العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 23-10-2010, 12:45 AM
الصورة الرمزية lolly136
lolly136 lolly136 غير متواجد حالياً

lolly136 is on a distinguished road
عاجل احترس..... سرقة كفة المراية !!!!

ايه حكاية سرقة كفة المراية دي؟؟
مرايات السيراتو بقت حاجة نادرة قوي دلوقتي ....من كتر الإقبال عليها ... عشان بتتسرق

ده مش بس كده
ده في تجار بتستغل الموقف و بتبيعها أغلى من التوكيل بكتير كمان

طب مفيش حل ولا ايه؟؟

عايزين أفكار للنقاش

Thus bad begins and worse remain behind
قديم 23-10-2010, 12:32 PM
aalim aalim غير متواجد حالياً

aalim is just really niceaalim is just really niceaalim is just really niceaalim is just really niceaalim is just really nice
افتراضي رد: احترس..... سرقة كفة المراية !!!!

المشكله ان زمان كانت سرقة فردية لكن دلوقتى فية عصابات بتسرق المرايات و بتعيد بيعها

و انا اتسرقت مرتين فى اسبوع و اتسرق الشارع بتاعى كله

و واحد صاحبى قاللى ان ده حصل فى الشارع اللى ساكن فيه فى المقطم و ان الحراميه استخدموا ميكروباس فى السرقه عشان يقفوا جنب العربية من غير ما حد ياخد بالوا و سرقوا كل السيراتو اللى فى المنطقة

المشكله ان أكيد الشرطه عارفة كدة و الموضوع شبيه بموضوع السرقة بالاكراه و واضح انها سرقة منظمة و المفروض ان احنا فى حمايتهم بس هما مش فاضيين عشان الانتخابات و غالبا الحرامية بيستغلوا ده بالسرقه فى شكل هجمات على مناطق هما عارفين ان تأمينها ضعيف. و المشكله التانية ان غالبية اللى بيتسرق منه مرايه مابيعملش محضر و بالتالى الشرطة مش مدياها أهمية و عشان كدة من باب الامانه ان أى حد يتسرق منه مراية يبلغ عشان حتى لو خدوا بالهم يدروروا على العصابات دى.

انا وصلت بعد ما اتسرقت انى كنت بافك الكفتين و انا طالع البيت و كنت عايش فى رعب من اللى سمعتة على السرقه بالأكراه و الخطف

و المفروض ان اللى عنده ضمير مايشتريش المرايات اللى بيقف بيها عيال صغيرة فى الاسواق لان من الواضح انها هى دى المريات المسروقة و الحرامى لو مش بيلاقى زبون يشترى يبقى مش هايسرق اصلا

الأخطر كمان هوه سرقه الجنوط لان دى فيها كذا الاف

ربنا يسترها معانا و حسبنا الله و نعم الوكيل
قديم 23-10-2010, 04:13 PM
الصورة الرمزية Toyota Corolla
Toyota Corolla Toyota Corolla غير متواجد حالياً
من انا؟: أحمد محمد حسنين
التخصص العملى: Engineer at Ainshams University

Toyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond repute

الموضوع ده كان هايحصل معاية الراجل و هو بيحاول يفك المراية القاعدة اتكسرت و المراية اتشعلقت من السلوك فا مرضاش ياخدها افتكرها اتكسرت عشان هيا متثبتة جامد و لازم تتفك من جوه فا غيرت القاعدة ب 150 ج بس ناس مزعجة فعلا
قديم 23-10-2010, 04:51 PM
الصورة الرمزية ابن فنان
ابن فنان ابن فنان غير متواجد حالياً

ابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to all

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظلمين
قديم 23-10-2010, 05:44 PM
الصورة الرمزية ابو جودة
ابو جودة ابو جودة غير متواجد حالياً
من انا؟: متواضع لله
التخصص العملى: احدى شركات الغاز
هواياتي: قيادة السيارات

ابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant future

ربنا يسترعلينا الزمن القادم كل شى مباح