العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل توافق على تولي الدكتور البرادعي رئاسة الوزراء بدلا من عصام شرف لفتره انتقاليه ؟
خضرا 50 35.71%
صفرا 6 4.29%
حمرا 84 60.00%
المصوتون: 140. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 13-10-2011, 10:55 PM
الصورة الرمزية الدملاوي
الدملاوي الدملاوي غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلم
التخصص العملى: إدارة فندقية
هواياتي: القراءة والتحليل

الدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حمرا يا برادعي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تامر ديزل مشاهدة المشاركة

كلامك كله حلو وجميل ماعدا اخر حاجه لان الرجل الذي كان الشراره الاساسيه في بعث المصريين من سباتهم العميق تحت قبضة مبارك هو مبارك نفسه بغبائه وطمعه وظلمه وجبروته
ولو هنتكلم جد حد يجيب لي حاجه عملها البرادعي هيا اللي صحت الناس ؟ يمكن يكون نده عليا وانا مش واخد بالي .... بس ياريت تكون حاجه فعليه وتستاهل الكلام لان المعارضين واللي كانوا بيطالبوا بالتغيير كانوا كتير اوي ف ياريت نعرف عمل ايه زياده عنهم

يكفي انه هو أول من دعا لمظاهرة مليونية وقال بالحرف الواحد في سبتمبر 2010 أن المصريين يجب أن يكونوا إيجابيين وأن ينتفضوا لمستقبل بلادهم وأولادهم
وأن هذا النظام لن يحتمل مليونيةواحدة وسينهار بلا أدنى شك
قالها هنا في القاهرة في فيلته بالصحراوي عندما ذهبت إليه وفود النخبة السياسية بمصر لتأسيس جمعية التغيير
وبالمناسبة كل هذا الكلام موثق وأن كنت لا أتذكر مصادر الأن

لوجي الجميلة

أنضموا لحملة المليار صلاة على الرسول صلى الله عليه وسلم

قديم 13-10-2011, 11:01 PM
تامر ديزل تامر ديزل غير متواجد حالياً

تامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الدملاوي مشاهدة المشاركة

يكفي انه هو أول من دعا لمظاهرة مليونية وقال بالحرف الواحد في سبتمبر 2010 أن المصريين يجب أن يكونوا إيجابيين وأن ينتفضوا لمستقبل بلادهم وأولادهم
وأن هذا النظام لن يحتمل واحدة وسينهار بلا أدنى شك
قالها هنا في القاهرة في فيلته بالصحراوي عندما ذهبت إليه وفود النخبة السياسية بمصر لتأسيس جمعية التغيير
وبالمناسبة كل هذا الكلام موثق وأن كنت لا أتذكر مصادر الأن
اشكرك على المعلومه وعلى فكره هيا معلومه جديده عليا رغم اني متابع للسياسه من زماااان ولكن اول مره اسمع هذه المعلومه واذا كان قال كده يبقى فعلا يستحق الاحترام والتقدير
لكن هل يستحق ف المقابل ان يكون رئيس الجمهوريه ؟
قديم 13-10-2011, 11:02 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تامر ديزل مشاهدة المشاركة

