العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 16-12-2010, 03:51 AM
dr_maged dr_maged غير متواجد حالياً

dr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to behold
افتراضي رد: مشكلة فى مؤشر البنزين فى لانوس 2011 ارجو النصيحة

ربنا يكرمكم يا شباب انتم طمنتونى وانا بكرة ان شاء الله رايح التوكيل برضوا عشان اركب انزار فخليهم يبصوا على المؤشر ويشوفوا اية النظام وهقولكم اية اللى تم

شكرا مرة تانية وربنا يجعلة فى ميزان حسناتكم

قديم 18-12-2010, 02:48 AM
morsika morsika غير متواجد حالياً

morsika is on a distinguished road

انا لسه بردو ملاحظ الموضوع ده فى العربية عندى 2011 و كنت فاكر ان فى حاجة مش مظبوطة .. المؤشر واقف على 4\3 التنك و مش بيتحرك و شكرا على معلومة ان هو مش بيصفر مع فصل الكونتاك .. انا كنت ناوى اروح التوكيل بكره اشوف ايه الوضع بس انتم كده طمنتونى .. و ياريت يا dr_maged تقولى ايه نظام تركيب الانذار فى التوكيل و المصنعية و النوع اللى حضرتك جبته علشان ناوى اعمل الموضوع ده قريب .. و شكرا
قديم 18-12-2010, 06:47 PM
الصورة الرمزية acounter01
acounter01 acounter01 غير متواجد حالياً
من انا؟: الباشا
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: التليفونات المحمولة

acounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond repute

ممكن تكون المشكلة دي مشكلة تعليقة في العوامة مش اكثر وبعين دة عيب بسيط
قديم 22-12-2010, 05:04 AM
dr_maged dr_maged غير متواجد حالياً

dr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to behold

السلام عليكم

انا روحت التوكيل يوم الخميس الماضى والحمد لله لقيت واحد اعرفة من اللى شغالين فى التوكيل فاستريحت شوية

وقلتلهم على المشكلة لقيتهم غيروا حاجة من تانك البنزين اللى تحت الكرسى الخلفى مش عارف بالظبط تقريبا طرمبة البنزين ولا حساس ولا اية بالظبط ولسة بلاحظ المؤشر من يومها بس لحد الان ماشى كويس وبينزل بصورة طبيبعية

وواحد من اللى هناك قالى ان المشكلة دى منتشرة فعلا فى اللانوس

موضوع الانزار بقى انا جبت الماركة اسمها سيمفونى وكله قال انها احسن واحدة بس خلى بالك وانت رايح تركبها خد معاك صباع سنتر اتنين طرف والا هيرجعوك تشترى واحد حتى ولو عندك سنتر فى العربية تمام

التكلفة بقى لو انزار بس السعر 210 انا كنت واخد معايا وحدتين رفع وقالولى الانزار ووحدات الرفع هيتكلفوا 380 جنيه

بعد الواسطة والخصم عملوها ليا ب 300 بس هوه غالى جدااا طبعا بس انا عارف ان التقفيل المصرى فى مشاكل كتير ففضلت انة اعمله عندهم عشان ما اطلعش من ضمان الكهربا

ودلوقتى بقى ظهرت مشكلة تانية صوت طقطقة ىف الجنب الشمال على السرعات العالية بس مش عارف اية سببه ولما اعرف هقولكم

قديم 22-12-2010, 08:09 AM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute

ودلوقتى بقى ظهرت مشكلة تانية صوت طقطقة ىف الجنب الشمال على السرعات العالية بس مش عارف اية سببه ولما اعرف هقولكم
ده أهم شىء حاليا

حاول تسرع بالكشف على بلى العجل كله

لأن فيه شك كبير

أن ولاد الأيه فى التوكيل

مركبنلك بليه أو أكثر وحشين ( نوع ردىء ورخيص )

وده مش كويس وأنت ماشى على سرعات بالعربيه

_________________________ _

أنصحك تعمل ترصيص فى أى مكان فيها جهاز أتزان ديناميكى

بيسموه فى لغة السوق

بموتوسيكل الترصيص

قال رسول الله

إن الله ليملى للظالم ............حتى إذا أخذه .....لم يفلته

صدق رسول الله

م/سمير