العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi

قديم 05-10-2008, 11:25 PM
Zikoman
Guest

افتراضي رد: اللانسر و حقيقتها

مع إحترامى لرأى صاحب الموضوع وناقله لكن الكلام غلط 200% وهيخلينى لا أثق فى حكم الكاتب على أى سيارة وطبعا لن أجادله ..

هو لو انا قلت على الأسود أبيض ومش عايز حد يجادلنى هتجادلونى؟؟!!!
قديم 05-10-2008, 11:39 PM
sh_masry sh_masry غير متواجد حالياً

sh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond repute

يا اساتذتى مش انا اللى كاتب الموضوع ..... انا ناقله و مزود بس اخر سطر و ده مش معناه انى غير متفق معاه لأنى انا جربتها بنفسى كتير و سقتها لمسافات كبيره و لم اقتنع بها و انا مع رأى كاتب الموضوع فلهاذا تم نقله ..... انما موضوع المجادله ده فياريت نجادل زى ما احنا عايزين و مافيش مشكله خالص ههههههه

اى موضوع او اى تعليق ينم عن رأيي انا الشخصى و لكم جزيل الشكر ,,,
قديم 06-10-2008, 01:07 AM
yassersalah yassersalah غير متواجد حالياً
من انا؟: العبد للة
التخصص العملى: شيف حلوانى
هواياتي: الشعر

yassersalah is on a distinguished road

الموضوع بسيط ياجماعة ولازم نتعود على الاختلاف لكن لو 1000 قالو حلوة 50قالو وحشة تبقى اكيد حلوة مع احترامى للخمسين
قديم 06-10-2008, 02:52 PM
الصورة الرمزية Nissan
Nissan Nissan غير متواجد حالياً
من انا؟: م/يونس حسين
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الرياضة القراءة الموسيقى السيارات

Nissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond repute

بسم الله الرحمن الرحيم
صلوا على النبى عليه الصلاة و السلام النقاش ماله سخن اةى كدة يا شباب هوا لذيذ و محترم
انا هضيف رأى خاص قابل للصةاب و ايضا قابل للخطأ العربيات بصفة عامة متقسمة بمعنى ان اسعار العربيات ن 80 الف لحد 100 الف حاجة و من 100 الف لحد 150 الف حاجة تانية و من 150 الف لحد 200 الف حاجة تالتة و هكذا يعنى سعر العربية هوا اللى بيقول إمكانيتها و لكل عربية فى العالم مزايا و عيوب انا اشتغلت فى بى ام دبليو و شوفت عيوبها و عربية زى ال E65 الفئة السابعة سعرها معدى المليون جنيه فيها عيوب
القصة فى انك هتتنازل عن عيب اية عشان السعر اللى يناسبك ومع ذلك انا شايف ان الكورولا و اللانسر و الهيونداى إلنترا من افضل العربيات فى فئتهم
و بشكر صاحب الموضوع مرة اخرى على موضوعه الجميل و كمان بشكر كل من ساهم برأيه
قديم 07-10-2008, 03:58 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

بصراحة انا كمان شايف ان الموضوع فيه مبالغة كبيرة

لاكن من ناحية تانية العربية اعتقد اسواء ما فيها سعرها لو كان اقل شوية كان هيبقى معقول جدا خاصة لانى بقيت مقتنع تماما زى ناس كتير ان العربية مش يابانى ويا اما هندى يا صينى لاكن مش يابانى

العفشة ناشفة (قياسا بانها يابانى) لاكن ده مش بينعكس على الثبات ده صحيح

لاكن برضو العربية مش بتلعب او بتعوم

يعنى نقدر نقول ان الناس متوقعة اداء اكتر من كده فى عربية يابانى بالسعر ده وناس تانية شايفة ان ادائها اقرب للكورى من اليابانى ديه المشكلة بس معنى كده انها عربية فاشلة او سيئة

انا ليا صديق كان بيكره العربية ديه كره العمى بس والدة اشترى واحدة وكان سايب معاه جيب شيروكى وبعدين باع الشيروكى وجاب لنفسة عربية عالية وساب الانسر مع صاحبى اللى يطيق العمى وميطيقش الانسر بقالها معاه دلوقتى حوالى سنة ومشتكاش منها فى حاجة بس لسه مش بيحبها

فارجو من الجميع مراعاة ان فيه اختلاف فى الاذواق وفى ناس بتفضل حاجة او ليها اولوية فى حاجة على حساب التانية لاكن الاختلاف فى الراى لا يفسد للود قضية ابدا

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش