العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فولكس

فولكس فولكس فاجن Volkswagen من اكثر السيارات مبيعاً فى العالم وتضم حاليا شركات سكودا وابيزا واودى وتستحوز عليها بورش الالمانية من اشهر سياراتها بيتلز جولف بولو جيتا باسات توران وطوارق وسوران كروس فوكس

قديم 24-09-2009, 04:33 PM
الصورة الرمزية ابو هيما
ابو هيما ابو هيما غير متواجد حالياً
من انا؟: أعمل ليومك كأنك تموت غدا
التخصص العملى: مرشد سياحى
هواياتي: العاب القوى والقراءة

ابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لعنة عدم ثبات السيارة (يا فرحة ما تمت مع البورا)

موضوع شيق وممتع
قديم 24-09-2009, 10:02 PM
TOOLA TOOLA غير متواجد حالياً

TOOLA is a splendid one to beholdTOOLA is a splendid one to beholdTOOLA is a splendid one to beholdTOOLA is a splendid one to beholdTOOLA is a splendid one to beholdTOOLA is a splendid one to beholdTOOLA is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو هيما مشاهدة المشاركة

موضوع شيق وممتع
بس ادعى أتمتع انا كمان فى الأخرptmnlo123per154, و ماعودش ألطم جنبها ptmnlo123per111
قديم 24-09-2009, 11:01 PM
الصورة الرمزية mostafa2000
mostafa2000 mostafa2000 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس استشاري وصاحب مكتب هندسي
هواياتي: القراءة وتنس الطاولة والسيارات

mostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond reputemostafa2000 has a reputation beyond repute

اية يا اخونا السرعات اللي انتو ماشيين بيها دي fficeffice" />
انا معايا اوكتافيا اول ماجبتها شديت مع مرسيدس و بي ام
علي الصحراوي ولما جبت بيها 180 بصراحة خفت اكمل مع ان العربية كانت متزنة ما شاء اللة
بس الفكرة مش الاتزان بس
تقدر تقولي لو حبيت توقفها هتقف في كام متر
ربنا يستر طريقنا جميعا
بلاش تعدو ال 140
ارجوكم علشان انفسكم واهلكم واللي بيحبوكم
قديم 30-09-2009, 04:51 PM
TOOLA TOOLA غير متواجد حالياً

TOOLA is a splendid one to beholdTOOLA is a splendid one to beholdTOOLA is a splendid one to beholdTOOLA is a splendid one to beholdTOOLA is a splendid one to beholdTOOLA is a splendid one to beholdTOOLA is a splendid one to behold

السادة الأفاضل أعضاء مصر موتورز,

طبعا بدام زعجتكم بمشاكلى اكمل بأه مشوارى بيها لغاية دلوقتى و أمرى لله, جايز حد يستفاد.

بعد مارجعت من سفرية الاسكندرية لحظت نقصان فى منسوب المياه, بس مكنش جامد, المهم يوم الجمعة رحت صليت الجمعة و عديت على الأصدقاء اسلم عليهم و رحت أركن العربية بعيد شوية عشان ماكونتش لسه عاوز اظهرها (لسبب ما فى نفس يعقوب الشلة ديه أصلها فأر, السنة الى فاتت اربع أفراد من الشلة اشتروا أربع عربيات الاول كان أنا اشتريت السبكترا و اتخبطت 3 مرات فى اول يومين, و الثانى اشترى نوبيرا أتوماتيك و حصل مشاكل فى الفتيس و واحد خبطو من ورا و الششكمان باظ, فاضل اثنين و دول اشتروا سيفيك 96 - 99, منهم واحدة كانت VTI, الاولانى كارتيرة الزيت وقعت و ربنا ستر على الموتور و لكنه اتقلب بالسيارة بعد شهرين تقريبا و حصل Total loss و الثانى جابت control unit و اتقلب بعديها ب شهر و قعد شهرين يصلح فيها)
المهم واحد ابن لاذين نقرنى و انا بركن بعيد و أعط يصيح و لم الشبابا و جم يبركوا و اكثرهم فارا لما جه ركب جوا العربية و دور قلى فى لمبة بتنور (طلع سنسور نقصان المياه), المهم زودنا و لقيت مطرح النسريب و كان بسيط, و بليل اضريط أطلع مشوار و عينى مفرقتش الحرارة, و بصراحة السنسور ادانى اشارة تانى فزودت مياه و قلت أرجع على البيت بدل ماتعملها, المهم قبل بيتى ب 2 ك العربية فصلت و قفشت و مرضيتش تدور بفتح الكبوت لقيت دخنة أعتقدت انها دخنت زيت (لانى مريت ب ده قبل كده فى الهيونداى) و الموتور سخن, المجننى ان عينى مفرقتش عداد الحرارة و لغاية لما العربية قفشت العداد ماعداش النص (90 c) و مبقتش فاهم ازاى, و يمكن عشان الواحد نيته كويسة ربنا كرمنى و الموتور عدا بسلام من الوعكة ديه, و ركنتها يومين لغاية ما الورش فتحت و يوم الاثنين جبت قطعة الجلدة استيراد ب 40 ج(مش استرخاص بس أنا رحت للشهابى مالقيتهاش و قلى هى مش عندى و بره هتلاقيها مضروبة فأحسن جبها استيراد), و رحت لهانى سمير جنب بدر, ففكها و طلب منى اغير غطا القربة (جبته جديد أهو عشان محدش يقول عليا بخيل ب 80 ج) و حاجة اسمها غريب كده منفلوطة او حاجة كده مش فاكرها (عمله زى مشترك جلدة المياه البتوزع المياه على المساحات) ب 25 ج استيراد و تمت المهمة على خير و هانى خد منى 80 ج.
و لسه هاخود ميعاد ان شاء الله عشان نشوف حوارات العفشة ربنا يكرم, و هبقى أعرفكم.

