العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 24-03-2010, 05:25 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute
افتراضي رد: بص شوف لانوس بتعمل ايه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالداعزالناس مشاهدة المشاركة

مشكور على الصور الجميله لــــ لانوس
سياره اكثر من روعه
بس انا اراك تهتم بها زياده .... وتحاول الترويج للها كثيرا والاعلان عنها اكثر من الفيرنا
بالرغم من ان كلامك يقول ان الفيرنا بكل المقاييس افضل من اللانوس
الا فى حاله الاتساع الداخلى للمقصوره الخلفيه الذى تتوج به لانوس عن الفيرنا
انتظر ردك لاكى مان
بصراحه انا ركبت السيارتان
وركبت الفيرنا اكتر من اللانوس
بس حاسس ان اللانوس افضل
مع احترامى لمداخلتك السابقة الا ان كلامك مردود علية فى عدة نقاط
اولا لو كنت حضرتك قرأت تقريرى وتقيمى للانوس جيدا لعرفت انى انتقد السيارة بشدة لعدة عوامل
ا- جودة تقفيل وتشطيب مقبوله ودن المتوسط حال كثير من الصناعات التجميع المحلى لاسباب عدة لا مجال لعرضها الان
2- امنة بشكل متدنى اى فى حدود الدنيا نتيجة تماسك وثبات دون المستوى لعدة عوامل لامجال كذلك لعرضها
3- قديمة الطراز شكلا ومضمونا اى ذات تقنية قديمة
4- سعر السيارة لازال ليس زهيد برغم ان السيارة انتجت منذ ما يقارب 14 سنة مضت اضف الى ذلك انتاجها توقف منذ السبع سنوات
طبعا تشترك فى هذة الاسباب الفيرنا ولكنها تتفوق فى مجمل الاداء
برجاء سيدى العزيز ان تقراء مداخلتى فى تقييم اللانوس مرة اخرى والفيرنا
انا غير منحاز وعندما اعرض سيارة اعرض ما لها وما عليها لان هذا هو المطلوب هنا فى مصر موتورز سيارتك كما يجب ان تكون لتبيان الحقائق
مرة اخرى انا قلت ان الفيرنا تتفوق على اللانوس فى مجمل الاداء وعلى فكرة هناك ناس برضة اتهمونى انى ميال للفيرنا
مع ملاحظة لما انا عرضت صور لانوس مش اقصد انها كويسة او وحشة لكن عارف انها محبوبة ولها شعبية كاسحة وبرغم كل عيوب اللانوس الكثيرة الا انها اصبحت اسطورة السيارات فى مصر وسدت فجوة لفترة لا بأس بها فى السوق المصرى وسواء احببنا اللانوس او لم نحبها تظل هناك حقيقة واحدة وهى انها بطله مصر التى لا تقهر بارقام المبيعات المحققة والمعلنة من قبل اميك ورابطة مصنعى السيارات فى مصر وسعرها زى الذهب
لا احب ان اعرض وجهة نظرى الشخصية لكن هنا سوف اعرضها وهى بعد تجربة طويله مع اللانوس المتعة الوحيدة التى احصل عليها هى بعد ان اوقف سيارتى واصعد الى منزلى لان فى راى الشخصى لا يوجد بها اى متعة للقيادة ومش بحب اقول الكلام دة علشان اقدر اكون محايد لكن بعكس الفيرنا اللى ممكن تستمتع بقيادتها وشكرا لك ولمحبوبة الملايين دايو لانوس التى حققت احلاما كثيرة لشرائح كثيرة من الشعب وفعلا يمكن للحلم ان يصبح حقيقة
قديم 24-03-2010, 06:16 PM
ايمن اليات ايمن اليات غير متواجد حالياً

ايمن اليات is on a distinguished road

السلام عليكم انا معى 10000 جنية ومستعد لدفع 2000 جنية انشاء اللة فى الشهر اى عربية خليجى اوتماتك زيرو اوكسرة زيرو 1600
قديم 24-03-2010, 06:25 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

شكرا علي الصور يا لاكي باشا

حـازم خـضـر

قديم 24-03-2010, 06:41 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem_khidr مشاهدة المشاركة

شكرا علي الصور يا لاكي باشا
حازم باشا انا يهمنى انك تشوف الصور ومداخلتى وتعليقى لانك راجل بتعمل باحترافية ونبض عالى بدون مشاعر واحاسيس فى تقيم السيارات وبالتالى من فضلك يهمنى ان تقراء ليس وجهة نظرى لكن تقيمى لاننى هنا ابتعد كليا عن وجهات النظر الشخصية وانت محترف فى مجال السيارات وتعرف ماذا يعنى ذلك وشكرا على اهتمامك وتقبل تحياتى
قديم 24-03-2010, 09:16 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة luckyman مشاهدة المشاركة

حازم باشا انا يهمنى انك تشوف الصور ومداخلتى وتعليقى لانك راجل بتعمل باحترافية ونبض عالى بدون مشاعر واحاسيس فى تقيم السيارات وبالتالى من فضلك يهمنى ان تقراء ليس وجهة نظرى لكن تقيمى لاننى هنا ابتعد كليا عن وجهات النظر الشخصية وانت محترف فى مجال السيارات وتعرف ماذا يعنى ذلك وشكرا على اهتمامك وتقبل تحياتى
كلامك دا وسام علي صدري يا لاكي باشا بجد
و بخصوص تلعيقك علي اللانوس فلا غبار عليه
اللانوس اخدت وقتها و خلاص رغم وجود البديله(افيو) بنفس المواصفات تقريبا
(نفس الفئه و الابعاد و الموتور متشابه الي حد ما)
الا ان غلو سعر اللانوس غير مفهوم علاوه علي تقفيل سئ جدا في الموديلات العاليه

حـازم خـضـر