العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 17-10-2011, 09:45 PM
midomido88 midomido88 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد شعبان

midomido88 will become famous soon enough
افتراضي فرع العباسية ماهو الا ورشة تغيير الزيت

ذهبت اليوم الى فرع العباسية لعمل صيانة ال5000 وانتظرت من الساعة9ونص الى الساعة 2 ظهرا حتى دخلت السيارة وربع ساعة وخرجت عملتوا ايه ياجماعة؟ تم تغيير الزيت ولم يلتفتوا الى اية ملاحظات ولم يقرءوها اصلا وكل ماتقولهم على حاجة يقولك مش هنا فى القطامية طب قطعة غيار فى القطامية طب اظبط كذا فى القطامية طب ياجماعة فاتحين ليه ؟ تغيير زيت وبس يعنى لو انت مش عايز تعمل اى حاجة فى السيارة روح فرع العباسية
والفاتورة كالتالى
تغيير زيت 120 ج
تغيير فلتر 20 ج
مصنعية 50 ج
ضريبة مبيعات 19 ج
يعنى لو كده كده مابيعملوش حاجة يبقى بلاش توكيل خالص واروح اغير زيت فى عشر دقايق عند اى حد وبلاش تضيع وقت كبير و وقطع الغيار بتاعتها مش لاقى اللى يجيبها بارخص سعر وممتازة

التعديل الأخير تم بواسطة midomido88 ; 17-10-2011 الساعة 09:47 PM سبب آخر: خطأ كتابى
قديم 17-10-2011, 10:09 PM
كيا سيفيا كيا سيفيا غير متواجد حالياً

كيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond repute
افتراضي رد: فرع العباسية ماهو الا ورشة تغيير الزيت

الاستاذ / midomido88
بعد التحيه....
عن قريب سيتم افتتاح مركز خدمه للسيارة الـ BYD فقط بمنطقة غمرة لتخفيف الاحمال عن فرع القطاميه ونتمنى ان يكون مختلف كلية عن فرع العباسيه ادارة وفنيين .
قديم 17-10-2011, 10:43 PM
الحمد لقطع الغيار الحمد لقطع الغيار غير متواجد حالياً
من انا؟: yahia elbasha
التخصص العملى: صاحب محل الحمد لقطع الغيار.

الحمد لقطع الغيار will become famous soon enough

يا جماعة انتو منتظرين ايه .........
جميع قطع غيار السيارة اف ثري موجودة واصلية واسعار خيالية (عفشة-فلاتر-فوانيس-فوانيس شبورة بتنور وليس فقط عاكس -مساعدين -جميع انواع السيور-طاقم دبرياج- طاقم كاتينة الى اخرة )عند محل الحمد لقطع الغيار يحيى الباشا .
فقط اتصلوا ب 0121338141أو 0125309208
مع تحيات محل الحمد
قديم 18-10-2011, 01:19 AM
الصورة الرمزية lonedoctor
lonedoctor lonedoctor غير متواجد حالياً
من انا؟: شخص عادى ارجو من الله العفو المغفرة
التخصص العملى: طبيب استشارى باطنة

lonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud of

انا حسب معلوماتى فىه صيانة 5 الاف فى تربيط عفشة وكشف على الفرامل والاتزان وملاحظات العميل غير الزيت والفلتر طبعا وده انا عملته بنفسى فى توكيل القطامية فى خلال فترة اقل من ساعتين فى ابريل الماضى
عموما يا الحمد لله سيارتنا زى الفل واعطالها تكاد تكون شبه منعدمة اذا ما قورنت بغيرها من السيارات فالموضوع بسيط ان شاء الله
ممكن حضرتك تحجز موعد فى توكيل القطامية للقيام بباقى اعمال الصيانة
انا فى صيانة الالف عملتها برة التوكيل فى ورشة فى دار السلام اعطوها حق الصيانة لتخفيف الحمل على المركز وبصراحة كانت ورشة محترمة والشغل تمام بس باقى تظبيط الشنطة والابواب والاتزان موش عندهم فحجزت فى مركز القطامية موعد تانى وعملت الحاجات فى اقل من ساعة
طبعا عندك حق فى موضوع الوقت موش معقولة 4 او 5 ساعات علشان زيت وفلتر طبعا ده كتير اوى
فعلا فى فرع جديد فى غمرة ان شاء الله لما يشتغل هيخفف الحمل عم باقى الافرع
انا بصراحة موضوعك زعلنى وفرحنى فى وقت واحد
زعلنى للمعاناة اللى حضرتك شفتها
وفرحنى انه السيارة انتشرت انتشار غير عادى لدرجة انه التوكيل موش لاقى وقت ولا مكان يكفى العدد الموجود ده طبعا مع مراعاة شبه انعدام الدعاية للسيارة ولذلك انتشرت المحلات التى تستورد قطع غيارها فى كل مكان وده شئ عظيم جدا النهاردة انا مطمان ان سيارتى لو لاقدر الله حصل لها حاجة وانا موش هاروح التوكيل او ما عنديش وقت هاقدر اصلحها عند اى ميكانيكى
ياريت يا تدخل على منتدى السيارات التانية زى الجاك والانجلون ولا حتى النيسان الصنى وشوف معاناة الناس عاملة ازاى حتحمد ربنا على النعمة اللى احنا فيها بجد وده بسبب حاجة واحدة بس جودة السيارة وانعدام اعطالها
تقبل تحياتى
قديم 18-10-2011, 03:15 PM
ramy6_1 ramy6_1 غير متواجد حالياً

ramy6_1 has a spectacular aura aboutramy6_1 has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lonedoctor مشاهدة المشاركة

انا حسب معلوماتى فىه صيانة 5 الاف فى تربيط عفشة وكشف على الفرامل والاتزان وملاحظات العميل غير الزيت والفلتر طبعا وده انا عملته بنفسى فى توكيل القطامية فى خلال فترة اقل من ساعتين فى ابريل الماضى
عموما يا الحمد لله سيارتنا زى الفل واعطالها تكاد تكون شبه منعدمة اذا ما قورنت بغيرها من السيارات فالموضوع بسيط ان شاء الله
ممكن حضرتك تحجز موعد فى توكيل القطامية للقيام بباقى اعمال الصيانة
انا فى صيانة الالف عملتها برة التوكيل فى ورشة فى دار السلام اعطوها حق الصيانة لتخفيف الحمل على المركز وبصراحة كانت ورشة محترمة والشغل تمام بس باقى تظبيط الشنطة والابواب والاتزان موش عندهم فحجزت فى مركز القطامية موعد تانى وعملت الحاجات فى اقل من ساعة
طبعا عندك حق فى موضوع الوقت موش معقولة 4 او 5 ساعات علشان زيت وفلتر طبعا ده كتير اوى
فعلا فى فرع جديد فى غمرة ان شاء الله لما يشتغل هيخفف الحمل عم باقى الافرع
انا بصراحة موضوعك زعلنى وفرحنى فى وقت واحد
زعلنى للمعاناة اللى حضرتك شفتها
وفرحنى انه السيارة انتشرت انتشار غير عادى لدرجة انه التوكيل موش لاقى وقت ولا مكان يكفى العدد الموجود ده طبعا مع مراعاة شبه انعدام الدعاية للسيارة ولذلك انتشرت المحلات التى تستورد قطع غيارها فى كل مكان وده شئ عظيم جدا النهاردة انا مطمان ان سيارتى لو لاقدر الله حصل لها حاجة وانا موش هاروح التوكيل او ما عنديش وقت هاقدر اصلحها عند اى ميكانيكى
ياريت يا تدخل على منتدى السيارات التانية زى الجاك والانجلون ولا حتى النيسان الصنى وشوف معاناة الناس عاملة ازاى حتحمد ربنا على النعمة اللى احنا فيها بجد وده بسبب حاجة واحدة بس جودة السيارة وانعدام اعطالها
تقبل تحياتى
ممكن حضرتك تقولي فين في دار السلام ؟
أنا من دار السلام أصلاً و محتاج حاجة تكن قريبة