العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 22-12-2010, 06:53 PM
dr_maged dr_maged غير متواجد حالياً

dr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to behold
افتراضي رد: مشكلة فى مؤشر البنزين فى لانوس 2011 ارجو النصيحة

ربنا يكرمك يا استاذ سمير انا هروح اعمل بنصيحتك بردوا علشان اطمن ياريت تبص على الموضوع ده اللى حصل النهار دة فى التوكيل وتقولى رأيك

http://www.masrmotors.com/vb/showthr...224#post321224

قديم 23-12-2010, 02:07 AM
morsika morsika غير متواجد حالياً

morsika is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_maged مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
موضوع الانزار بقى انا جبت الماركة اسمها سيمفونى وكله قال انها احسن واحدة بس خلى بالك وانت رايح تركبها خد معاك صباع سنتر اتنين طرف والا هيرجعوك تشترى واحد حتى ولو عندك سنتر فى العربية تمام

التكلفة بقى لو انزار بس السعر 210 انا كنت واخد معايا وحدتين رفع وقالولى الانزار ووحدات الرفع هيتكلفوا 380 جنيه

بعد الواسطة والخصم عملوها ليا ب 300 بس هوه غالى جدااا طبعا بس انا عارف ان التقفيل المصرى فى مشاكل كتير ففضلت انة اعمله عندهم عشان ما اطلعش من ضمان الكهربا

ودلوقتى بقى ظهرت مشكلة تانية صوت طقطقة ىف الجنب الشمال على السرعات العالية بس مش عارف اية سببه ولما اعرف هقولكم
الف شكر يا باشا على الاهتمام و الرد فى الموضوع .. بس فعلا كده مصنعيه التركيب كتير اوى .. بخصوص موضوع الطقطقة انا قريت الموضوع بتاعك بس السرعات العالية دى كام "المفروض العربية لسه فى التليين" .. انا اّخرى جبت 100 كم/ساعة و الحمد لله ماكنش فى اى اصوات مش طبيعية ..
قديم 23-12-2010, 07:52 AM
dr_maged dr_maged غير متواجد حالياً

dr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to behold

لا مش اصدى السرعات العالية العالية اوى يعنى انا اصدى مش وانا مهدى بالعربية لكن الصوت بيظهر على سرعة 40 وانت طالع

قديم 03-01-2012, 02:27 AM
الصورة الرمزية ابوسيف7
ابوسيف7 ابوسيف7 غير متواجد حالياً
من انا؟: محامى
التخصص العملى: ابرام العقود الاداريه
هواياتي: السيارات

ابوسيف7 is a jewel in the roughابوسيف7 is a jewel in the roughابوسيف7 is a jewel in the rough

ههههههههههههههههههههه والله يابشا اللى حصل معك حصل معيه بالظبط copyسالت عرفت ان موشر البنزين مبينزلش لما بتفصل العربيه يعنى العيب فينا احنا والعربيه تمام
قديم 09-01-2012, 09:43 AM
الصقر_الجارح الصقر_الجارح غير متواجد حالياً
من انا؟: شخص حبوب ومُتسامح..أحب الخير لكل الناس..وأحب معرفة الناس
هواياتي: السيارات, الكمبيوتر والإنترنت

الصقر_الجارح is a name known to allالصقر_الجارح is a name known to allالصقر_الجارح is a name known to allالصقر_الجارح is a name known to allالصقر_الجارح is a name known to allالصقر_الجارح is a name known to all

السلام عليكم ورحمة الله,

أنا كمان حصلت معايا لما اشتريت العربية بتاعتي(دايو لانوس2006)

المهم قعدت مدة يمكن شهر أفول بنزين وأمشي وأفول وأمشي الخ.. بس مؤشر البنزين كان معلق على النص لا بيطلع ولا بينزل, المهم قولت مابدهاش روحت عند كهربائي كويس وقالي المشكلة من العوامة عندك, وقالي تعالى الصبح بدري عشان نغيرهالك, قولتلو ماشي,

وروحت له تاني يوم الصبح بدري وفك الكنبة اللي ورا, وطلع طرمبة البنزين كلها, وقالي استنى كدا يمكن تكون العوامة معلقة بدل ما تشتري واحدة جديدة بــ 60 جنيه.

وقعد يحرك بيها بإيدو كده وفعلا طلعت معلقة, وركبها وقالي امشي نص ساعة كده بالعربية وشوف.

وخلاص من ساعتها وهي شغالة كويس الحمد لله, والمؤشر بيرتفع لما أعبي بنزين وبينزل لما البنزين يقل.

تقبلو تحياتي,,