العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 19-03-2010, 11:55 AM
haythamahmed32 haythamahmed32 غير متواجد حالياً

haythamahmed32 is on a distinguished road
عاوز رايكم دام فضلكم

السلام عليكم و رحمة الله

تشرفت بالانضمام لهذا المنتدى و احب استفييد من خبرة الناس المشاركين انا محتار ما بين4 عربيات رينو لوجان و شيفروليه لانوس و اوبترا و سبرانزا ام 11 اي عربية كويسة و تعيش و صيانتها معقولة و استهلاكها للبنزين معقووول و تاني حاجة لو هجيبها تقسيط ايه اسهل بنك في الاجراءات او شركة تمويل و احسن فايدة

و شكرا لكم
قديم 19-03-2010, 12:36 PM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عاوز رايكم دام فضلكم

اللوجان و اللانوس فئه اقل من الاوبترا و ال ام11 و طبعاً الاوبترا عربيه كويسه و لو عايز عربيه اوتوماتيك يبقى مفيش غيرها من المجموعه دى, ال ام11 عربيه شكلها حلو و جديده و لسه مبانش اذا كان فيها عيوب كبيره ولا مفهاش و لكنى اعتقد انها حتكون كويسه (افضل من شقيقاتها)

.
(لا تنسى ذكر الله)

((لا تنسونا بالدعاء))
>
>

إحترس من السرعه

.

قديم 19-03-2010, 03:33 PM
corsair
Guest

الاوبترا طبعا انتا كدا ضاربها بالنار في النص ويليها m11 ويليها لانوس ويليها اللوجان وعيش حياتك وانتا ومزاجك وبعدين اقل عربية في استهلاك البنزين اللوجن يليها الانوس يليها ال m11 يليها الاوبترا خليك في سيتي بنك تقريبا كدا واخد اكتر من نص الشعب عنده للتسهيلات الرهيبة اللي بيعملها
قديم 19-03-2010, 03:51 PM
الصورة الرمزية خالداعزالناس
خالداعزالناس خالداعزالناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس/ خالد
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: التنزه - السفر

خالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond repute

الاوبترا طبعا فى المقام الاول سياره جميله وواسعه ومشهوره
لو عاوز اتوماتيك
اوبترا
لو عاوز مانيوال
اوبترا وبعدين
لانوس
وابعد تماما عن السيارات الصينى
واللوجان لسه لم تثبت نفسها
لم يمر عليها سنه فى مصر
لتأخذ التقييم المناسب
الاوبترا واللانوس
من سنين بيجرو فى الشارع ليس عليهم اى غبار
لكن كل سياره منهم على حده
لايقارنوا ببعض
قديم 19-03-2010, 04:50 PM
الصورة الرمزية side view
side view side view غير متواجد حالياً
هواياتي: Internet surfing

side view has a brilliant futureside view has a brilliant futureside view has a brilliant futureside view has a brilliant futureside view has a brilliant futureside view has a brilliant futureside view has a brilliant futureside view has a brilliant futureside view has a brilliant futureside view has a brilliant futureside view has a brilliant future

نفس الكلام برضه

الاوبترا اولا
وثانيا ال لانوس

وبس

بس الاوبترا افضل بكتير من ال لانوس شكلا واداءا وحجما

ربنا يوفقك