العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT

فيات FIAT فيات FIAT الايطالية استطاعت ان تتجاوز ازماتها الماضية بعد فشل تحالفها مع جنرال موتورز عن طريق تقديم موديلات لاقت نجاحا كبيرا مثل جراند بونتو فيات 500 باليو سيينا ليينا بونتو

قديم 06-12-2010, 06:46 PM
amrbakly amrbakly غير متواجد حالياً

amrbakly is on a distinguished road
افتراضي المشاركة الأولي ... استفسار حول بلي العجل فيات أونو

مساء الفل يا شباب

دية مشاركتي الأولي في المنتدي بعد تجربة سيئة في أحدي المنتديات الأخري، اللي اتمني اني مشوفش عيوب المنتدي الأخر هنا برضة

انا عندي استفسار عن بلي العجل الأمامي، لأني غيرتة من فترة و جبت الإيطالي العادي و مكملش 6 شهور و ضرب تاني

الميكانيكي قالي حاول تجيب إس كي أف و فعلا انا مش عارف ممكن الاقية فين، فياريت لو حد عندة فكرة يقولي ( علي فكرة هو هو نفس بلي العجل بتاع 128 تقريبا )

كمان انا عندي الكارتيرة بتاعت الرفرف الأمامي طارت و عايز اجيب واحدة و مش عارف ممكن الاقيها فين
قديم 07-12-2010, 10:27 PM
MO MO غير متواجد حالياً
من انا؟: Mo

MO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond repute
افتراضي رد: المشاركة الأولي ... استفسار حول بلي العجل فيات أونو

في واحد في ابراهيم عبدالرازق
بعد هندسة مطرية علي طول , بسم الله ما شاء الله حلو جدا
قديم 07-12-2010, 10:46 PM
TELEBK TELEBK غير متواجد حالياً
التخصص العملى: دكتور جامعي

TELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amrbakly مشاهدة المشاركة

مساء الفل يا شباب

دية مشاركتي الأولي في المنتدي بعد تجربة سيئة في أحدي المنتديات الأخري، اللي اتمني اني مشوفش عيوب المنتدي الأخر هنا برضة

انا عندي استفسار عن بلي العجل الأمامي، لأني غيرتة من فترة و جبت الإيطالي العادي و مكملش 6 شهور و ضرب تاني

الميكانيكي قالي حاول تجيب إس كي أف و فعلا انا مش عارف ممكن الاقية فين، فياريت لو حد عندة فكرة يقولي ( علي فكرة هو هو نفس بلي العجل بتاع 128 تقريبا )

كمان انا عندي الكارتيرة بتاعت الرفرف الأمامي طارت و عايز اجيب واحدة و مش عارف ممكن الاقيها فين
بالنسبة لبلي العجل إن شاء الله حتلاقيه في شارع " معروف " في وسط البلد عند بتوع الرومان البلي ، أو عند " الكيلاني " ، وبالنسبة لكارتيرة العجل حتلاقيها إن شاء الله في التوفيقيه في المول وبتكون في حدود 70 جنيه .
وبالتوفيق

د / خالد طلب
قديم 07-12-2010, 11:35 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

اهلا و سهلا بيك في مصر موتورز يا سيد عمر
الشباب قام بالواجب و قالوا علي الحل
بس فعلا skf انضف بلي ممكن تجيبه بس يكون اصلي
و بيبقي عند محلات معينه بتبيع رولمان بلي و سيور
و لازم تفك القديمه و يجيب لك واحده نفس المقاس

حـازم خـضـر

قديم 08-12-2010, 06:16 AM
amrbakly amrbakly غير متواجد حالياً

amrbakly is on a distinguished road

الف شكر يا شباب علي المساعدة و تحديدا الأخ حازم طبعا بما انة من الحكومة بتاعت المنتدي

فعليا انا حنزل خلال الأسبوع الجاي اشوف اذا كان الكيلاني عندة ولا لأ، بس معتقدش لأني لما غيرت اخر مرة جبت الإيطالي المضروبة دية من عندة و مكملتش 6 شهور، هي فعليا لسة صوتها موصلش لمرحلة الغسالة الإيديال بس بدأت و بقت بتعملي صداع مستمر و رعشة في الدركسيون خفيفة