العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات > ريفيوهات

ريفيوهات ساحة لعقد المقارنات وكذلك مراجعة رفيوهات (تقارير) السيارات واختبارات التصادم

قديم 09-11-2010, 09:35 PM
الصورة الرمزية fineart607
fineart607 fineart607 غير متواجد حالياً
من انا؟: mahmoud
التخصص العملى: جيولوجى
هواياتي: السيارات - رسم -

fineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أيهما أفضل MERCEDES C300أمBMW 320i ولماذا

بسم الله ما شاء الله الأثنين تحفة وملهومشى حل بس حضرتك لو لابس نظاره تبقى المرسيدس
لو من غير نظاره تبقى البى ام

انا بهزر الأثنين ما شاء الله عليهم استخير ربنا واختار بس انا بعشك البى ام على الرغم من حبى الشديد للمرسيدس وبخاصة موديلتها الجديده 2011 كلها منافسه جدا للبى ام يعنى
احب البى ام الفئة الثالثه عن المرسيدس
واحب الفئه اى للمرسيدس اكتر من الخامسة الجديده لان القديمة تحفة
والمرسيدس الشبح احلى من الفئة السابعة انا بتكلم كشكل طبعا

geologist the best
قديم 09-11-2010, 10:52 PM
الصورة الرمزية horas3000
horas3000 horas3000 غير متواجد حالياً
من انا؟: شريف بيومي منسي
التخصص العملى: Executive Manager
هواياتي: السيارات و التكنولوجيا و الموسيقي

horas3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond repute

الف الف مبروك يا زعيم
و ربنا يحفظهالك و يبارك لك فيها
و في انتظار تقريرك عنها طبعا ان شاء الله

Sharief Mansy

Farewell my Cayenne, you were the best car i ever had and driven
قديم 10-11-2010, 01:48 AM
mozella mozella غير متواجد حالياً

mozella is on a distinguished road

ياااااااااااااااااااااااا ااه ... اخيرا the end
اولا الف الف مبروك على العربية ..

انا لسه جديد على السايت الجامد ده وشدنى موضوع المقارنة بتاعتك .. وقريت الموضوع من اوله لاخره والردود بتنم عن وعى واراء وناس جامدة اوى ( حلوة " بتنم " دى )

واحلى رد هو رد حورس فى المشاركة 24 اللى رشحلك الـ audi A4 والله المان ده واخدها من بقى .. نفس الكلام كنت هقولو بالظبط وكنت برضو هقولك ان الاودى مش واخدة حقها فى مصر .. عشان عربية محترمة

وانا فهمت من كلامك انك بتحب التمييز والانفراد .. فكنت هرشحلك الاودى TT

بس سيبك انت من ده كلو .. والاهم الف مبروك عليك الاسطورة الـ C250
ربنا يديلك خيرها ويكفيك شرها
ومستنيين تقريرك الشامل والمفصص عن الوحش ده .. خلى بالك كل عضو رد عليك ليه لفة بالعربية .. وانا حجزت اول واحد
قديم 10-11-2010, 05:42 PM
fares515 fares515 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: PHARMACIST

fares515 will become famous soon enoughfares515 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fineart607 مشاهدة المشاركة

بسم الله ما شاء الله الأثنين تحفة وملهومشى حل بس حضرتك لو لابس نظاره تبقى المرسيدس
لو من غير نظاره تبقى البى ام

انا بهزر الأثنين ما شاء الله عليهم استخير ربنا واختار بس انا بعشك البى ام على الرغم من حبى الشديد للمرسيدس وبخاصة موديلتها الجديده 2011 كلها منافسه جدا للبى ام يعنى
احب البى ام الفئة الثالثه عن المرسيدس
واحب الفئه اى للمرسيدس اكتر من الخامسة الجديده لان القديمة تحفة
والمرسيدس الشبح احلى من الفئة السابعة انا بتكلم كشكل طبعا
شكرا لردك الجميل وانا فعلا اخترت المرسديس وحجزتها...
وربنا يزقنا واياكم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة horas3000 مشاهدة المشاركة

الف الف مبروك يا زعيم
و ربنا يحفظهالك و يبارك لك فيها
و في انتظار تقريرك عنها طبعا ان شاء الله
الله يبارك فيك ياشريف باشا..
وحضرتك من اكتر الناس اللى لفتو نظري لفخامه المرسيدس وتميزها ولما شفتها عالحقيقه اتأكدت أكتر من كلامك..والتقرير ان شاء الله بعد ما أستلم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mozella مشاهدة المشاركة

ياااااااااااااااااااااااا ااه ... اخيرا the end
اولا الف الف مبروك على العربية ..

