العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > جسم و هيكل السيارة

جسم و هيكل السيارة الموضوعات الخاصة بصيانة جسم و هيكل و زجاج و حليات السيارة

قديم 06-09-2011, 11:00 AM
الصورة الرمزية lord_diago
lord_diago lord_diago غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

lord_diago will become famous soon enoughlord_diago will become famous soon enough
للاهمية تزييق فظيع في صالون الفيرنا

من ساعت ما اشتريت العربية وكان عندي صوت تزييق طول ما انا ماشي من الابواب الامامية ولما روحت التوكيل قولتلهم علية قام واحد قعد ظبط الابواب المهم الصوت راح شوية .....

العربية دلوقتي عاملة 15000 كم ابتديت اسمع صوت تزييق جامد جدا في الصالون لما اخد مطب علي العجلة الخلفية يميين كأن واحد ..هاتجنن ياناس العربية بتزييق من ساعت ما جبتها امال لو جابت 50000 كم هتعمل ايه ..مش عارف اعمل ايع في التوكيل المرة الجاية لاني مش عارف الصوت جاي منين بالظبط ياريت حد يفيدنا بخبرتة مع العلم العربية موديل 2011 مانيوال.
قديم 06-09-2011, 11:54 AM
osa92003 osa92003 غير متواجد حالياً

osa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تزييق فظيع في صالون الفيرنا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lord_diago مشاهدة المشاركة

من ساعت ما اشتريت العربية وكان عندي صوت تزييق طول ما انا ماشي من الابواب الامامية ولما روحت التوكيل قولتلهم علية قام واحد قعد ظبط الابواب المهم الصوت راح شوية .....

العربية دلوقتي عاملة 15000 كم ابتديت اسمع صوت تزييق جامد جدا في الصالون لما اخد مطب علي العجلة الخلفية يميين كأن واحد ..هاتجنن ياناس العربية بتزييق من ساعت ما جبتها امال لو جابت 50000 كم هتعمل ايه ..مش عارف اعمل ايع في التوكيل المرة الجاية لاني مش عارف الصوت جاي منين بالظبط ياريت حد يفيدنا بخبرتة مع العلم العربية موديل 2011 مانيوال.
دى مشكله عامه فى كل الفيرنا لكن مافيش غير غير انك تكشف على العفشه الخلفيه بره لان التوكيل مش هيعمللك حاجه وتعمل عمليه تشحيم للعفشه باستخدام اسبراى تشحيم
قديم 06-09-2011, 12:03 PM
الصورة الرمزية lord_diago
lord_diago lord_diago غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

lord_diago will become famous soon enoughlord_diago will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة osa92003 مشاهدة المشاركة

دى مشكله عامه فى كل الفيرنا لكن مافيش غير غير انك تكشف على العفشه الخلفيه بره لان التوكيل مش هيعمللك حاجه وتعمل عمليه تشحيم للعفشه باستخدام اسبراى تشحيم

يعني تبقي العربية جديد وماشي سامع فيها مزيكة حسب الله زحسبي الله ونعم الوكيل فيهم .....الواحد قعد يحوش في تمن العربية لحد ما طلع عينة وفي الاخر اشتري عربية بتزييق كده
قديم 06-09-2011, 12:35 PM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

كان الله في عونك والله.
أنا شخصيا لسة محتفظ برأيي (تغور من وش غبور)
بس ما عليك حاليا إلا إنك تتعامل مع الوضع الراهن وتحاول تتقبل الأمر وتتحايل عليه تعلي الكاسيت تتخانق معاهم في التوكيل علشان يظبطولك العفشة أو تدفع قرشين عند أي مركز صيانة وتريح دماغك وتحسبن على غبور في الفلوس دي.

قديم 06-09-2011, 12:56 PM
الصورة الرمزية fineart607
fineart607 fineart607 غير متواجد حالياً
من انا؟: mahmoud
التخصص العملى: جيولوجى
هواياتي: السيارات - رسم -

fineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond repute

حبيبى انا عامل 62000 وعندى صوت تزييق من التابلوه ومش عارف اعمل له ايه لدرجة انى اخذت عليه خلاص بس ما دمت انت فى الضمان اوعى تسيب حقك

geologist the best