العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA

شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA شيري اسبرانزا CHERY SPERANZA شركة شيرى الصينية من اكبر الشركات الصينية بدات تستعين بتصميمات ايطالية وتقنيات متعددة لتقديم سيارات تجمع بين الاقتصادية والجمال تصنع بعض موديلاتها فى مصر تحت اسم اسبيرانزا ومن اشهر الموديلات اسبيرانزا تيجو - M11 - A516 - A620 -QQ - A11 - A15 -A3

قديم 25-11-2010, 12:32 PM
beko2010 beko2010 غير متواجد حالياً

beko2010 will become famous soon enoughbeko2010 will become famous soon enough
افتراضي رد: نصيحه عن الاسبيرانزا

بجد استاذ ورئيس قسم ...الله يفتح عليك
قديم 25-11-2010, 12:40 PM
الصورة الرمزية ابو جودة
ابو جودة ابو جودة غير متواجد حالياً
من انا؟: متواضع لله
التخصص العملى: احدى شركات الغاز
هواياتي: قيادة السيارات

ابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant future

مشكوررررررررررر
قديم 25-11-2010, 12:54 PM
الصورة الرمزية احمد الشناوى1981
احمد الشناوى1981 احمد الشناوى1981 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد الشناوى
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: السيارات

احمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant future

الله ينور عليك ياباشا
و مستنين باقى الموضوع
قديم 25-11-2010, 05:17 PM
mar moussa ahmed mar moussa ahmed غير متواجد حالياً

mar moussa ahmed is on a distinguished road

كلامك كويس وهو خلاصة الحكايات وانا معاك ..وعن تجربة انا ادعى انى غيرت عربيات كتيير ...بحب استطلع واجرب ..هية للحقيقة صفه هباب بس انا بحب اجرب بدأت بالبويك ثم ال127 (لاتتعجبوا من النقلة ) ثم التمبراثم الفابيا ثم اللانسر الكريستالة ثم الهيونداى النترا وميجان الآن سبيرانزا 516 وبأمانه وكما قلت كل عربية لها مشاكلها وعندما تقارن السعر بالمواصفات بالمشكلات اجد الإسبيرانزا مقبولة وعادية تصل لدرجة جيدة بين اقرانها فى فئتها ..لاادعى الخبرة لكنها خلاصة تجربتى مع الأخذ فى الإعتبار انها السيارة الوحيده التى ركبتها من الزيرو ..ويمكن ده يؤثر فى رآيى قليلا (هذا للامانه فى ابداء الرأى التقييم ) .... والله من وراء القصد وهو يهدى السبيل اعتذر للإطالة
قديم 25-11-2010, 06:04 PM
eslam rslan eslam rslan غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: متابعة أخبار السيارات

eslam rslan will become famous soon enougheslam rslan will become famous soon enough

الاستاذ المحترم / عمر يوسف
انا كنت فى نفس الحيرة الى انت كنت فيها بخصوص شراء سيارة فى حدود 50-70 ألف و طبعا أعت ألف وأدور و أقارن بين الثلاثة المشاهير الانوس و الفرنا و الاسبرانزا ز فى اول الامر كنت رافض الاسبرانزا شكلا و موضوعا ومضمونا لية مكنتش عارف السبب بس كلمت الصينى كانت مخوفانى جدااااا
مع انى عاندى والحمد للة خبرة كويسة ( نظريا للامانة ) ومتابع جيد لاخبار السيارات
لحد ماركبت الاسبرانزا مع أحد زملائى وجاء التحول السريع و المفاجئ لرايى فى الاسبرانزا
و أصبحت من أشد المعجبين بها (فى فئتها السعرية)
و الحمد للة أنا اشتريت واحدة 516 وزاد أقتناعى بيها . خلاصة الكلام أنا بأيد حضرتك 100 % و يمكن لوكنت صبرت على موضوعك شوية كنت هكتبة وبالحرف الواحد عشان كدة أنا مش هكرر الكلام تانى .
أنا بكتب الكلام دة وبكل أمانة لانى استفدت جدا من موضوعات و تجارب الزملاء بخصوص هذا الموضوع و لعل حد يمكن يستفيد من الموضوع و يغير رأية زى .
وشكرا جزيلا على موضوعك .