العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 26-12-2011, 11:50 PM
yoyo_1989 yoyo_1989 غير متواجد حالياً

yoyo_1989 has a spectacular aura aboutyoyo_1989 has a spectacular aura aboutyoyo_1989 has a spectacular aura about
افتراضي رد: حزين اوي ياجماعة بجد

ربنا يكون فى عونك بس اسمحلى اسأل هى عربيتك ايه ؟؟
قديم 27-12-2011, 12:13 AM
karii83 karii83 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس استوديو قنوات فضائية

karii83 has a spectacular aura aboutkarii83 has a spectacular aura about

بي واي دي اف 3........... مينفعش تكره الصيني لان والله مالهم زنب احنا اللي بكل اسف مبنقدرش حتى نقلد ونجمع بجودة تتساوي مع زبالة الصين......انا معاك اني ممكن اجيب قطع غيار واركب برة واعمل كل حاجة بس تفتكر اما تكون شاري زيرو وبعد كام اسبوع تدفع تكاليف اضافية وتجيب وتروح وتيجي وتركب؟؟؟؟ كمان احنا زي ماقلتلك بندي فرصة للناس دي تنمو على اكتافنا مش اكتر لاننا بنسهلها عليهم اوي لو كلنا وقفنا بجد والله كل حاجة حتختلف
قديم 27-12-2011, 12:31 AM
osa92003 osa92003 غير متواجد حالياً

osa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karii83 مشاهدة المشاركة

بي واي دي اف 3........... مينفعش تكره الصيني لان والله مالهم زنب احنا اللي بكل اسف مبنقدرش حتى نقلد ونجمع بجودة تتساوي مع زبالة الصين......انا معاك اني ممكن اجيب قطع غيار واركب برة واعمل كل حاجة بس تفتكر اما تكون شاري زيرو وبعد كام اسبوع تدفع تكاليف اضافية وتجيب وتروح وتيجي وتركب؟؟؟؟ كمان احنا زي ماقلتلك بندي فرصة للناس دي تنمو على اكتافنا مش اكتر لاننا بنسهلها عليهم اوي لو كلنا وقفنا بجد والله كل حاجة حتختلف
اعتقد ماحدش يسكت على حقه ولازم نطالب بيه فى زميل هنا فى المنتدى عملهم مجنون : فضل وراهم لحد ماغير الفتيس
قديم 27-12-2011, 11:59 AM
الصورة الرمزية emad habib700
emad habib700 emad habib700 غير متواجد حالياً
من انا؟: man
التخصص العملى: travel manager
هواياتي: net cars

emad habib700 is a splendid one to beholdemad habib700 is a splendid one to beholdemad habib700 is a splendid one to beholdemad habib700 is a splendid one to beholdemad habib700 is a splendid one to beholdemad habib700 is a splendid one to beholdemad habib700 is a splendid one to beholdemad habib700 is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karii83 مشاهدة المشاركة

حزني مش لاني نزلت موضوع واشتكيت فيه مر الكشوى اني لسه شارية العربية من اقل من شهر وكلها عيوب صناعية ومكنتش طبعا فاهمها ونزلت موضوعي علشان اتشارك معاكم واخد ارائكم بس الموضوع حاليا حزني اننا لسمحنا واحنا اللي بنسمح دايما بالفساد في كل حاجة عندنا في مصر....احنا اللي سمحنا لناس جيش قدام زي اللي ماسكين الشركة دي يلعبو بينا...اولا العربية كشركة بي واي دي مش حتكلم عنهم لانهم قمة في كل شئ...بس بكل اسف الجانب المصري لازم يكون وصمة العار لكل شئ.....
عندي عيب صناعي في الفتيس....عندي عيب صناعي في التيل الخلفي........عندي عيب صناعي ان التكييف السخن مش شغال....عندي عيب صناعي ان مفتاح ازالة الشبورة من الزجاج الخلفي لايعمل......عندي عيب صناعي اني لازم علشان اقفل الشنطة انزل بيها بكل قوتي وارزع علشان تتقل....تخيلو حد يدفع فلوسه علشان يشتري حاجة للزمن ولراحة باله ومتعوب في فلوسه دي اوي علشان يلاقي بعد ماطلع من المعرض ب10 دقايق كل ده..
واروح مركز الصيانة واحس اني مرتكب جريمة اني عايز حلول لمشاكلي
التيل اتغير واتحلت المشكلة بس بقى دايما صفارة اما افرمل طبعا بالنسبالي امله مقارنة باللي فات
- التكييف الفني اتصاب في حادثة وخلاص انتهى دور التكييف عندي بكده بنهاية وجود الفني في بيته
- الفتيس مفيش حل لحد الثانية دي
رحت على فكرة بعد اما اشتريت على طول وقالولي انهم ظبطوه
مفيش كام كيلو ولا في اي حاجة حصلت..علشان انقل للرابع لازم ادعي ربنا كتير واخس بخشونه وعضه رهيبة فيه
رحت صيانة الالف وقلتلهم المشكلة زي ماهي.....فضلت 6 ساعات علشان في الاخر اتغيرلي زيت وبس واما عملت مشكلة ولفيت على اللواءات والعمدة والعقدة والبهوات واحد واحد اتقالي في النهاية بعد ماطلعو يجربوها اه في مشكلة فيه ومحتاجينك تجيبها يوم وتسيبها علشان نشوف ايه المشكلة ونفكه كله

انا دلوقتي طبعا لسه مسبتهاش ولا حاجة بس انا حاطط موضوعي ده لسبب واحد بس لو في ناس غيري فعلا بيعانو من حاجات زي دي بكل بساطة حتفق معاهم اني حبعت شكوى رسمية للشركة الام في الصين وانا اعرف كويس اازاي اخابطهم برة وبالارقام

فعلا مصر مش حينصلح حالها في اي شئ غير بينا احنا الاول
رجاء الاتصال برقم 01097771747 لمحاوله المساعده فى حل مشكلتك
قديم 27-12-2011, 02:56 PM
amada amada غير متواجد حالياً

amada is just really niceamada is just really niceamada is just really niceamada is just really niceamada is just really nice

العيوب اللى حضرتك بتحكى عليها دى مش عاوزه التوكيل دى عاوزه محامى وقضايا وشكاوى ...هى فوضى عشان واحد يدفع دم قلبه وفى النهايه ينزل للتوكيل !!!!! ياراجل انا اعرف واحد اشترى زجاجه حاجه ساقعه تبع شركه مياه غازيه لسه جديده مقرها فى العاشر من رمضان ..المهم لقى فيها رواسب غريبه فعمل محضر وزل اداره الشركه واخد اكتر من حقه بمراحل وعربيه باكتر من سبعين الف وتسكت عليهم ؟؟؟؟ازاى !!!!!