العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديل السيارات العــام

تعديل السيارات العــام منتدى تعديل السيارات والاكسسوارات والسانود سيستمCar Tuning - Pimp My CaR!!!!!

قديم 14-01-2012, 09:29 AM
الصورة الرمزية haninatoon
haninatoon haninatoon غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسة

haninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant future
افتراضي رد: زينون للفيرنا فوانيس كبيره وفوجات ...قول رأيك

انا ركبت الزرار الاصلى ثمنة من التوكيل 99 جنية وركبتة عند كهربائى برة هو والفوج الصينى اللى ب 110 ب 50 جنية على شان فتح هو فى الاكصدام
فلو ركبت زينون حيبقى فى safe mode

بس اية اخبار المرور مع الزينون ؟؟؟؟؟؟؟؟
قديم 14-01-2012, 10:37 AM
الصورة الرمزية haninatoon
haninatoon haninatoon غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسة

haninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant futurehaninatoon has a brilliant future

هو زينون الفوجات بيركبلة كتاوت ؟ وهل ممكن اركبة انا من غير صنايعى ولا لا؟
عندى الفوجات راكبة على زرار منفصل ؟
قديم 21-01-2012, 03:10 AM
الصورة الرمزية owner
owner owner غير متواجد حالياً
من انا؟: iam legend
التخصص العملى: faculty of english commerce
هواياتي: cars and autos

owner is a name known to allowner is a name known to allowner is a name known to allowner is a name known to allowner is a name known to allowner is a name known to all

يا جماعة انا معايا فيفا عايز اجيب زينون بس عايز اضاءة كويسة عشان مبشوفش اجيب فى الفوجات ولا الفوانيس الكبيرة مع العلم انا جبت فوجات نوع صينى بس نضيف ب 120 من عذبة سعد انهى افضل و ايه الزينون اللى بيدى فلاش جامد فى الرعاش بتاع النور و اسعارهم من فضلكم وشكرا
قديم 22-01-2012, 05:19 PM
الصورة الرمزية Felefel Ahmed
Felefel Ahmed Felefel Ahmed غير متواجد حالياً
من انا؟: 18 سنه عربيات
التخصص العملى: Senior Supply Chain Manager, now Project Manager
هواياتي: سيارات , صيد, غطس , PS , سفر ,كره سله سابقا

Felefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond repute

السلام عليكم
الزينون لما بيركب لازم يركب كتاوت (وديه عباره عن مربع مقاومه بيركب علي السلك) مفيهوش أي ضرر أو خطوره على المدي البعيد أو القريب
الزينون فى الفوانيس
بتركب فى 20 دقيقه ولا تؤثر علي كهرباء السياره
الفانوس مش بيحصله حاجه من الزينون بس لو صينى مش عارف ممكن يغمق ولا لآ
فوانيس الشبوره
فوانيس الشبوره 3 أنواع ولازم تشتريع بالقاعده أوعى تعمل قعده فوج بلدي
1) الأصلى وده الوش زجاج وطبعا 100% ومش بيحصله حاجه ان شاء الله
2) ماليزي وش بلستيك ده نضيف و يستحمل الزينون لمده 3 سنوات وبعد كده يغمأ وده ب حوالي 150 جنيه
3) الصينى وده منصحش بيه علشان وشه بلستك ردئ مش بيستحمل الفوج العادي ما بالك بالزينون وده بيسيح قاعده الدويل بتاعته بعد 5 شهور والوش بيغمق بعد سنه وده حوالي 70 ل 110 جنبه

الزينون للشبوره تجيبه HID صينى مش مشكله علشان ده فوج مش عالي و واطي ومش هترعش بيه وده تدفع فيه أخروه 300 جنيه والتركيب في سموحه ب 30 جنيه وسجاره وكبايه شاي
أنا مركب الصينى ده بقاله سنتين فى الفوجات وزي الفل بس أهم حاجه جهاز الزينون تحوطه فى حته بعيده عن الميه ويفضل تلف عليه كيس بلاستيك

- لازم كتاوت
- لو مجربتش قبل كده بلاش , لكن لو فيه جهاز راكب قدامك ممكن تمشى معاه وتفهم التوصيله (هى سهله أوي) اهم حاجه مكان كويس للجهاز علشان المياه

Ahmed Felefel

التعديل الأخير تم بواسطة Felefel Ahmed ; 22-01-2012 الساعة 05:24 PM سبب آخر: نسيت أرد علي نقطه