العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

مشاهدة نتائج الإستطلاع: مين اسهل و احسن من اللغات دى
المانى 3 50.00%
ايطالى 1 16.67%
فرنساوى 2 33.33%
المصوتون: 6. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 12-09-2011, 06:50 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute
عاجل ايطالى ام فرنساوى ام المانى

السلام عليكم
لو سمحتم انا ليا قريبى عنده ابن داخل اولى ثانوى

و طبعا زى ما انتوا عارفين
محتار ما بين ايطالى و فرنساوى و لا المانى

الايطالى اسهل انا عارف بس فى المدرسه بيقوله مفيش مدرسين و انه يكتب اقرار على نفسه انه على مسؤليته و هو بقى ياخد دروس مع مدرسين بره

اولا هو معايا من اسكندريه برده محرم بك
اللى يعرف مدرس ايطالى يا ريت يكلمنى بس يكون بيدى فى محرم بك

بالنسبه للالمانى كله بيقول عليه سهل
مع انى شايف انه صعب
لان النظق غير الكتابه خالص
فرنساوى يقولك صعب شويه و شويه ساهل

يا ريت حد يفيدنى علشان افيده يا رجاله

و يقولى يدخل ايه و مين اسهل
و هل يتكل على الله و يدخل ايطالى و يشوف مدرسين بره
وهل الايطالى اصلا سهل و لا بيقولوا كده رايت حد يجاوبنى النهارده لانه رايح بكره يختار اللغه
تحياتى
قديم 12-09-2011, 07:09 PM
الصورة الرمزية Toyota Corolla
Toyota Corolla Toyota Corolla غير متواجد حالياً
من انا؟: أحمد محمد حسنين
التخصص العملى: Engineer at Ainshams University

Toyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ايطالى ام فرنساوى ام المانى

بص أنا ابنى طالع أولى ثانوى و هو واخد من أولى اعدادى الفرنساوى و ناوى يكمل فيه عشان هو أكتر واحد من التلات لغات عليه طلب و مكدبش عليك هو أصعبهم بس هو سهل جدا بالنسبة ليه عشان بيذاكروا أول بأول و بيحل تمرينات عليه أما الايطالى فهو سهل جدا فعشان كده فى ناس كتيير بيفضلوه عشان المجموع بس عالعموم شوفوه هو حابب ايه و يعمل صلة استخارة و ان شاء الله يوفقوا و بالنسبة للنطق بتاع الألمانى هو غشيم شوية بس لازم هياخد عليه و بالتوفيق ان شاء الله و خلى بالك فى فرق كبير بين الأسهل و الأحسن .

التعديل الأخير تم بواسطة Toyota Corolla ; 12-09-2011 الساعة 07:27 PM
قديم 12-09-2011, 07:12 PM
ahmedkhaledsaid ahmedkhaledsaid غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب مصري
هواياتي: الكورة و العربيات

ahmedkhaledsaid is a splendid one to beholdahmedkhaledsaid is a splendid one to beholdahmedkhaledsaid is a splendid one to beholdahmedkhaledsaid is a splendid one to beholdahmedkhaledsaid is a splendid one to beholdahmedkhaledsaid is a splendid one to beholdahmedkhaledsaid is a splendid one to behold

الالماني مايه سهل جدا جدا جدا حاجة فوق ما تتخيل

اشهد ان لا اله الا الله و ان محمداً رسول الله
قديم 12-09-2011, 07:16 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

اي مادة من التلاته هياخد فيها دروس اتكل علي الله و خش علي الفرنساوي مدرسينه كتير و انا واحد من الناس بكرهه و مش بطيقه و كنت بذاكره بالعافية في ثانوية عامة و جبت فيه 48 من 50 ! درس مع مدرس كويس و يحفظ الكلام كويس و خلاص انما الماني و ايطالي هيعقد نفسه علي الفاضي و مفيش مدرسين كتير ليهم

IBIZA
قديم 12-09-2011, 07:32 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

متشكر جدا يا جماعه و مستنى المزيد من الاراء للتاكيد
AHLNW SHALN