العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN > صنى SUNNY

صنى SUNNY نيسان صنى

قديم 20-07-2011, 06:25 PM
Joker2012 Joker2012 غير متواجد حالياً

Joker2012 is a jewel in the roughJoker2012 is a jewel in the roughJoker2012 is a jewel in the rough
افتراضي رد: مهزلة جديدة مع الصنى تالت مرة

شكرا على التحذير قبل ما اوقع في مصيبة شراء الصني

قديم 20-07-2011, 06:40 PM
ayman.mahmoud ayman.mahmoud غير متواجد حالياً

ayman.mahmoud is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Joker2012 مشاهدة المشاركة

شكرا على التحذير قبل ما اوقع في مصيبة شراء الصني
فعلا العربية دى سمعتها هتبقى زفت ربنا يوفقك لما يحب و يرضى و تلاقى فعلا حاجة تستاهل تمنها
قديم 20-07-2011, 11:30 PM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute

عايزين نشوف للراجل حل يا جماعة العربية معفنة وقرفاة انا ممكن اجى معاك واجيب ناس وناخد حقك ونصلحها فى التوكيل غصب عنهم انا مع الراجل دا وللعلم اى عضو هنا لو عندة عربية والكاوتش بيفسى كل شوية شوفوا بقى الهيافة الكاوتش بيفسى مثلا كل يوم بيكون مخنوق ومضايق طب حط نفسك مكانة بقى وللعلم انا بحب اللانوس جدا مش عارف لية انت غيرتها مع انها موديل جديد 2008 وللعلم انا معايا فيرنا بس فعلا الموضوع لازم نتفاعل معاة انا اول واحد اروح معاك التوكيل ونشوف مين التانى
هاااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااا
قديم 21-07-2011, 01:34 AM
ayman.mahmoud ayman.mahmoud غير متواجد حالياً

ayman.mahmoud is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memodina1 مشاهدة المشاركة

عايزين نشوف للراجل حل يا جماعة العربية معفنة وقرفاة انا ممكن اجى معاك واجيب ناس وناخد حقك ونصلحها فى التوكيل غصب عنهم انا مع الراجل دا وللعلم اى عضو هنا لو عندة عربية والكاوتش بيفسى كل شوية شوفوا بقى الهيافة الكاوتش بيفسى مثلا كل يوم بيكون مخنوق ومضايق طب حط نفسك مكانة بقى وللعلم انا بحب اللانوس جدا مش عارف لية انت غيرتها مع انها موديل جديد 2008 وللعلم انا معايا فيرنا بس فعلا الموضوع لازم نتفاعل معاة انا اول واحد اروح معاك التوكيل ونشوف مين التانى
هاااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااا
الله يكرمك و فعلا اللانوس عربية جميلة و حمالة قسية جدا و ياريت يا جماعة فعلا اللى عندهم مشاكل مع الصنى زيي نتجمع مع بعض و نروح التوكيل و نقدم شكوى جماعية زى الناس بتوع السيراتو لما عملوا ده لما عربيتهم اتسرقت انا مش بعمل الموضوع عشان اشوه سمعة الصنى و خلاص بس فعلا الموضوع مقرف جدا و كتير اضحك عليهم و بشكرك مرة تانية على شهامتك
قديم 30-08-2011, 05:58 AM
zezox zezox غير متواجد حالياً
التخصص العملى: civil engineer

zezox is on a distinguished road

يا جماعة انا معايا نيسان صني 2010 شريها ابريل 2010 و النهارده عاملة 96 الف كيلو ده بسبب اني بتحرك كتيير بالعربية مشكلة التكييف فعلا عندي و روحت التوكيل شحنه الفريون و رجعت تاني رحتلهم تاني بخناقه طبعا و اتعمل تاني بس احب اقو حاجه مهمه جدا للوصول الي اعلي اداء للتكييف انصح بالاتي و ده بعد تجربتي طول ما التكيف شغال ما تعملش كيك دون خالص و وخلي العربية تاخد راحته خالص و ما تخليش الار بي ام يعدي ال 5000 لفة و هتلقي التكييف شغال عسل و علي فكرة انا صديقي معاه تويوتا 2008 و صديق تاني معاه سيراتو2010 و صديق تالت معاه لانسر 2006 و عندهم نفس مشكلة التكييف و ببساطه الكمبسروسر بيفصل لما العربية تعدي ال 5000 ار بي ام علشان يدي عزم للماتور و ده طبيعي العربية 1600 سي سي يا جماعه يعني برضه بسيطه فخليك هادي مع العربية و اديه راحته هتلقي التكيف اتظبط جدا و هيبقي تمام و اول ما تشغل التكيف ابقي اتاكد ان زرار التكييف مطفي شكله مروحه الاول يطلع الهوء السخن الي في المواسير و بعد كده شغل الكمبروسر هتلقي التبريد بقي اسرع بكتيير و اكيد سيب ازاز العربية مفتوح اول دقيقتن علشان الهوء السخن يطلع غير كده العربية معايا عسل وا نا بيطعتي بجري و بجري كتيير جدا يعني الهادي بتاعي 140 و العربية ممتازة في الثابت و في الاداء و لا انكر هناك فعلا عيوب للتقيل المصري اولها مثلا العزي ياخد 7 من عشره و المشاكل المعروفة طبعا الي اي حد معاه صني بس بصراحة انا بحترمه جدا مع انه مطلعه عيني بنزيين بس بقوله اجري تجري اقفي تقف انا التفويله عندي بتعمل 360 كيلو بالعافية و ممكن تبقي 330 كمان بس عاجبني لانه بتسد في مواقف كتيير و لما يحصل حاجه بتوقف و فارمل ممتازه بس انا سايقه بقالي 96 الف في سنه و اربع شهور مغيره تييل تقريبا كل 10000 مع الزيت بسبب اني بجري و اوقف العربية بسرعه بس تقيمي كاحد ملاك نيسان صني تقيمي لها 8 من عشره يعني ممتازه علي سعره السعر برضه بيفرق يا جماعه من 90 الف الي 160 الف مثلا تويوتا كولار و النيسان بتسد مع التويوتا و الانسر و السيراتو و لكن بالطيع لا تسد مع الهوندا السيفيك لانه وحش و اعترف بذالك و كل عام و انتم بخير و يعوده عليكم وباليمن و البركات

الكلمات الدليلية
نيسان