العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Elantra - النترا

قديم 05-10-2011, 12:23 PM
shtaher2368 shtaher2368 غير متواجد حالياً

shtaher2368 will become famous soon enough
افتراضي محتار ياجماعة وعاوز النصيحة منكم

ياجماعة أنا معايا سيارة ألنترا 2010 خليجى سعودى عاملة 9600 كيلو فقط لاغير فتحة سقف جنوط سبور فرامل ديسكات أمامى خلفى أشتريتها يوم 18-1-2010 العربية ماشاء الله بحالة الفابريكة وطبعا بعد نزول الألنترا الجديدة زقزقت فى عينى أنى أغير للجديدة وخصوصا طبعا أن شكلها رائع والأولاد طبعا عايزين كدة خصوصا بعد ما زوج أختى جاب الألنترا الجديدة وطبغا الغيرة أشتغلت بس للأمانة أنا ركبت الجديدة وهى أول فئة أوتوماتيك بدون جنوط ولا فتحة سقف ولا بلوتوث فى الكاسيت ولا جراب نظارة وأنوار قراءة أمامية وهو ربنا يبارك لة فيها أشتراها ب 125 ألف وانا سوقتها وحاسس أن الفرق لصالح عربيتى بمنتهى الصدق فى العفشة الخلفية وفى ثقلها فى الطلعة الأولى هو الفرق لصالح الجديدة فى الشكل الخارجى فقط لاغير.... السؤال هنا اللى عايز علية أجابة من حضراتكم هل من المنطقى أنى أبيع سيارتى حبيبتى اللى الحمد لله مريحانى جدا وانا عارف أنها لايمكن هتجيب أكتر من 100 ألف جنية واروح اشتري الالنترا الجيدة وأحط فرق حوالي 40 ألف جنية علشان أشتري ألنترا 2012 بنفس مواصفات عربيتى بس اللأختلاف فى الشكل فقط وأنا متأكد أن أداء سيارتى أحسن بكتير ياريت تردوا ياشباب
قديم 05-10-2011, 03:04 PM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محتار ياجماعة وعاوز النصيحة منكم

متزعلش منى انا معايا فيرنا يعنى فئة تانى خالص غير اللى بتتكلم علية فئة قديمة بس والله رغم انى هموت على الاكسنت اربى ورغم انها بقالها 5 سنوات معايا قلت لاة خليها وربنا يكرم اكيد بعد كام سنة هيطلع موديلات احسن كتيييييير وساعتها العربة تكون جابت اخرها ابيعا واجيب جديد وانا جايبها زيرو على فكرة انما صدقنى والله مفيش فرق غير الشكل والابشن ما بين النترا والنترا 2012 بالعكس انا بحترم النترا القديمة جدا بس فية هنا اختلاف لو هتقسط وحوار وهتزنق نفسك عشان تجيب الجديدة لاة والف لا انما لو ربنا اكرمك بحمدة ومعاك وهتجيبها كاش خلاص توكل على الله
قديم 05-10-2011, 03:14 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memodina1 مشاهدة المشاركة

متزعلش منى انا معايا فيرنا يعنى فئة تانى خالص غير اللى بتتكلم علية فئة قديمة بس والله رغم انى هموت على الاكسنت اربى ورغم انها بقالها 5 سنوات معايا قلت لاة خليها وربنا يكرم اكيد بعد كام سنة هيطلع موديلات احسن كتيييييير وساعتها العربة تكون جابت اخرها ابيعا واجيب جديد وانا جايبها زيرو على فكرة انما صدقنى والله مفيش فرق غير الشكل والابشن ما بين النترا والنترا 2012 بالعكس انا بحترم النترا القديمة جدا بس فية هنا اختلاف لو هتقسط وحوار وهتزنق نفسك عشان تجيب الجديدة لاة والف لا انما لو ربنا اكرمك بحمدة ومعاك وهتجيبها كاش خلاص توكل على الله
ربنا يخليك ياميمو وأنا بحترم رأيك جدا وفعلا الفلوس مش موجودة كلها والفرق كبير هيببقى حوالى 40 ألف والفرق شكل فقط لاغير وأداء القديمة واللة فعلا احسن وربنا يعمل اللى فية الخير
قديم 05-10-2011, 03:17 PM
الصورة الرمزية crime
crime crime غير متواجد حالياً
من انا؟: متخصص توظيف سيارات وومركز خدمه معتمد كيا
التخصص العملى: مروج سيارات للسفارات وشركات السياحه والهيئات الحكوميه
هواياتي: .جديد السيارات .الكتب سماع القران الكريم

crime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond repute

يا باشا الموضوع منتهى من ساعت لما انت حسيت ان عربيتك احسن
وانت لو معكش عربيات خالص وعايز تشترى عربيتين نفس النوع هتختار العربيه العمليه ولا العربيه اللى شكلها حلو
هى ده الفكره
قديم 05-10-2011, 03:41 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة crime مشاهدة المشاركة

يا باشا الموضوع منتهى من ساعت لما انت حسيت ان عربيتك احسن
وانت لو معكش عربيات خالص وعايز تشترى عربيتين نفس النوع هتختار العربيه العمليه ولا العربيه اللى شكلها حلو
هى ده الفكره
شكرا يا crime باشا رأيك منطقى وموضوعى جدا ومتشكر جدا على الأهتمام