العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 21-11-2011, 02:29 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: نظره على الأحداث

أجرت النيابة مناظرة لأجساد الضحايا، وأثبتت في محضر التحقيقات التي تجرى بإشراف المستشار عمرو فوزي، المحامي العام الأول لنيابات وسط القاهرة، أن الضحايا «لقوا مصرعهم نتيجة إصابتهم برصاص حي وخرطوش في مختلف أنحاء أجسادهم
قديم 21-11-2011, 02:35 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

يا شباب الحزن الواطي انتوا عارفين انا ايه اكتر حاجة مزعلاني
ان برغم من ان هناك العديد من اللي بيهاجموا الثورة و الثوار و بيدافعوا باستماته عن المجلس و من قبله النظام السابق و مبارك عبارة عن مرتزقة و يبيعوا كل حاجة علشان خاطر الفلوس او مصلحته الخاصة
اللا ان اسفي الشديد ان نجاح الثورة الكلي سيعود عليهم بخير و نعيم و ديموقراطية هم لا يستحقونها.. هما اخرهم ياكلوا و يشربوا و يناموا و يموتوا و هما مبسوطين لكن الفكر و الاعتقاد و الممارسة لحرياتهم كبشر هي اخر اولوياتهم- لذلك انا لو عايز الثورة تفشل فهو لسبب اني ابخل على امثال هؤلاء ان ينعموا بحرية البشر التي فضلنا الله بها على الانعام

و احب اذكرهم بحديث النبي " تجوع الحرة و لا تأكل بثديها "
الكلام ده طبعا موجه للاحرار

و لما الاخ العزيز ابو رقية اللي انا بحترمه يقول عني كلام يراد به باطل يبقى انا اقوله شكرا و قل لي ما هو الحق بالدليل

اجمل حاجة ان انا كل كلمة باقولها باذكر 100 دليل من واقع الاحداث او من ذكرى النبي العطرة و غالبا الرد الذي احصل عليه يا اما شتيمة يا اما اهانات يا اما كلام مرسل
حجة البليد..
قديم 21-11-2011, 03:04 PM
مادا مادا غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

مادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MmFFoR مشاهدة المشاركة

يا شباب الحزن الواطي انتوا عارفين انا ايه اكتر حاجة مزعلاني
ان برغم من ان هناك العديد من اللي بيهاجموا الثورة و الثوار و بيدافعوا باستماته عن المجلس و من قبله النظام السابق و مبارك عبارة عن مرتزقة و يبيعوا كل حاجة علشان خاطر الفلوس او مصلحته الخاصة
اللا ان اسفي الشديد ان نجاح الثورة الكلي سيعود عليهم بخير و نعيم و ديموقراطية هم لا يستحقونها.. هما اخرهم ياكلوا و يشربوا و يناموا و يموتوا و هما مبسوطين لكن الفكر و الاعتقاد و الممارسة لحرياتهم كبشر هي اخر اولوياتهم- لذلك انا لو عايز الثورة تفشل فهو لسبب اني ابخل على امثال هؤلاء ان ينعموا بحرية البشر التي فضلنا الله بها على الانعام

و احب اذكرهم بحديث النبي " تجوع الحرة و لا تأكل بثديها "
الكلام ده طبعا موجه للاحرار

و لما الاخ العزيز ابو رقية اللي انا بحترمه يقول عني كلام يراد به باطل يبقى انا اقوله شكرا و قل لي ما هو الحق بالدليل

اجمل حاجة ان انا كل كلمة باقولها باذكر 100 دليل من واقع الاحداث او من ذكرى النبي العطرة و غالبا الرد الذي احصل عليه يا اما شتيمة يا اما اهانات يا اما كلام مرسل
حجة البليد..

خلاصة الكلام الناس دى عاوزه ايه وبتعمل كده ليه فى التوقيت ده بالذات قبل انتخابات مجلس الشعب باسبوع
.... عاوزين ديمقراطيه طيب ما الانتخابات امامها اسبوع وبعدين مجلس الشعب ايستعد لعمل انتخابات رئاسيه
عاوزين ايه تانى ولا هما حسوا ان البساط ايسحب من تحت ارجلهم لما تيجى انتخابات نزيهه لان الشعب مش عاوزيهم ومش ايخترهم قاموا عملوا كده رد عليا من فضلك .. مظاهرات قبل الانتخابات باسبوع ومطالبه بتسليم السلطه الى سلطه غير منتخبه .. الشعب مش مختارها معناها ايه ....
قديم 21-11-2011, 03:08 PM
abu_ruqayyah abu_ruqayyah غير متواجد حالياً

abu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond repute

يا اخ MmFFoR انا بقول حديث الرسول صلى الله عليه وسلم حق ويراد به باطل
قديم 21-11-2011, 03:57 PM
الصورة الرمزية TheSantos128
TheSantos128 TheSantos128 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: H.R
هواياتي: CAR'S-SPORT'S

TheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to beholdTheSantos128 is a splendid one to behold

[QUOTE=MmFFoR;556822]اشرف و اكرم و انظف بشر فيكي يا مصر و الله موجودين في التحرير - و ادنى و احقر و اخس من فيكي قاعدين في بيوتهم و مش بس كدا و ساكتين لأ كمان بيشتموا في الكرام

هو حضرتك بتغلط فى الناس ليه
طب انا بحترم كل واحد بيعبر عن رائيه وبحترم كل واحد نزل ميدان التحرير بس انا منزلتش
ابقى ( دنئ- وحقير-وخسيس)
طب ياعم ربنا يسامحك