العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا > Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 (اهم الموضوعات)

قديم 28-05-2009, 10:27 AM
gold_killer gold_killer غير متواجد حالياً

gold_killer has a reputation beyond reputegold_killer has a reputation beyond reputegold_killer has a reputation beyond reputegold_killer has a reputation beyond reputegold_killer has a reputation beyond reputegold_killer has a reputation beyond reputegold_killer has a reputation beyond reputegold_killer has a reputation beyond reputegold_killer has a reputation beyond reputegold_killer has a reputation beyond reputegold_killer has a reputation beyond repute
افتراضي رد: فيرنا 1600cc

شكرا على اجابتك بس كده بيبقى التكييف شغال ولا لأ
وبرضه هو كده يعتبر الطبيعى بتاع ال 1600 عامة ولا كده اقتصادى ولا كده اوفر ؟؟

شكرا ليك مره تانى
قديم 28-05-2009, 10:32 AM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute

لا كده من غير تكييف و برضو انا بقولك المتوسط يعنى انا ليا واحد صحبى بيعمل 240 داخل البلد من غير تكييف لان رجله حنينه قوى على البنزين

و ده طبعا استهلاك طبيعى بالمقارنه بلانوس ال1500 8 صباب بتعمل نفس المعدل بالظبط

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات
قديم 28-05-2009, 02:26 PM
الصورة الرمزية drift
drift drift غير متواجد حالياً
من انا؟: osama drift
التخصص العملى: طالب باكاديمية المستقبل
هواياتي: سباق السيارات والسرعة

drift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AHMEDCAR مشاهدة المشاركة

سياره ممتازه

قطع غيار متوفره و رخيصه +موتور قوى جدا مالوش اعطال مميزه

سلبيات

ثبات سيى بعد ال120 +القفيل ممكن تلاقى فيه عيوب بسيطه و بيتم علاجها فى صيانه الالف الاولى
السيارة سيئة للغاية وثباتها سيء جدا وعيوب التقفيل فيها كتير كفاية ان مفيهاش abs وطنابيرها مصري وقواعد موتورها مصري والعفشة اناشفة الغير مريحة يبقي ازاي عربية ممتازة لو ممتازة لازم سعرها ميزدش عن 50 الف ازيد من كدة كتير عليها
قديم 28-05-2009, 02:31 PM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة drift مشاهدة المشاركة

السيارة سيئة للغاية وثباتها سيء جدا وعيوب التقفيل فيها كتير كفاية ان مفيهاش abs وطنابيرها مصري وقواعد موتورها مصري والعفشة اناشفة الغير مريحة يبقي ازاي عربية ممتازة لو ممتازة لازم سعرها ميزدش عن 50 الف ازيد من كدة كتير عليها

طيب ايه الافضل منها ياباشا نورنا ولا انت داخل تهاجم و خلاص بينلنا انهى سياره افضل منها و نتناقش

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات
قديم 28-05-2009, 02:33 PM
الصورة الرمزية drift
drift drift غير متواجد حالياً
من انا؟: osama drift
التخصص العملى: طالب باكاديمية المستقبل
هواياتي: سباق السيارات والسرعة

drift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed Anwer مشاهدة المشاركة

بص الفيرنا فيها ثلاث ميزات هامة جدا عن اللانوس

* موتور قوي ،،، و في نفس الوقت نفس استهلاك البنزين

* تكييف قوي ،

* عفشة بتستحمل

و دوول في وجهة نظري اهم ثلاث ميزات في عربية اقتصادية

و اللاانوس فيها ميزتين

* أن صالونها اوسع شوية

* صوت موتورها أهدي

بصراحة ما بين الاتنين أنا اختار الفيرنا

و طبعا الاتوماتيك احسن من المانيوال

بس هات بقه نيو اكسنت اتوماتيك او فيرنا اتوماتيك

عشان موتورها يكون قوي ميتخنقشي بالاتوماتيك
انا من راي الانوس لان لو بتحب السرعة هتعمل اية بموتور الفيرنا القوي علي انها مش ثابتة يبقي الموتور ملوش لازمة وموتور الفيرنا كتير اوي علي البودي بتاعها انا بفضل الانوس لانها ثابتة لان الثبات افضل من القوة لان العربية وهي ماشية 160 محتاجة ثبات مش قوة

الكلمات الدليلية
عيوب سيارة, هيونداى, هيونداى اكسنت, هيونداى غبور, هيونداى فيرنا, نيو اكسنت