انا لسه جديد على السايت الجامد ده وشدنى موضوع المقارنة بتاعتك .. وقريت الموضوع من اوله لاخره والردود بتنم عن وعى واراء وناس جامدة اوى ( حلوة " بتنم " دى )

واحلى رد هو رد حورس فى المشاركة 24 اللى رشحلك الـ audi A4 والله المان ده واخدها من بقى .. نفس الكلام كنت هقولو بالظبط وكنت برضو هقولك ان الاودى مش واخدة حقها فى مصر .. عشان عربية محترمة
وانا فهمت من كلامك انك بتحب التمييز والانفراد .. فكنت هرشحلك الاودى TT

بس سيبك انت من ده كلو .. والاهم الف مبروك عليك الاسطورة الـ C250
ربنا يديلك خيرها ويكفيك شرها
ومستنيين تقريرك الشامل والمفصص عن الوحش ده .. خلى بالك كل عضو رد عليك ليه لفة بالعربية .. وانا حجزت اول واحد
الله يبارك فيك يامان..الأودي TTشكلها حلو ولذيذ بس صغيره جدا وكمان مقعدين بس فمتناسبنيش خالص..
شكرا على ذوقك ولفتك محفوظه ان شاء الله..
قديم 24-11-2010, 06:41 AM
ahmedleader ahmedleader غير متواجد حالياً

ahmedleader is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fares515 مشاهدة المشاركة

حورس باشا اسمحلي اقلك ردك أكثر من رائع وفعلا شامل جدا ونبهنى لحاجات مكنتش واخد بالي منها زي البنزين مع انى زي مقلتلك مبفحتش العربيه مشاوير
وعلى فكره أنا بقارن بين الفئة اللى قبل الأخيره في ال3rd series والفئه الأخيره في الc-classوارجع لأى موقع فيه انواع البي ام عشان تتأكد من كلامي لإن مفيش فئة أعلى من ال320iغير ال330iومبتختلفش عنها غير في الموتور وخشب داكوتا يعني حاجات كماليات شكليه مش أكتر
لكن زي مقلت قبل كده انا بقارنها بالc300رغم فرق السعر(90ألف)عشان البودي كيت الamgمش أكتر يعني لو ماكنتش مرسيدس مصر نزلته السنه ده مكنتش هبص للسي كلاس أساسا
وكويس انك شفتها النهارد لاني فعلا عايز اعرف هي بتختلف في الشكل كتير عن السي كلاس ولافي حاجات بسيطه وكمان موضوع الc200amgده انا اول مره اسمع عنه انا متابع علاطول للسوق وبقرا مجلة عربيتى واخبار اليوم وكونتاكت كارز بس في قايمه اسعار العربيات عمري مشفتc200amg ده خالص ياريت لو عندك معلومات عنها وهل هي مستورد ولاخليجي ولايه نظامها لانها بجد لو موجوده هتبقى خيار جميل جدا وهتبقى مشكله البنزين اتحلت
لو الAMG
داخل دماغك في ناس كتير بتستورد C180 AMG
وبسعر رخيص حوالي 360 الف ج
هتاخد الشكل الجامد جدا والسقف البانوراما وال AMG باكدج واللي يشوفها من بره يتهبل غير ELEGANCE و CLASSIC خالص
كمان هتستلم في نفس اليوم على ما اعتقد
مش زى الوكيل اللي هيحجزلك الاول
اللي عجبني فيها اوي اللون الاحمر
في واحد شفته من فتره اسمه عمران بعد كوبري الدقي
والقرش كمان بتاع جسر السويس