العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 08-10-2015, 08:45 AM
ام عمر وخديجة ام عمر وخديجة غير متواجد حالياً

ام عمر وخديجة is on a distinguished road
افتراضي استشاره عاجله

السلام عليكم انا بصراحه زهقت من التدوير وقلت انتوا عندكوا المفيد انا عايزه اجيب عربيه فحدود ٨٦ الف ومتكونش محتاجه مصارف يعني جوزي سأل سواق تاكسي علي اللانوس انها واطيه علي الارض فقاله بنغير الكاوتش لمقاس ١٤ وضعف الفرامل قاله بنشد الفرامل الخلفي
وان عيب الفيرنا ان الموتور مش بيتعمله عمره خااالص فانا تهت ومش لاقيه اصلا الفئه الاولي في الفيرنا اللي سعرها قليل اللي هيا ،Gl وهل في عربيات تانيه حلوه وبنفس الرينج وسهله في البيع لاني مش عايزه مستعمل انا حبيع كيا برايد سيدان اتوماتيك واحط فلوسها مقدم بسس عايزاها مانيوال لان مش متجاوبين مع الاتوماتيك
قديم 08-10-2015, 03:43 PM
ام عمر وخديجة ام عمر وخديجة غير متواجد حالياً

ام عمر وخديجة is on a distinguished road
افتراضي رد: استشاره عاجله

محدش عنده اي معلومة
قديم 09-10-2015, 05:23 PM
aasstt aasstt غير متواجد حالياً

aasstt has a spectacular aura aboutaasstt has a spectacular aura aboutaasstt has a spectacular aura about

انا اشتريت لانوس منذ حوالى سنة و هى عربية مريحة نفسيا لان قطع غيارها متوفرة و رخيصة و الكل بيفهم فيها اما العيوب الواحد ممكن الواحد بيستحملها المهم فى الاستخدام
فلو الواحد مشاورية قليلة ولا يركب 3 فى الخلف يكون الانوس حلوة
يكفى ان اعطالها قليلة جدا
اما اذا كانت المشاورير كثيرة و فى الزجام الشديد و يكون السائق جسمة كبير تكون غير مريحة و استهلاك عالى للبنزين لان الكرسى غير مريح و تستهلك بنزين كثير فى الزحمة اما الفرامل يمكن التعود عليها
قديم 09-10-2015, 06:40 PM
الصورة الرمزية محمد فيصل
محمد فيصل محمد فيصل غير متواجد حالياً

من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا السيارات
هواياتي: القراءة فى الموضوعات الفنيه وبالاخص فنيات السيارات

محمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond repute

فى الفئة السعرية المطروحة 86 الف تصبح الانوس هى الجواد الرابح
مع تعديل الإطارات ل14 وضبط الفرامل وتغير زيت الفرامل تصبح سيارة ممتازة
يسر الله الامر على افضل ما يكون

قديم 20-11-2015, 12:03 AM
الصورة الرمزية foolh_old_man2010
foolh_old_man2010 foolh_old_man2010 غير متواجد حالياً

foolh_old_man2010 has much to be proud offoolh_old_man2010 has much to be proud offoolh_old_man2010 has much to be proud offoolh_old_man2010 has much to be proud offoolh_old_man2010 has much to be proud offoolh_old_man2010 has much to be proud offoolh_old_man2010 has much to be proud offoolh_old_man2010 has much to be proud of

السلام عليكم ..... أنا معى تاكسى لانوس وجميل وحلو وبركب اربع اشخاص وممكن يكون فى بضاعه على الشبكه فى الثقف بس انا عليت من الخلف بعلايات كوتش خمس سننتى واتكلى على الله وهاتى لانوس عشان تفرحى مش تندمى :THUMB _~112: