العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi

قديم 01-12-2008, 06:24 PM
الصورة الرمزية Ahmed Anwer
Ahmed Anwer Ahmed Anwer غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Interior designer
هواياتي: Arts

Ahmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اللانسر و حقيقتها

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sam551 مشاهدة المشاركة

لو سمحتم اعرض عليكم راى مهم
لو قارنت اللانسر بالالنترا فدة نجاج رهيب للانسر
لان الانسر فى فائتهافى المتسوبشى هى فئةالفيرنا فى الهونداى ( حقيقى هى دى العربية المثيلة )
واذا قارا الجالنت بعربية لازم نقارنها بالانترا
ويبقى كدة المقارنة عادلة لازم نقارن الفئات ببعضها
لا حضرتك علي فكرة دي معلومة مش سليمة ،،

اللانسر فئة الالنترا فعلا ،،

الجالنت فئة السوناتا ،،

و الكولت فئة الاكسنت باسمائها المختلفة

راجع اللينك ده

http://wikicars.org/en/List_of_recen...F_compact_cars

قديم 02-12-2008, 01:15 AM
sh_masry sh_masry غير متواجد حالياً

sh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lancer.style مشاهدة المشاركة

انت باين عليك بتنقل المواضيع و خلاص

الكلام دا غلط خالص

عن صدق و تجربة انا معاية كريستالة و بعشقها من غير انحياز ولا حاجة بس العربية جميلة فعلا

يا استاذ لانسر ستايل , ايوه انا ناقل الموضوع لكن مش بنقل و خلاص .... الموضوع انا ناقله لأنى مقتنع بيه ميه فى الميه و فيه موضوع تانى بأسمى لتجربتى للانسر و ياريت تبقى تقراه و رأيى فيها نفس الرأى اللى انا ناقله !!! و علشان كده نقلته ......
و بعدين انا مش بتكلم عن الكريستاله لأن الكريستاله برقبه اللانسر البومه و الكريستاله عربيه فعلا محترمه و ده برده عن تجربه ..... لكن ياترى انت اللى جربت اللانسر البومه ال 1600 الأوتوماتيك ؟؟؟؟
اقولك ...... روح اجر عربيه لانسر البومه و ابقى ارجع اكتب لنا عن تجربتك

اى موضوع او اى تعليق ينم عن رأيي انا الشخصى و لكم جزيل الشكر ,,,
قديم 02-12-2008, 03:20 AM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

مقدرش اقول ان عندي خلفيه كويسه عن الانسر البومه ..... بس فيه حاجه مستغرب منها جداااا:-
الموضوع عن الانسر البومه .... امال لو كان عن الادا او النيفا او السبيرانزا او داتشيا كان اتقال عنهم ايه
واضح ان صاحب الموضوع الاصلي اتخدع في العربيه او كان فاكرها حاجه طلعت اقل من توقعه
بس لو كانت العربيه فعلا بالبشاعه دي ..... ليه الناس بتشتريها و بتقبل عليها و تشكر فيها !!!!!!!!
ptmnlo123per1127
ممكن تكون واخده اكتر من حقها .... ممكن تكون اسواء من الكريستاله وانا فعلا شايف ان الكريستاله احسن .....
بس هي ( باردون زباااااااااله) اوي كده ؟؟؟!!!!!ptmnlo123per172
قديم 02-12-2008, 03:53 PM
sh_masry sh_masry غير متواجد حالياً

sh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sam ram مشاهدة المشاركة

ممكن تكون واخده اكتر من حقها .... ممكن تكون اسواء من الكريستاله وانا فعلا شايف ان الكريستاله احسن .....
بس هي ( باردون زباااااااااله) اوي كده ؟؟؟!!!!!ptmnlo123per172
هى فعلا واخده اكتر من حقها هنا فى مصر لسبب بسيط ..... انها من اقل الفئات فى الميتسوبيشى و فى نفس الوقت من العربيات اللى ماحدش بيركبها فى اليابان نفسها و ده بدليل ان عندهم عربيات احنا مانسمعش عنها بس اللى بيحكمنا هنا السعر المدفوع فى العربيه ....... و لذلك ايضا فى رأيي انه حاليا مافيش عربيه كامله و محترمه هنا فى مصر اقل من ال 200 الف جنيه ....يبقى كل العربيات اللى فى القائمه الأقل سعرا عربيات زى ما انت وصفتها ما بين قوسين الا من عربيات شواذ عن هذه القاعده و لكن ايضا ليست كامله المواصفات التى يتمناها كل سائق سياره.

اى موضوع او اى تعليق ينم عن رأيي انا الشخصى و لكم جزيل الشكر ,,,
قديم 02-12-2008, 08:30 PM
sam551 sam551 غير متواجد حالياً

sam551 will become famous soon enough

و اللة انا ما انا فاهم حاجة يجماعة
انا ركبت العربيات4 مودلا من العربيات منهم 132 ثم البيجو 405 ثم الانسر كرستالة ثم البومة
واللة انا اقول الحق اللانسر الركستالة رائعة ولكن البومة اقوى
وهى احسن من الالنترا بكتير وبدليل ان فى ناس كتير جابت النترا وباعتها لان العربية مابتسحبش كويس وةعفشتها بعد 40 الف سيئة
ياجماعة انا الى اعرفة ان اليبانى حاجة تانية خلاص واللة تفرق كتير مثلا انا اخويا معاة اوبترا وبيندم على انة اشتراها وانا فى نظرى ان الابترا احسن من اللنسر وبعدين يجماعة الى بشيل اربة مخرومة بتخر على دماغة وكل واحد حر فى راية
ومش معقول ان العدد الكبير الى شارى اللنسر دة اهبل وانا فى نظرى انهم الاكثرية
والى معا النترا وبيشكر فيها هو حر والى معاة لانسر هو حر