(يا جماعة البيضايق من الرغى الكثيرptmnlo123per172 و حواراتى أنا و الاصدقاء ptmnlo123per184يقولى و أنا هبطل رغى علطولptmnlo123per12)

و السلام عليكم

(أستاذ ابو نورا عودا حميدا و الف سلامة على وعكة المنتدى و الحمد لله انها جت على قد كده)

التعديل الأخير تم بواسطة AbOnOrA ; 30-09-2009 الساعة 10:12 PM
قديم 30-09-2009, 11:38 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TOOLA مشاهدة المشاركة

السادة الأفاضل أعضاء مصر موتورز,

طبعا بدام زعجتكم بمشاكلى اكمل بأه مشوارى بيها لغاية دلوقتى و أمرى لله, جايز حد يستفاد.

بعد مارجعت من سفرية الاسكندرية لحظت نقصان فى منسوب المياه, بس مكنش جامد, المهم يوم الجمعة رحت صليت الجمعة و عديت على الأصدقاء اسلم عليهم و رحت أركن العربية بعيد شوية عشان ماكونتش لسه عاوز اظهرها (لسبب ما فى نفس يعقوب الشلة ديه أصلها فأر, السنة الى فاتت اربع أفراد من الشلة اشتروا أربع عربيات الاول كان أنا اشتريت السبكترا و اتخبطت 3 مرات فى اول يومين, و الثانى اشترى نوبيرا أتوماتيك و حصل مشاكل فى الفتيس و واحد خبطو من ورا و الششكمان باظ, فاضل اثنين و دول اشتروا سيفيك 96 - 99, منهم واحدة كانت VTI, الاولانى كارتيرة الزيت وقعت و ربنا ستر على الموتور و لكنه اتقلب بالسيارة بعد شهرين تقريبا و حصل Total loss و الثانى جابت control unit و اتقلب بعديها ب شهر و قعد شهرين يصلح فيها)
المهم واحد ابن لاذين نقرنى و انا بركن بعيد و أعط يصيح و لم الشبابا و جم يبركوا و اكثرهم فارا لما جه ركب جوا العربية و دور قلى فى لمبة بتنور (طلع سنسور نقصان المياه), المهم زودنا و لقيت مطرح النسريب و كان بسيط, و بليل اضريط أطلع مشوار و عينى مفرقتش الحرارة, و بصراحة السنسور ادانى اشارة تانى فزودت مياه و قلت أرجع على البيت بدل ماتعملها, المهم قبل بيتى ب 2 ك العربية فصلت و قفشت و مرضيتش تدور بفتح الكبوت لقيت دخنة أعتقدت انها دخنت زيت (لانى مريت ب ده قبل كده فى الهيونداى) و الموتور سخن, المجننى ان عينى مفرقتش عداد الحرارة و لغاية لما العربية قفشت العداد ماعداش النص (90 c) و مبقتش فاهم ازاى, و يمكن عشان الواحد نيته كويسة ربنا كرمنى و الموتور عدا بسلام من الوعكة ديه, و ركنتها يومين لغاية ما الورش فتحت و يوم الاثنين جبت قطعة الجلدة استيراد ب 40 ج(مش استرخاص بس أنا رحت للشهابى مالقيتهاش و قلى هى مش عندى و بره هتلاقيها مضروبة فأحسن جبها استيراد), و رحت لهانى سمير جنب بدر, ففكها و طلب منى اغير غطا القربة (جبته جديد أهو عشان محدش يقول عليا بخيل ب 80 ج) و حاجة اسمها غريب كده منفلوطة او حاجة كده مش فاكرها (عمله زى مشترك جلدة المياه البتوزع المياه على المساحات) ب 25 ج استيراد و تمت المهمة على خير و هانى خد منى 80 ج.
و لسه هاخود ميعاد ان شاء الله عشان نشوف حوارات العفشة ربنا يكرم, و هبقى أعرفكم.

(يا جماعة البيضايق من الرغى الكثيرptmnlo123per172 و حواراتى أنا و الاصدقاء ptmnlo123per184يقولى و أنا هبطل رغى علطولptmnlo123per12)

و السلام عليكم

(أستاذ ابو نورا عودا حميدا و الف سلامة على وعكة المنتدى و الحمد لله انها جت على قد كده)
الله يسلمك يا تولا وميرسى يا باشا على سؤالك
بس بصراحة انت اصحابك دول بركة اخر حاجة فمش ينفع تركن العربية بعيد عنهم انت المفروض تعزل وتغير عنوانك ونمر تليفوناتك وتقطع علاقتك بيهم نهائياً يمكن اللعنة تروح
ptmnlo123per1106

شد حيلك يا باشا وكمل المشوار وظبط العربية مرة واحدة علشان تحس بطعمها ومتفضلش فاتحة بقها كده يا اما تبيعها وتجيب حاجة حالتها احسن لو شايف انها لسه محتاجة شغل كتير
وطمنا عملت ايه

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

الكلمات الدليلية
السيارة