العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > بيجو PEUGEOT

بيجو PEUGEOT بيجو PEUGEOT الفرنسية انشأت فى عام 1880 وهى من اقدم السيارات استخداما فى مصر وتمتلك حاليا شركة ستروين الفرنسية ايضا من اهم موديلاتها بيجو 307 و 307SW و 407 و 607

قديم 05-08-2013, 12:47 PM
phan phan غير متواجد حالياً

phan is on a distinguished road
افتراضي رد: سال وهتلاقى المتخصص الى هيجاوبك عن سوالك فى بيجــو

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اولا كل عام وانتم بخير
لو سمحت يابشمهندس انا عندى عربية بيجو 405 موديل 90 فرنساوى عاوز اعرف ايه هى كمية زيت الفتيس المناسبة وهل يمكن قياس الزيت ام لا
وشكرا
قديم 09-08-2013, 12:27 PM
msha.misho msha.misho غير متواجد حالياً

msha.misho is on a distinguished road

ارجو الاجابه : الرولمان بلي هيجنني ؟

انا عندي عربيه بيجو 106 ؟ كنت معير الرولمان بلي من سنه كده ؟ بعد ما غيرته ب 6 شهور البلي اليي في العجل الشمال بدا يعمل دوشه غيرت الشمال و اليمين و بعد 6 شهور كمان اليومين دول برجوا بلي العجل الشمال احتاج بتغير غيرته و انا عند الخراط لقيت السره منحوله المهم جبت سره استيراد سليمه و ركبتها و كبست البليه 4 ايام بالضبط و لقيت صوت فظيع في العجل الشمال و مش عارف من ايه و ليه ده حصل و ليه الجنب الشمال البلي بيضرب بسرعه ؟و هل انا محتاج اجيب مساعدين جديده ؟ لو سمحتو افيدوني ؟ هل نوع البليه مكنش كويس؟ رجاء الرد السريع ملحوظه عند كسر الدركسيون للشمال يظهر صوت طقطقه بسيطه بس مش بسبب الكوبلن
قديم 09-08-2013, 06:06 PM
msha.misho msha.misho غير متواجد حالياً

msha.misho is on a distinguished road
للاهمية رد: سال وهتلاقى المتخصص الى هيجاوبك عن سوالك فى بيجــو

ارجو الاجابه : رولمان بلي ال106 هيجنني ؟
انا عندي عربيه بيجو 106 ؟ كنت معير الرولمان بلي من سنه كده ؟ بعد ما غيرته ب 6 شهور البلي الليي في العجل الشمال بدا يعمل دوشه غيرت الشمال و اليمين و بعد 6 شهور كمان اليومين دول بردوا بلي العجل الشمال احتاج بتغير غيرته و انا عند الخراط لقيت السره منحوله المهم جبت سره استيراد سليمه و ركبتها و كبست البليه 4 ايام بالضبط و لقيت صوت فظيع في العجل الشمال و مش عارف من ايه و ليه ده حصل و ليه الجنب الشمال البلي بيضرب بسرعه ؟و هل انا محتاج اجيب مساعدين جديده ؟ لو سمحتو افيدوني ؟ هل نوع البليه مكنش كويس؟ رجاء الرد السريع
قديم 14-08-2013, 02:29 AM
almohnad almohnad غير متواجد حالياً

almohnad is on a distinguished road
طلب رد: سال وهتلاقى المتخصص الى هيجاوبك عن سوالك فى بيجــو

السلام عليكم باش مهندس دي اول مشاركة لي بس اريد اسالك بعد اذنك انا عندي بيجو 406 موديل 1999 اتوماتيك ممكن اعرف سيئات الفتيس وفي عني مشكلة الازرار الموجودة جانب الغيار (1)(s)(*)ما تشتغل سالت عنها واحد صاحبي قال لي انة تحت فرام اليد يوجد غطا تشيل الغطا موجود 2ترانسستور تفحصهم فنحت الغطا مالقيتهم بس الفيش موجودة ممكن اعرف اية هما واية شكلهم واستطاعتم انا شاري العربية جديد وما اعرف شي عنها واخدتها مستعملة ولك جزيل الشكر
قديم 28-08-2013, 12:49 PM
haderkhalaf haderkhalaf غير متواجد حالياً

haderkhalaf is on a distinguished road

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
عبد اذنك يا بشمهندس انا ساعات وانا ماشي بلاقي RPM ينزل مره وحده للصفر ويطلع تاني بسرعة وبتتكرر تقريبا مره يوميا
ومش معرف ديه مشكله ايه او ايه السبب بالظبط ممكن توضحلي المشكله دي ايه جزاك الله خيرااااا
مع اني لسه عامل الصيانه كامله 100 الف العربيه 307 2007 sw