العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > بيجو PEUGEOT

بيجو PEUGEOT بيجو PEUGEOT الفرنسية انشأت فى عام 1880 وهى من اقدم السيارات استخداما فى مصر وتمتلك حاليا شركة ستروين الفرنسية ايضا من اهم موديلاتها بيجو 307 و 307SW و 407 و 607

قديم 13-11-2012, 10:24 PM
الصورة الرمزية خالد الجوكر
خالد الجوكر خالد الجوكر غير متواجد حالياً

خالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of light
افتراضي رد: حكايتى مع سيارتى المحبوبة بيجو 505

بصراحه انا قريت الموضوع من اوله وهوه شيق جداً وبحب اتابع القصص المشوقه دى بس زعلت لما لقيتها متعلقه كده من زمان اوى

هيه مش هتكمل ولا ايه وخصوصاً طريقه حضرتك ف الحكاوى هايله وكنت باخد منك نصايح بردو لتظبيط اختها اللى معايا

قديم 08-12-2012, 04:00 AM
الصورة الرمزية HaMaDa-ToUBaR
HaMaDa-ToUBaR HaMaDa-ToUBaR غير متواجد حالياً
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows
هواياتي: Computers, networks and social relationships

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute

ياااااااااااااااااااااااا ااااااااة تصدقو انا فرحت اوى لما شوفت الموضوع والمشاركات دى والله كلكم وحشتووونى كتير وزعلت اوى انى مكملتش معلش يا جماعة .. الواحد اوقات بينشغل فى حجات كدة وبعدها بيحس انة كبر ميت سنة ومن عنيا حاضر هكمل الموضوع وربنا يخليكو ليا والله

HaMaDa-ToUB@R

01000902024

قديم 08-12-2012, 06:41 AM
الصورة الرمزية zatlon
zatlon zatlon غير متواجد حالياً

zatlon is on a distinguished road

التكملة يا برنس بقى
انا لسا قارئ الموضوع كله و قلت بقى الصفحة الجاية هتبقى حكاية جديدة
قديم 18-12-2012, 10:52 PM
الصورة الرمزية HaMaDa-ToUBaR
HaMaDa-ToUBaR HaMaDa-ToUBaR غير متواجد حالياً
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows
هواياتي: Computers, networks and social relationships

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute

بسم الله الرحمن الرحيييييييم

ياااااااة الواحد بقالة كتير مكتبش

اولا وحشتوووووونى كتير كتير كتير كلكم والله ووبجد اسف لكل الى كان متابع الموضوع ومش كمل

ثانيا نبتدى نكمل الموضوع ( لو لقيتو الاسلوب معتش هو هو .. محدش يدقق السن لية حكمة )

شايفك الى بيتظهر هناااااااك ... محدش يعمل صوت بقى خلونى اركز

ثالثا نبتدى بجد بقى وبلاش هزار

طبعا انا كنت حكيتلكم انى جددت العربية كعفشة ومكنة وعملت فيهم شغل جامد وروقتها من برة ترويق عادى بس كدة ع قدى

وحكيتلكم ع شغل العفشة بالتفصيل ووقفنا ع شغل المكنة

قلتلكم ان كان فى مكنة ودامى انجكشن 3600 جاية استيراد من برة كاملة بتكيفها بكل حاجة وكان سعرها 10000

روحت اشوف المكنة اتوهممممممت ( مكنة زيور بمعنى الكلمنى وحاجة كدة وهم )

واخدت الحاج محمود لو فاكرينة ( الميكانيكى بتاعى ) الله يمسية بالخير بقى علشان يشوفها ويشوف هنعمل اية .. عجبتة المكنة جدا وفجأة اكتشف ان قواعدها مختلفة عن الى عندى وهيبقى لازم اعدل فى التجاويف من جوة علشان المكنة تركب صح

بينى وبينكم الكلام دة زعلنى اووى اوى اوى اووووووى وبقيت محتار العب فى الحوض ولا لاء .. وبردة بقيت محروك ع 10 بواكى الى هيدفعو دول

واتخذت القرار انى افكنى منها وخصوصا الكل خوفنى من موضوع البنزين كمان وقررت انى اعدل المكنة بتاعتى واخليها صح الصح

المكنة بتاعتى بقالها 30 سنة مش اتعلمها عمرة ... وكان فيها تصقيف وكانت خفيفة وعاوزة عمرة ودى اول مرة يتعملها عمرة

المهم فكيت المكنة وجبتلها طقم عمرة كامل وغيرتلها كاربرتير بدل القديم بتاعها وجبتلها بتاع الطيارة

وجبتلها مصفة زيت وفلتر هوا جديد وبوجيهات فرنساوى تلاتة شمعة ومش فاكر نعهم اية الصارحة

واشتريت بطارية جافة بالمرة

المهم ان الليلة دى كلها اتكلفت حوالى 7000 جندى

ودى صور المكنة بعد ما خلصت

كدة انا انتهيت من المكنة وكان ادائها راضى عنة تمام وما شاء الله بتفتح فى السرعات حلو اوى

يتبع حلوين ... هريح شوية بس

HaMaDa-ToUB@R

01000902024

قديم 03-07-2013, 05:07 PM
HeMoZ HeMoZ غير متواجد حالياً

HeMoZ is on a distinguished road

ايه يا حماده حرام بقي كمل ياعم القصه والله جميله اووووووي يلا بقي ماتتأخرش ^_^