العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 08-04-2016, 02:34 AM
محمد عبدالعاطي عمارة محمد عبدالعاطي عمارة غير متواجد حالياً

محمد عبدالعاطي عمارة is on a distinguished road
سيارة عايز اعرف رايكم ف شيفروليه كروز 2016

او سمحتم عايز اعرف انا عايز اشتروي كروز 2016 الجديده تنصحوني بايه
قديم 08-04-2016, 08:12 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز اعرف رايكم ف شيفروليه كروز 2016

انصحك تحدد الميزانيه قصاد متطلباتك وطبيعة استخدامك واولوياتك وتقارن بين ابلدائل كلها وتقعد فى كل عربيه وتقراء المواضيع والتجارب السابقة من ملاك العربية ومشاكلها وعيوبها

فتقول انا ميزانيتى من كذا لكذا بناء عليه هنقولك يبقى البدائل مثلا كروز والرينو فلوانس والنترا وسيراتو وكرولا
هتقول انا طبيعى استخدامى مشوار يومى 15 - 20 كم فى المتوسط واولوياتى شغال مدير فى مجال كذا ومحتاج عربيه شيك ومميزة اكتر فنقولك اه والله الفلونس تبقى انسب لاحتياجك علشان وتصميم فرنسى وابعاد مميزة وكذا وكذا
او لو استخدامك اكتر من كده شوية ومش مهم التميز فنقولك اركب سيارة الشعب الالنترا او قرينتها السيراتو وسيبك من الكروز او عايز استخدام وعمليه اكتر وتميز ومش مهم الميزانية يبقى الكرولا او الفانتازيا
استخدامك اسره وسفريات وشيل وحط وطرق مكسره يبقى ولا حاجة من دول ومحتاج عربية عالية زى التريوس وهكذا حضرتك بدل ما تكرر سؤالك فى اكتر من موضوع اتعب واكتبلنا سطرين تلاته تشحلنا فيهم طلبك علشان نفكر معاك اكتر وافضل وطبعا تبحث فى المواضيع والتجارب السابقة وتقراها علشان تكون صورة اقرب للكمال من انك تاخد راى شخص واحد او اتنين فى موضوعك بس

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 09-04-2016, 05:04 AM
الصورة الرمزية aymanlaw
aymanlaw aymanlaw غير متواجد حالياً

لجنة التحكيم و الفصل فى الشكاوى
التخصص العملى: محام حر
هواياتي: القراءة_الموسيقى_الاغانى الاجنبية

aymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز اعرف رايكم ف شيفروليه كروز 2016

الراجل حابب الكروز وهو بيسأل عن اخر إصدار ليها وطبعاً اكيد سمع عن مشاكل النسخ الأقدم مثل الفتيس وسحب العربية الخ ,وفى ناس بتقول ان الموتور تم تغييره بموتور ابول استرا ,اعتقد هو عايز إفادة بهذا الخصوص لكن ابو نورا توه الراجل ,وانا اعتقد صعب انه يتم تقييم هذه السيارة الأن إلا إذا كان هناك متخصص بجد وشرح موضوع الموتور اما عن إنتريور ديزاين فهى هى متغيرش فيها حاجة اما من الخارج تم تغيير الشبكة الأمامية وفوانيس الشبورة والأكصدام الخلفى مع الفوانيس الخلفية ده كل التغيير الملحوظ ...