العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > تجارب اﻷعضاء

تجارب اﻷعضاء ساحة لعرض فيها اﻷعضاء تجاربهم فى شتوى مناحى الحياة

قديم 12-07-2012, 03:24 PM
الصورة الرمزية محمد
محمد محمد غير متواجد حالياً

محمد is on a distinguished road
افتراضي رد: أعرف كل شئ عن السباكة

الله ينور عليك ياابو شروق انا مهندس معمارى وموضوع السباكه لخطورته مهم جدا انت فعلا اسطى درجه اولى ارجو منك التركيز على موضوع جلب التوصيل لانه خطيرجداااااااا وكذا موضوع دفن المواسير مع لقطه تركيب السيراميك حتى نتفادى موضوع الوصل وعلى ام يكون وش الكوع او تى على وش السيرايك ودى مهمه وانا باشترط كده فى شغلى الله معك

قديم 16-07-2012, 08:36 PM
الصورة الرمزية ابوشروق
ابوشروق ابوشروق غير متواجد حالياً

ابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond repute

كل عام وأنتم بألف خير

حبيبت قلبى سبيدر
قديم 18-07-2012, 12:32 PM
horus19870 horus19870 غير متواجد حالياً

horus19870 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة horus19870 مشاهدة المشاركة

موضوع جميل جدا و مجهود جبار فعلا
انا كان عندى مشكله و مش عارف اعلم فيها ايه انا عندى شقه بس لسه مش متوضبه و من فتره كده روحت لقيت الدنيا غرقانه ميه ( و دى مش اول مره ) و ده نتيجه لعودة المياه من الصرف علما بانى عند صرف للمطبخ و ده اللى كانت المشكله فيه اخر مره و عندى صرف فى الحمام على عمود تانى (للبلاعه ) و صرف الحمام على عمود 3 طبعا انا جيبت السباك سلك و طبعا السدد نزل على الور اللى تحت فانا بسال لما اجى اوضب ايه الحل علما بانى ف الدور
الثامن فهل فى حل للمشكله دى مو انشاء الله عاوزكم تساعدونى ف ترتيب المطبخ و الحمام انا هحاول ارفه رسم بالمقاسات و شكر ا
طلب تانى انا مش عارف اقسم الحمام و المطبخ بتاعى ازاى
كل سنه و انتم طيبون بس محدش رد عليا اعمل ايه و شكرا
قديم 22-07-2012, 10:37 PM
الصورة الرمزية ابوشروق

ابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة horus19870 مشاهدة المشاركة

موضوع جميل جدا و مجهود جبار فعلا
انا كان عندى مشكله و مش عارف اعلم فيها ايه انا عندى شقه بس لسه مش متوضبه و من فتره كده روحت لقيت الدنيا غرقانه ميه ( و دى مش اول مره ) و ده نتيجه لعودة المياه من الصرف علما بانى عند صرف للمطبخ و ده اللى كانت المشكله فيه اخر مره و عندى صرف فى الحمام على عمود تانى (للبلاعه ) و صرف الحمام على عمود 3 طبعا انا جيبت السباك سلك و طبعا السدد نزل على الور اللى تحت فانا بسال لما اجى اوضب ايه الحل علما بانى ف الدور
الثامن فهل فى حل للمشكله دى مو انشاء الله عاوزكم تساعدونى ف ترتيب المطبخ و الحمام انا هحاول ارفه رسم بالمقاسات و شكر ا
طلب تانى انا مش عارف اقسم الحمام و المطبخ بتاعى ازاى
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أخى الفاضل
كل عام وأنت بخير
أعتذر لحضرتك على تأخرى فى الرد وذلك لأنشغالى
تحياتى لحضرتك وأتمنى من المولى عز وجل أن
تتقبل أعتذارى
بخصوص مشكلة السدد المتكرر لصرف المطبخ
أكيد مواسير الصرف من المواسير الزهر وأنشائها قديم
لذلك أنصحك بعمل صرف لوحدك وعزل الشقه كصرف عن باقى العمارة
هو صحيح هيكلفك شويه عشان حضرتك فى الدور الثامن لكن ممكن تعمل صرف المطبخ والبيبه الموجودة بالحمام على مداد واحد خاص بيك أما بخصوص التواليت فممكن تفضل متصل بالعمارة لأن مشاكله قليله وصعب أن يحصل به سدد
أرجو أن تسامحنى على التأخير وأنا متواصل معك فى أى أستفسار أرجو أن تتقبل تحياتى
أخوك أيمن أبو شروق
01005314147
01287710555

حبيبت قلبى سبيدر
قديم 27-07-2012, 04:56 AM
الصورة الرمزية ابوشروق

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد مشاهدة المشاركة

الله ينور عليك ياابو شروق انا مهندس معمارى وموضوع السباكه لخطورته مهم جدا انت فعلا اسطى درجه اولى ارجو منك التركيز على موضوع جلب التوصيل لانه خطيرجداااااااا وكذا موضوع دفن المواسير مع لقطه تركيب السيراميك حتى نتفادى موضوع الوصل وعلى ام يكون وش الكوع او تى على وش السيرايك ودى مهمه وانا باشترط كده فى شغلى الله معك
ألف ألف ألف شكر لحضرتك
دى شهادة أعتز بيها
كل عام وحضرتك بخير

حبيبت قلبى سبيدر

الكلمات الدليلية
أعمال, مواسير, خلاطات, سباك, سباكه