بصراحه تعليقك وكلامك كله جميل ولذيذ ورغم اختلافي معاك في الراي الا اني احترمت رايك جدا واحيي حضرتك على اسلوبك الرشيق وهدوء افكارك
ولو سمحتلي نقطتين هتكلم فيهم باختصار مش معنى ان البلد ف حاله مرزيه ان بقول سيبها تبوظ وبلاش اصلاح ولكن بقول لازم ننسف القديم ونبدا من جديد زي محمد على باني نهضة مصرالحديثه انما اللي انا لامسه من الدكتورالبرادعي وغيره انهم عايزين منصب وخلاص وده رايي لوحدي مفيش مشكله وماحدش فيهم بيطرح حل جذري انما كلها حلول بالكلام ووعود مش هيقدروا يحققوها يااما ميعرفوش البلد كويس او مش مجهزين خططهم هيعملوا ايه مع قوى الظلام
النقطه التانيه بس ارجوا ان الكل ياخدها بسعة صدر لو كان العنوان حمرا يا طنطاوي كنتو هتزعلوا وتقولوا لأ كده نقد غير بناء ؟ مش هاقول رد جاهز واستباقي .... كل واحد يرد مع نفسه
القصد ان البعض بيزعل لو قلنا كلمه زي دي على البرادعي او غيره من اللي ف نفس تياره ومحدش شفناه زعل على كميه الشتيمه اللي ماليه النت للجيش (مش المجلس العسكري) والشتيمه البذيئه للناس اللي عاوزه استقرار وعاوزه تشوف شغلها وتاكل عيش يقولوا مثلا دي ناس منبطحه وناس خانعه ودول الكلمتين اللي ممكن ننقلهم من سيل الشتيمه
طيب منبطح احسن ولا حمرا ..... ؟ حمرا طبعا يبقى ليه الزعل بس ؟
يا باشا ربنا ما يجيب زعل ....
انا اكتر حاجه مضايقاني اليومين دول الكلام عن الجيش ....
الشعب المصري طول عمره بيحب الجيش وللاسف هو اتحط في مكان مش بتاعه و رضخ للمسئوليه من واقع وطنيته
مننساش ان الجيش هو المؤسسه المصريه الشرعيه الوحيده دلوقتي ... و الكلمه دي نحط تحتها 1000 خط ....
لكن طبعا اللي حصل في الفتره اللي فاتت و خصوصا احداث ماسبيرو كانت صدمه للجميع .. وافضل متكلمش فيها ... على الاقل الايام دي لحد ما تعدي ..
بس انا لسه متفائل
بالنسبه للنقطه الاولى ... حندي مثل بلغه الكوره ....
لو الدنيا بايظه خالص و المنتخب بقى كله عواجيز و كسر و الشباب معندوش خبره ... اقول خلاص بايظه بايظه و اجيب عامل غرف الملابس يمسك المنتخب لحد ما الدنيا تتظبط و لا ادور على احسن واحد يقدر يظبط لي المنتخب .... يعني لو جبنا مدرب برشلونه يمكن مناخدش كاس العالم ... بس على الاقل حنلعب كويس و ننافس و نكسب شويه بطولات .... مثلا مثلا يعني
والله اعلم

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 13-10-2011, 11:09 PM
تامر ديزل تامر ديزل غير متواجد حالياً

تامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sam ram مشاهدة المشاركة

يا باشا ربنا ما يجيب زعل ....
انا اكتر حاجه مضايقاني اليومين دول الكلام عن الجيش ....
الشعب المصري طول عمره بيحب الجيش وللاسف هو اتحط في مكان مش بتاعه و رضخ للمسئوليه من واقع وطنيته
مننساش ان الجيش هو المؤسسه المصريه الشرعيه الوحيده دلوقتي ... و الكلمه دي نحط تحتها 1000 خط ....
لكن طبعا اللي حصل في الفتره اللي فاتت و خصوصا احداث ماسبيرو كانت صدمه للجميع .. وافضل متكلمش فيها ... على الاقل الايام دي لحد ما تعدي ..
بس انا لسه متفائل
بالنسبه للنقطه الاولى ... حندي مثل بلغه الكوره ....
لو الدنيا بايظه خالص و المنتخب بقى كله عواجيز و كسر و الشباب معندوش خبره ... اقول خلاص بايظه بايظه و اجيب عامل غرف الملابس يمسك المنتخب لحد ما الدنيا تتظبط و لا ادور على احسن واحد يقدر يظبط لي المنتخب .... يعني لو جبنا مدرب برشلونه يمكن مناخدش كاس العالم ... بس على الاقل حنلعب كويس و ننافس و نكسب شويه بطولات .... مثلا مثلا يعني
والله اعلم
صح جدا واسمحلي اكرر الكلمتين دول
وبالنسبه لمدرب برشلونه الفكره صح جدا بس مازلت شايف ان الراجل ده مش مدرب برشلونه
على فكره عايز اشكرك تاني لانك قلت حل المشكله ببساطه وتلقائيه : الحل ف راجل كفء يمسك البلد ويطهر وينضف ويطور .... انما كل ال600 حزب وحركه وتجمع ما اعتقدش ممكن يقدموا حل زي اللي هيقدمه الراجل ده .... بس هوا فين ؟؟
قديم 14-10-2011, 01:21 AM
f3lix f3lix غير متواجد حالياً

f3lix is a splendid one to beholdf3lix is a splendid one to beholdf3lix is a splendid one to beholdf3lix is a splendid one to beholdf3lix is a splendid one to beholdf3lix is a splendid one to beholdf3lix is a splendid one to behold

انا بس معترض على الراجل المحترم اللي بيقول انه مينفعش علشان بيتهته
يعني ايه بيتهته؟؟ ده خلقة ربنا يااستاذ مينفعش تتريق عليه .. طيب مانا بتهته في الكلام عادي يعني ابقى وحش؟
وبعدين هيا التهتهة دي هتمنعه مثلا انه يتقي ربنا في شغله ؟؟ اتقي ربنا بلاش نردد كلام وخلاص

الكلمات الدليلية
البرادعي, عصام شرف