العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الامريكية > جيب Jeep

قديم 10-09-2011, 11:01 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ايهما افضل فى الدفع الرباعى

و الله انا كنت فاكر ان العربيه عاديه لغايه لما روحت
لمنصور شيفورليه
و لاقيت موظف محترم اوى هناك
و الله شرحلى كل حاجه بالتفصيل الممل
لدرجه انه جاب المفتاح و دور العربيه وفرجنى على الجبى اس
و الكاميرا الخلفيه فى الشاشه
و اوشنز لو كنت اتفرجت على العربيه لوحدى مكنتش هعرفها
موظف محترم جدا لدرجه كمان
انى و انا طالع جنب المعرض لاقيت منها لون اسود ركنه بره تبعهم زيرو برده و انا مفسى فى الاسود

اتفرجت عليها قبل ما امشى من بره لاقيت الموظف طلع يجرى عليا و كان عاوز يجيب المفتاح بتاعهها عشان يفرجنى عليها
بس انا مرضيتش مش هيفرق اللون من جوه

بس عربيه حكايه و الله و مش خساره فيها الفلوس
و الله تتفوق على الامريكانى و الالمانى شوف لدرجه ايه
مع انى عربيتى المانى و مقولش على اى عربيه حلوه ابدا غير لما اكون متاكد

تحياتى:pod_o f_gold::pod_ of_gold:
قديم 12-09-2011, 08:08 PM
الصورة الرمزية elmanahry
elmanahry elmanahry غير متواجد حالياً

elmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond repute

انقل لسيادتك رد مهندس مينا من موقع اخر وهذا العضو ضليع بالدفع الرباعى وعندما ساله احد الاعضاء كان رده كالتالى
أنا ليا رأي مختلف شوية...

لو تقصد سيارة دفع رباعي من ناحية نظام الدفع... فهنا هندخل في الاختيارات كل العربيات اللي بتشتغل بنظام الدفع الرباعي... بما فيهمسوبارو و بعض موديلات أودي.... ( و ديه طبعا عربيات سيدان)

أما لو قصدك أفضلعربية Off-Road
فهنا أحب أسألك برضه.... الOff-Road ده هيكون فين؟؟

صحراءرملية و لا صخرية؟؟؟

خلينا نتكلم عن أعظمية الصحراء اللي في مصر (الصحراءالغربية و بحر الرمال و الغرود الرملية)
يبقا هنا مش هنخرج عن تلات أنواع مالهمشرابع.... لاند كروزر - نيسان باترول - لاند روفر ديفندر

و من المذكورينبس... اللي مواتيرهم على الأقل 6 سلندر فما فوق....

أما عن باقيالعربيات فمع احترامي الشديد ليهم... الا انهم مبيسدوش في شغل (كل يوم) صحرا
نظرا لأن الأمريكاني (شيروكي و دودج و هامر و GMC) متصممين أكتر للمدقات والطرق الوعرة و الصحاري الصخرية ... لكن بيكون وزنهم تقيل جدا في الصحاري الرمليهبخلاف الياباني....

كمان فيه حاجة بتعيب العربيات الأمريكية جدا... و هي كترالحساسات و الشرائح الالكترونية... بعكس الياباني اللي بيعتمد أكتر على الحركةالميكانيكية.... fficeffice" />

God grant me the serenity
to accept the things I cannot change
courage to change the things I can and wisdom to know the difference
DR Elmanahry
قديم 14-09-2011, 05:35 PM
cars admire
Guest

للاهمية THE BEST !!!!!!!!

[QUOTE=elmanahry;511366]انقل لسيادتك رد مهندس مينا من موقع اخر وهذا العضو ضليع بالدفع الرباعى وعندما ساله احد الاعضاء كان رده كالتالى
أنا ليا رأي مختلف شوية...

لو تقصد سيارة دفع رباعي من ناحية نظام الدفع... فهنا هندخل في الاختيارات كل العربيات اللي بتشتغل بنظام الدفع الرباعي... بما فيهمسوبارو و بعض موديلات أودي.... ( و ديه طبعا عربيات سيدان)

أما لو قصدك أفضلعربية Off-Road
فهنا أحب أسألك برضه.... الOff-Road ده هيكون فين؟؟

صحراءرملية و لا صخرية؟؟؟

خلينا نتكلم عن أعظمية الصحراء اللي في مصر (الصحراءالغربية و بحر الرمال و الغرود الرملية)
يبقا هنا مش هنخرج عن تلات أنواع مالهمشرابع.... لاند كروزر - نيسان باترول - لاند روفر ديفندر

و من المذكورينبس... اللي مواتيرهم على الأقل 6 سلندر فما فوق....

أما عن باقيالعربيات فمع احترامي الشديد ليهم... الا انهم مبيسدوش في شغل (كل يوم) صحرا
نظرا لأن الأمريكاني (شيروكي و دودج و هامر و GMC) متصممين أكتر للمدقات والطرق الوعرة و الصحاري الصخرية ... لكن بيكون وزنهم تقيل جدا في الصحاري الرمليهبخلاف الياباني....

كمان فيه حاجة بتعيب العربيات الأمريكية جدا... و هي كترالحساسات و الشرائح الالكترونية... بعكس الياباني اللي بيعتمد أكتر على الحركةالميكانيكية.... fficeffice" />

isuzu trooper

range rover 2011

nissan murano 2011

Lincoln mkx 2011

dodge durango 2012

porsche cayenne 2011

mitsubishi pajero 2012

mercedes mL 2012

v.w touareg 2012

bmw x6 2012

Lamborghini LMA002

: Bravo::Brav o::B ravo:

التعديل الأخير تم بواسطة cars admire ; 14-09-2011 الساعة 05:44 PM
قديم 14-09-2011, 08:45 PM
الصورة الرمزية elmanahry
elmanahry elmanahry غير متواجد حالياً

elmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond reputeelmanahry has a reputation beyond repute

سيادتك وضعت صور لسيارات غالية جدا ولكن الله ينور عليك جاهز دايما معلومات وصور

God grant me the serenity
to accept the things I cannot change
courage to change the things I can and wisdom to know the difference
DR Elmanahry
قديم 15-09-2011, 01:09 AM
cars admire
Guest

عاجل رد: ايهما افضل فى الدفع الرباعى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmanahry مشاهدة المشاركة

سيادتك وضعت صور لسيارات غالية جدا ولكن الله ينور عليك جاهز دايما معلومات وصور