العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > موضوعات متميزة

موضوعات متميزة لا يسمح للأعضاء بنشر موضوعات بهذا القسم

قديم 17-10-2010, 05:44 PM
عبدالله منصور عبدالله منصور غير متواجد حالياً

عبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to behold
افتراضي رد: لأول مرة فى مصر : خليها تصدى وموديلها يعدى .. حملة تخفيض اسعار السيارات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة السيد شاهين على مشاهدة المشاركة

انا لله وانا اليه راجعون
البقاء لله !

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة narnona مشاهدة المشاركة

والله هي فكرة حلوة بس مش هتنفع في مصر بحس ان في اسلوب بلطجة في مصر يعني مثلا في الازمة العالمية الاسعار انخفضت في العالم كله حتي الدول الغنية انخفضت عقارات سيارات اطعمة كله انخفض الا في مصر لا حول ولا قوة الا بالله فنانين سرقة الشعب ربنا يكون في عون الفقير واللي مش فقير بردو الهم طايلوا لا يسعني القول الا حسبي الله ونعم الوكيل
يشرفنى او مشاركة تكتبيها تبقى فى موضوعى

بس احنا هنعمل ايه .. احنا بنحاول وان شاء الله الحملة هتنجح
قديم 18-10-2010, 11:09 PM
الصورة الرمزية eng_sam_85
eng_sam_85 eng_sam_85 غير متواجد حالياً

eng_sam_85 is on a distinguished road
للاهمية رد: لأول مرة فى مصر : خليها تصدى وموديلها يعدى .. حملة تخفيض اسعار السيارات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة narnona مشاهدة المشاركة

والله هي فكرة حلوة بس مش هتنفع في مصر بحس ان في اسلوب بلطجة في مصر يعني مثلا في الازمة العالمية الاسعار انخفضت في العالم كله حتي الدول الغنية انخفضت عقارات سيارات اطعمة كله انخفض الا في مصر لا حول ولا قوة الا بالله فنانين سرقة الشعب ربنا يكون في عون الفقير واللي مش فقير بردو الهم طايلوا لا يسعني القول الا حسبي الله ونعم الوكيل
يافندم لو فضلنا نقول كده مش هنعمل حاجه ..كل واحد يبدأ بنفسه عشان نشوف نتيجه لكن بالشكل ده وكل واحد هيقول منا لو استنيت غيرى مش هيستنى يبقى عمرنا ما هنتحرك.....كلنا يد واحده عشان نقول للجشع لا و الف لا
وشوفى الخبر ده و انتى تصدقينى و معلش لو طولت
http://www.almasry-alyoum.com/articl...ticleID=273828
معا للقضاء على الجشع فى مصر و ليس السيارات فقط
قديم 19-10-2010, 11:46 PM
el dib el dib غير متواجد حالياً

el dib is on a distinguished road
افتراضي رد: لأول مرة فى مصر : خليها تصدى وموديلها يعدى .. حملة تخفيض اسعار السيارات

يا جماعة انتو نسيتو الجمارك و انها السبب الرئيسى فى ارتفاع الاسعار دا غير كمان ضرائب المبيعات .
املنا الوحيد فى اتفاقية الجات و التى تقوم بالغاء الجمارك تدريجيا بنسبة 10% سنويا وقد بدء تطبيقها بدايتاً من 2010 .
يعنى يا جماعة ادمنا 10 سنين عشان يلغو الجمارك ............. يدينا ويديكو طولة العمر
قديم 20-10-2010, 04:52 AM
tamerfawzi tamerfawzi غير متواجد حالياً

tamerfawzi is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng_sam_85 مشاهدة المشاركة

يا باشا انا معايا 80000 و مش عارف اركب مستعمل بس ماتخيلتش ان حد معاه 120000 و مش عارف يركب مستعمل ...ده دليل انها بلد تيييييييييييييييييييييت
معلش بقى من غلبى وخليها تصدى و موديلها يعدى

المشكله اني مبحبش المستعمل هقولك قصه حلوه حصله معايا في الجمارك
انا شغال في ايطاليا ومعايا عربيه rav4 toyota2009 2000cc disl المهم رحت قولت ابعتها مصر بدل مشتري عربيه من مصر بمواصفات تعبانه روحت شاحن العربيه ونازل تخيل طلبو كام 295 الف غير كمان المستخلص قالي هنرش رشه كده حوالي 20 30 الف عشان اخرجهالك بالسعر ده ومتنسانيش بالحلاوه اولتلو لا لا لا لا لا وقف خلاص مش عايز اركب عربيات انا اسف حرجعها قالولي عشان ترجعها
عليك ارضيه شهر في الجمرك لازم تدفعها الاول مع العلم انا شاريها 15 الف يورو *
قديم 20-10-2010, 07:08 AM
mohamedinegypt mohamedinegypt غير متواجد حالياً
من انا؟: أبو معاذ

mohamedinegypt is on a distinguished road

يا ريت الحملة دي تجيب نتيجة بس تفتكر وإحنا شعبنا دائماً بيقول هي جات عليا