العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > التعديلات الشكلية

التعديلات الشكلية موضوعات التعديلات الشكلية على السيارة خارجيا او داخلياً او ما يسمى بال - car Styling visual tuning

قديم 30-03-2012, 06:54 AM
MAYO CAR MAYO CAR غير متواجد حالياً

MAYO CAR has a spectacular aura aboutMAYO CAR has a spectacular aura about
طلب عاوز اعرف ازاى ارش التابلوه

لو سمحتوا يا رجالة المنتدى
انا معايا 128 وكنت عاوز ارش التابلوه وقريت قبل كده عن حاجة بتترش او تدهن مش فاكر بالظبط على التابلوه قبل رشه ياريت اللى يعرف المادة دى يقولى عليها واجيبها منين ولو فيه طريقة معينة لرشه علشان بعد كده ميبوظش من الشمس
قديم 30-03-2012, 05:29 PM
anies1 anies1 غير متواجد حالياً

anies1 has a spectacular aura aboutanies1 has a spectacular aura aboutanies1 has a spectacular aura about
افتراضي رد: عاوز اعرف ازاى ارش التابلوه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MAYO CAR مشاهدة المشاركة

انا معايا 128 وكنت عاوز ارش التابلوه وقريت قبل كده عن حاجة بتترش او تدهن مش فاكر بالظبط على التابلوه قبل رشه ياريت اللى يعرف المادة دى يقولى عليها واجيبها منين ولو فيه طريقة معينة لرشه علشان بعد كده ميبوظش من الشمس
اسمها فيلر تقريبا بس هتروح لبتاع بوية وقولها اديها بطانة ورشها وهو عارف هيعمل ايه
قديم 31-03-2012, 12:07 PM
yasser.omar yasser.omar غير متواجد حالياً

yasser.omar is a glorious beacon of lightyasser.omar is a glorious beacon of lightyasser.omar is a glorious beacon of lightyasser.omar is a glorious beacon of lightyasser.omar is a glorious beacon of lightyasser.omar is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة anies1 مشاهدة المشاركة

اسمها فيلر تقريبا بس هتروح لبتاع بوية وقولها اديها بطانة ورشها وهو عارف هيعمل ايه
طيب بقول لحضرتك لو حبيت انى اعمله فى البيت ممكن والفيلر دى زى البوية وتدهن ولا ايه بالظبط
قديم 31-03-2012, 12:28 PM
الصورة الرمزية mody_mt2007
mody_mt2007 mody_mt2007 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: sound system

mody_mt2007 will become famous soon enoughmody_mt2007 will become famous soon enough

الفيلر دا رش يا بوب و لازم كومبروسير
قديم 03-04-2012, 11:19 AM
الصورة الرمزية أيمن الروبي
أيمن الروبي أيمن الروبي غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تجديد السيارات

أيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MAYO CAR مشاهدة المشاركة

بس حضرتك لازم تفك التابلوه الاول
التابلوه قبل ماترش عليه فلر (البطانة) او بوية لازم ترش عليه مادة تثبيت دي مادة بتترش علي الاكصدامات والمرايات الجانبية والاوكر الفبر او البلاستيك علشان البوية والبطانة بيقشرو بسهولة من علي الحاجات الفبر (البلاستيك) مش زي الصاج والمادة دي بيستعملها الصنايعي المحترف اللي عنده ضمير علشان البوية متقشرش من علي الحاجات الفبر (البلاستيك) بس لازم عند صنايعي علشان عنده كمبروسر وكمان معلش حضرتك برده متعرفش تمسك مسدس الرش (ادي العيش لخبازه)
في واحد اول شارع شمبليون بس معرفش اسمه ايه

استفسر عن دهان سيارتك !!!

اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك

ورشة إيه آي أوتو بينت لسمكرة ودهان السيارات