العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سيارات حواء

سيارات حواء MasrMotors Girls كل ما يهم المرأة عن عالم السيارات

قديم 04-11-2011, 08:31 PM
corsair
Guest

افتراضي رد: كيف تكسبين رضاء ربك بكسب مودة زوجك

ان شاء الله اول ما اخطب هطبع كلام الاستاذه نواره وماما سلوي في صفح واعلقها علي حيطان البيت علشان محدش ينسي الكلام الجميل ده
قديم 04-11-2011, 09:06 PM
الصورة الرمزية Eng/salwa
Eng/salwa Eng/salwa غير متواجد حالياً

من انا؟: ام لثلاثة رجال(خالد-عمرو-طارق) و مهندسة اتصالات
التخصص العملى: تدريس كمبيوتر
هواياتي: حفظ القرآن

Eng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

ان شاء الله اول ما اخطب هطبع كلام الاستاذه نواره وماما سلوي في صفح واعلقها علي حيطان البيت علشان محدش ينسي الكلام الجميل ده
انا واثقة يا كورسير ان بيتك و طبعا هآجى ابارك لانك جارى فى اكتوبر هيكون هو الجنه بعينها لان الطيبات للطيبين و احنا اللى هنتعلم من زوجتك ان شاء الله لانى واثقة من اختيار كورسير و رزقة و نصيبة مش هيكون اى حاجة
يااااارب تكون اجمل و احلى بنت فيكى يا مصر خلقا بضم وفتح الخاء

اللهم ياجامع الناس ليوم لا ريب فيه اجمع على ضآلتى

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
قديم 04-11-2011, 10:07 PM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute

متااااااااااااابع........ ...

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*
قديم 04-11-2011, 10:30 PM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Eng/salwa مشاهدة المشاركة

انا واثقة يا كورسير ان بيتك و طبعا هآجى ابارك لانك جارى فى اكتوبر هيكون هو الجنه بعينها لان الطيبات للطيبين و احنا اللى هنتعلم من زوجتك ان شاء الله لانى واثقة من اختيار كورسير و رزقة و نصيبة مش هيكون اى حاجة
يااااارب تكون اجمل و احلى بنت فيكى يا مصر خلقا بضم وفتح الخاء
والله يا ماما سلوي كفايا عليا الدعوتين دول عندي بالدنيا كلها ربنا ما يحرمنا من كلامك الجميل ده وكل سنة وحضرتك والاسرة الكريمة بخير وسعاده دايما ويا رب تفرحي بأولادك عن قريب بالشهادة الكبيرة الاول وبعدين بالعروسة ان شاء الله وحضرتك ان شاء الله هتبقي اول المدعوين في الفرح بأذن الله
قديم 05-11-2011, 09:04 PM
الصورة الرمزية mar mar
mar mar mar mar غير متواجد حالياً

مشرفة العام و منتدى البنات
من انا؟: :)
التخصص العملى: سكرتيره تحرير اب تيم
هواياتي: الشعر والكتابه عموما

mar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond repute

انا بقي نفسي انصح بنات جيلي
اولا حافظي علي نفسك وعلي مشاعرك لان الزباله كتير اوي في الدنيا ولما هتقبلي اللي انتي هتجوزيه هتبقي مشاعرك بارده حفظي لي مشاعرك ونفسك
اوعي تصدقي كلمه بحبك كلمه بحبك دي يعني دبله في ايدك يعني دخل بيتك اما من براه كده يبقي مش بيحبك هو بيتسلي بيكي بس
ما تركبيش مع حد العربيه حتي لو كان مين وتعرفيه وعارفه انه محترم متركبيش برضوا
اول ما تتاكدي انه عايزك وخلاص دخل البيت وربطك بدبلتوا جانبك
ابداي اختباراتك
الاختبار الاول
حاولي تعصبيه شوفيه لما بيتعصب عصبيته بتوصل فين يعني لو متجوزين هينطق الطلاق علي طول ولا عاقل وبيعرف يمتص غضبوا
لو في وصت عصبيته وفي كل مره بيتعصب فيه يقولك خلاص انتي من سكه وانا من سكه يبقي ده مش بتاع عشره ولا بيت ده هيبقي سهل عليه كلمه طالق
الاختبار التاني
حطيه وسط بنات كتير وراقبي تصروفاته يعني عملي نفسك مش غيرانه عليه وسبيه علي راحته ويتصرف بطابعتوا مع البنات لو لقيتيه بيبص علي البنات يبقي انسان سافل ومش هيصونك وعينه زايغه ومش بتاع ربنا لو احترم وجودك واحترم نفسه وغض بصروا وسابك ومشي وقالك انامستنيكي براه يبقي انسان محترم
الاختبار التالت
اتعصبي انتي بقي اتعصبي علي اي حاجه واتنرفزي بس من غير تعليه صوت وشوفيه هيستحمل عصبيتك ولا لا
الاختبار الرابع
خلي ابوكي يعارضه في حاجه وشوفيه هيطلب منك انك تعصي ابوكي وتمشي علي كلامه ولا لا
لو طلب منك انك تكسري كلمه ابوكي يبقي ميستحقش حاجه
الاختبار الخامس
اقعدي انتي وهو لوحدكوا ولو حاول بس يعمل اي حاجه تنهي الخطوبه فورا لانه هيبقي قليل الادب ومش بيحبك ولا بيخاف عليكي لانه لو بيخاف عليكي مش هيعمل كده
الاختبار السادس
خدي بالك منه هل هوبخيل ولا لا
يعني بيجبلك حاجه وهو جي ومش لازم تكون حاجه كبير ان شالله شكولاته
لما بتخرجوا بيجبلك حاجه ان شالله حمص الشام
كده يعني
الاختبار السابع
اختبري رجولتوا ومدي غيرتوا حاولي تتدلعي وانتي بتردي علي اي حد لمجرد انك تثيري غرتوا لو راجل بارد مش هيغير عليكي ابدا وبالتالي مش هيحافظ عليكي لو انتي تقدري تتعايشي عيشي
لو غار بقي يبقي راجل دمه حامي وده احسن حاجه في الرجاله العرب
الاختبار الثامن
اعملي نفسك تعبانه لو هو بيحس هيجيلك تاني يوم او في ساعتها يبقي بيحبك وبيخاف عليكي وهيجيب معاه الحاجه اللي انتي بتحبيها
اما لو مش بيحس اصلا
يبقي لكي الله
كفايا كده علشان ده اللي انا فكراه
علي فكره في بنات بختلاف ازواجها بس اكيد الراجل اللي دمه حامي وبيغير علي اهل بيته وبيحبهم ويخاف عليهم وميستخسرش اي حاجه في اهل بيته احسن الرجال

انا صوتي لخالد علي
http://www.youtube.com/watch?v=cPMgY...&feature=share