العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 05-02-2013, 12:17 AM
الصورة الرمزية ehabpopo
ehabpopo ehabpopo غير متواجد حالياً

ehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to behold
افتراضي رد: فوجات لسيارة BYD F3

اشتريت الكشاف اليمين من التوفيقية لوحدة ب 25 جم .... واعتقد ان فكرة تركيبة زى ما انت قولت ... وتوصيل كهربتة زى ما انا عامل مع الليدات اللى فى شنطة العربية ... انا خدت توصيلة من لمبة الشنطة فبقو ينورو لما تفتح الشنطة مع لمبة الشنطة ... وها تبقى نفس الفكرة هاخد توصيلة من الكشاف الشمال فبالتالى هاينورو سوى مع نفس مفتاح العاكس ...
انا اقصد بموضوع السخان انك تخلى كل اوبشن منفرد بنفسة ... يعنى بلاش تعملة مع الاستوب ... انت عندك نور الاستوب كتير ويعمى العين ... وبلاش مع النور الصغير خلى كل حاجة لوحدها ... ده رأئى يا بيتر وفى الاخر ان حر طبعا ...

قديم 05-02-2013, 12:24 AM
peter magdy peter magdy غير متواجد حالياً

peter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ehabpopo مشاهدة المشاركة

اشتريت الكشاف اليمين من التوفيقية لوحدة ب 25 جم .... واعتقد ان فكرة تركيبة زى ما انت قولت ... وتوصيل كهربتة زى ما انا عامل مع الليدات اللى فى شنطة العربية ... انا خدت توصيلة من لمبة الشنطة فبقو ينورو لما تفتح الشنطة مع لمبة الشنطة ... وها تبقى نفس الفكرة هاخد توصيلة من الكشاف الشمال فبالتالى هاينورو سوى مع نفس مفتاح العاكس ...
انا اقصد بموضوع السخان انك تخلى كل اوبشن منفرد بنفسة ... يعنى بلاش تعملة مع الاستوب ... انت عندك نور الاستوب كتير ويعمى العين ... وبلاش مع النور الصغير خلى كل حاجة لوحدها ... ده رأئى يا بيتر وفى الاخر ان حر طبعا ...
فاهم قصد حضرتك فى اللى قلتة كلة و مقتنع بية
طب دلوقتى انا عايز انور الكشاف اليمين وهو محتاج لمبة و كل دة جميل
المشكلة انا امبارح حاولت ادخل ايدى و صلت لمكان الدواية المغلق للكشاف العاكس بس المكان ضيق جدا
ياريت لو عرف فكرة تقولنا عليها
قديم 05-02-2013, 12:46 AM
الصورة الرمزية ehabpopo
ehabpopo ehabpopo غير متواجد حالياً

ehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة peter magdy مشاهدة المشاركة

فاهم قصد حضرتك فى اللى قلتة كلة و مقتنع بية
طب دلوقتى انا عايز انور الكشاف اليمين وهو محتاج لمبة و كل دة جميل
المشكلة انا امبارح حاولت ادخل ايدى و صلت لمكان الدواية المغلق للكشاف العاكس بس المكان ضيق جدا
ياريت لو عرف فكرة تقولنا عليها
هو انا لسة طبعا ما عملتش حاجة .... وطبعا لو المكان ضيق زى ما بتقول ... ها جرب وارفع العربية بالكوريك من الخلف طبعا ... يمكن تدينى مساحة واقدر اشتغل ....

قديم 05-02-2013, 09:11 AM
hanyyyyyy hanyyyyyy غير متواجد حالياً
هواياتي: كرة القدم-السيارات

hanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة peter magdy مشاهدة المشاركة

متخفش يا استاذ هانى
هما مسمارين جنب بعض ماسكين فى الاكصدام من تحت
فكهم خلص راح ركبهم
بس كدة
-------------
بس انا ليا سؤال ليك و ياريت الاقى اجابتة عندك او لعرفت اى وقت ارجوك قولى
انا بشوف تاكسى مركب لمبة الاكصدام اليمين و مشغل لمبتين الاكصدام مع بعض مع لمبة الاستوب اللى فى الرف الخلفى
و دى جيبالى عقدة و نفسى اركبهم و بعد ما اشتريت الطقم قالى علشان يركبو لازم نفك الاكصدام و دة مش هينفع
و شوفت تاكسى جديد لانج و مشغل لمبة اللى فى الشمال مع الاستوب - اكيد مفكش الاكصدام
انا نفسى الاقى حد يشغلهم على الاستوب بس من غير فك اكصدام
ممكن تدلنى شكرا
بص يابيتر اللى اعرفه فعلا واللى اتقالى قبل كده انه لازم يفك الاكصدام ولكن لو توصلت لحد ركبه من غير فك للاكصدام هبلغكوا على طووووووووول :danceW 7: