جوه وعفشه محترمه والفرق بينها وبين الالنترا 6 حصان ملهمش اي تلاتين لزمه في شوارع زحمه وسرعه ماتكملش 40
قديم 09-07-2011, 04:06 PM
الصورة الرمزية citroeen
citroeen citroeen غير متواجد حالياً

citroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to behold

باشا دة راى الشخصى انا شايف ان السيراتو دى عربيية الحوادث وتصميم غلط فى غلط فى العفشة بتاعتها وكمان لوسمحت متقرنهاش بالالنترا الجديدة قرنها بالالنترا القديمة مثلا بس الجديدة دى حاجة تانية فى المقارنة مع السيراتو وكمان معلش دلوقتى بتشوف حد بيشترى سيراتو اصلا بعد الالنترا مانزلت كل مستنى يحوش قرشين عشان يتشترى الالنترا معانها اغلى بكتير بس عربيية تستهال