العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 26-10-2012, 07:51 PM
mms mms غير متواجد حالياً

mms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant future
افتراضي رد: صاج ال BYD مقارنة بالسبرانزا محتاج نصيحة نهائية رجاااااااااااء

جميع الآراء لها وجاهتها . وعموما لم تخرج عن الحقيقه .
لكن وبكل صراحه سمك الصاج ليس بدرجه واحده فى جميع السيارات . وفعلا الام 11 متميزه جدا فى هذه الجزئيه .
الاهم من هذا كله هو وبكل صراحه ان دهان البى واى دى - رغم انى بحبها - سيئ للغايه . ومن يجادل فى ذلك يكون مخالف للحقيقه والواقع .
ما عدا ذلك فهى افضل من ال516 حتى موديل 2008 . اما بالنسبه للام 11 فهى فعلا السياره المثيره للجدل بين مادح لاقصى درجه ولاعن وناقم عليها اشد نقمه .
وفى النهايه نؤكد ان ما يحدث لدهان البى واى دى ليس عاديا , فهو تقريبا الدهان الاسوا بين جميع السيارات . تقبل تحياتى .
قديم 27-10-2012, 12:36 AM
peter magdy peter magdy غير متواجد حالياً

peter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to all
افتراضي رد: صاج ال BYD مقارنة بالسبرانزا محتاج نصيحة نهائية رجاااااااااااء

مساء الخير على كل الشباب
كل سنة وحضراتكم بخير
انا معايا byd من شهر تقريبا و قربت على 800 كم
بالنسبة للصاج ممكن يكون مش حلو قوى زى ما بعض الاعضاء بتقول
بس عايز اقول لحضرتك ان اول يوم ليا سواقة والله ميكروباص حك فى الاكصدام الخلفى بس الحمد لله بسيطة
معلش مع احترامى لكل الاعضاء و لحضرتك و دة رأى الشخصى
انا كنت عارف ان صاجها مش حلو و على فكرة زيها زى عربيات جديدة كتير زيها كدة
مش معقول انى ابص لصاج عربية و اسيب اهم حاجة الموتور و العفشة مثلا
هو مش ممكن اشترى عربية صاجها قوى و يتخبط من اول يوم اول اسبوع او شهر و مهما كان قوى لازم يطبق
او ممكن اشترى عربية صاجها ورق و احافظ عليها وربنا يستر و بعدين لو انت فى مصر هتلاقى عربيات زيرو و متجرحة و ضعف سعر byd
انا مع احترامى لحضرتك سيبت اهم حاجة فى العربية و بصيت لحاجات متعتبرش مهمة قوى لان كل العربيات كدة دلوقتى ورق
يعنى هل ممكن تشترى عربية بنفس تمن byd صاجها قوى بس فيها مشاكل كتير
فهل يا ترى هتختار اية -- بس مش معنى كدة انى بقولك اختار byd
انا ليا شوية ملاحظات عليها
بس انا قصدى لما تيجى تقارن عربية قارن على الحاجات اللى ملهاش حل و حلها يزعل فى فلوسة
شكرا و تقبل مرورى
و كل عام وحضراتكم بخير