العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN > صنى SUNNY

صنى SUNNY نيسان صنى

قديم 23-09-2011, 08:51 AM
jojojojojo jojojojojo غير متواجد حالياً
من انا؟: foash
التخصص العملى: accountaning
هواياتي: ps3,cars

jojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond repute
افتراضي ياريت كل واحد يملك سياره نيسان صني يدخل يقول تجربته للعربيه

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا بطلب من كل عضو في المنتدي يملك بالفعل نيسان صني يدخل يقول رايه في العربيه هل العربيه مريحها ومبسوط منها ووايه المميزات الللي شايفعا والعيوب وبكده يبقي قيمنا العربيه صح دون مجامله او افتراء عليها لان ف بعض الاعضاء لا يملكونها وبيقول رايه عن سمع فانا عايز اللي فعلا يملكها وله تجربه سابقه مع تلك العربيه يقول رايه بس ياريت يقول الموديل وهل هي اتوماتيك ولا مانويل ولكم جزيل الشكر
قديم 23-09-2011, 10:17 AM
romioromio romioromio غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طبيب

romioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond reputeromioromio has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ياريت كل واحد يملك سياره نيسان صني يدخل يقول تجربته للعربيه

بص
انا زميلي عنده موديل 2011 مقعدتش شهور
كان ماشي والعجله طرشقت والايرباج مطلعتش وطبعا خبط الجزيره_الحاجز_ اللي في النص الطريق وشركة التامين قدرت العربيه توتال لوس...total loss
يعني باختصار العربيه اتدمرت

لا تقولي بقي abs__ ولا اير باج ولا اشتغالات ولا اختبار تصادم
التقفيل المصري حيفضل مهما يكون

بس انا عربيتي ليجانزا هنا في السعوديه مره اتزحلقت علي الطريق الرملي وانا باخد ملف مفاجئ علي سرعه
حتصدق لو قلت لك العربيه عدلت نفسها تاني مش عارف ازاي
يعني اتعدلت معايا لوحدها

طبعا بستر ربنا ورحمته علينا
بس ادينا بناخد بالاسباب

انا مش عايز اخرجك بره الموضوع

لكن النيسان مشاكلها كترت في مصر مش عارف لييه

والتقفيل وما ادراك ما التقفيل
ده غير ان الوكيل بيسترخص

تخيل الالنترا 140000
ومفيهاش غير ايرباج واحده

وهنا بتنزل ب4 وب 6
وبارك سينسور و........و.......
لأ وايه ارخص مرتين تلاته

والله احنا في مصر غلابه اوي

العيال هنا بتامرك وتفحط بالكامري والاكورد والليكزس اه والله بالليكزس

معلش انا بفضفض عشان مخنوق

وخد مني حكمه

مشكلتنا في مصر مشكلة اخلاق

التعديل الأخير تم بواسطة romioromio ; 23-09-2011 الساعة 10:35 AM
قديم 23-09-2011, 11:15 AM
الصورة الرمزية m77777
m77777 m77777 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: باحث قانونى

m77777 has a spectacular aura aboutm77777 has a spectacular aura aboutm77777 has a spectacular aura about
مبروك رد: ياريت كل واحد يملك سياره نيسان صني يدخل يقول تجربته للعربيه

اهلاوسهلا اخوك محمدمن بنى سويف معى نيسان صنى 2011 مانيوال لون اسود فرش داخلى غامق تاريخ الشراء1-1-2011 من السبع عامل بيها 3600ك انا عامة استعمالى خفيف للسيارات لكن كل المسافات دى كانت سفر العربية اتزان على الطريق سحب جيد وصلت بيها على طريق الكريمات 140كم تكييف محترم عائلية ممكن ضيقة من ورا لكن عائلتى اربع افراد اول ما اشترتها ووصلت لصيانة الف كان فى صوت دب من الامام كانت محتاجة تتربط كمان خفيت ضغط الكاوتش ل 30 فاختفى الصوت الحمدللة مافى شكوى تانى منها قريب هروح صيانة ال 5000 عندنا ببنى سويف مركز رايق وكمان بيعمل صيانة ودة جديدلميتسوبيشى وتويوتا ومعتمد.اخيرا سيارة بيها كل اللى محتاجة وملائمة لظروفى ودة شى مهم انى جيبت سيارة مناسبة لظروفى ولبيتى ولاستعمالى وكمان الفلوس مناسبة جبتها 85الف ومن الاخر اى انسان ظروفة المادية تسمح يجيب افضل عربية على وجة الارض اكيد مش هيتردد صح ولا اية.توكل على الله وشوف السيارة مناسبة لظروفك ماديا ومعنويا ولا ستعمالك

محمد
قديم 23-09-2011, 11:58 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

انا معييش العربية بس مع حمايا 2007 ex salon اوتوماتيك و انا سوقتها كتيير
ماتور جبار فتيس ذكى و سريع التجاوب
صاج قوى بالنسبة لباقى الموجود
عفشة حمارة شغل حمايا بيحمل فيها كل حاجة ينفع تحملها على نص نقل ( اسمنت - زلط - طوب - سراميك )
و حتى يومنا هذا العربية كانها زيرو

تقفيل الابواب سيىء يعنى اللانوس احسن منها فى تقفيل الابواب بس بأمانه و الله مش مشكلة عويصة و قابلة للظبط بس حمايا الى مكبر
و برضه اكتب فى شريط بحث جوجل اعلى المنتدى ( نيسان صنى ) و اتطلع على اراء اكتر بكتير
او زور قسم النيسان فى المنتدى
او فى جوجل من برا المنتدى و اكتب نيسان صنى و حيجبلك من الشرق و الغرب

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 23-09-2011, 11:45 PM
ahmad elmowafy ahmad elmowafy غير متواجد حالياً
هواياتي: كره القدم

ahmad elmowafy will become famous soon enough

علشان بس جهازي بيفصل كل شويه
انسي نيسان بجد نصيحه ابعد عن العربيه دي
وشويه وهكتبلك السبب

مصر ام الدنيا