العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN > صنى SUNNY

صنى SUNNY نيسان صنى

قديم 30-11-2009, 10:15 AM
Gamed Gamed غير متواجد حالياً

Gamed has much to be proud ofGamed has much to be proud ofGamed has much to be proud ofGamed has much to be proud ofGamed has much to be proud ofGamed has much to be proud ofGamed has much to be proud ofGamed has much to be proud of
افتراضي رد: انا شاري عربيه بجنيه ولا ب 100 الف جنيه ..شاري عربيه صيني ولا يباني ... هي دي نيسان صني

دول عالم زباله عشان يطلعو عربيه بالمظر ده
قديم 30-11-2009, 10:46 AM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انا شاري عربيه بجنيه ولا ب 100 الف جنيه ..شاري عربيه صيني ولا يباني ... هي دي نيسان صني

كان الله فى العون يا دكتور محمد, والله حاجه تحرق الدم, لازم تعملهم شكوى فى جهاز حماية المستهلك و يبدلولك العربيه لو عيب رحتلهم بيه 3 مرات و لسه موجود

.
(لا تنسى ذكر الله)

((لا تنسونا بالدعاء))
>
>

إحترس من السرعه

.

قديم 02-12-2009, 04:25 AM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr/Mohammed مشاهدة المشاركة

سلام عليكم
الف شكر ليك يا بشمهندس وائل والف شكر ليك برو مادا
ربنا يكرمكم لمتابعتكم
والصراحه انا رحتلهم قبل العيد فقالولي خليها بعد العيد علشان كده هاتسيبهالنا لحد بعد العيد وانا طبعا والدي مسافر ومحتاج العربيه جدا
المهم قولت خلاص بعد العيد يكون والدي رجع ويكون معايا في الموضوع ده بقي لاني مليت وطهقت منهم
بس الي مضايقني الجديد موضوع تحديد كميه البنزين دي بقي اول ما امشي بالعربيه اتلاقي البنزين تحت وبعدين يرجع يزيد
وكمان موضوع السنتر لوك

انا اول ما افتح العربيه بالريموت اتلاقي كل الابواب تفتح الا الباب الي ورا بابي وكمان احيانا الباب الي ورا الباب الي جمبي مش بيفتح
ومش يرضوا يفتحوا الا لما افتحكم من الزرارا الي بيقفل الابواب وانا جوه العربيه
معرفشي ايه ده راخر بقي

بس ده الجديد

والفرامل ماذالت حاسس انها مش طبيعيه

وكمان العربيه الABS بتاعها ساعات اتلاقيه شغال وساعات لا
بعرف انه شغال لما بدوس علي الفرامل في حته رمله واتلاقي دواسه الفرامل بتعمل زي نبدات كده
بس احيانا ببقي ماشي علي 60 و 80 وادوس في حته رمله وجامد وبردوا النبضات الي في الدواسه متشتغلشي واتلاقي العربيه بتزحف جامد جدا

ربنا يسترها

هو انا جوايا سؤال
انا لما بقولهم ان في مشكله معينه في العربيه وقالولي انهم هاغيروها
انا اش عرفني انهم غيروها فعلا وغيروها بحاجه جديد مش مستعمله وهل فعلا بيغيروها ولا هم بيظبطوا بس ولا ايه النظام
ما احنا مش شايفين حاجه لان العربيه تخرج من عندهم كويسه وبعد 3 ايام اتلاقيها باظت ايه ده بقي
ياعم والله والله والله انت واخد عربية فيها عيوب تصنيع ومتقبلش اى تصليح فيها وملحوظة تانية العربية دى مفيهاش اى بى اس وفراملها عادية وعلى فكرة مفيش فى مصر فى الحديث كله يمكن كام موديل اللى فراملهم اى بى اس ثم انا بحط فيها بالطن بضاعة ولايجرووووووووووووووء صاحب ملاكى زيرو يعمل معاها كده والعربية متحملانى ومبتقولش لا وبتعمل اكتر من 5000 كيلو شهريا يعنى ولا الميكروباس عربيتى موديل 2008 كون الصنى اللى معاك فيها كل ده يبقى عندك مشكلة معينة وبصراحة ماشاء الله لاقوة الا بالله الصنى بتاعتى مشتريها 20/1/2008 عاملة حوالى 110 الف كيلو عملت فيها الصيانات العادية ومبروحش اصلا للتوكيل لانهم شوية نصابين وهيفضلو وانا بحذرك اهو هيفضلو يراضو فيك لحد متعدى الضمان ويقوللك منعرفكش من دلوقت متضيعش وقت معاهم وربنا يوفقك ياحبيبى ويكرمك ان شاء الله
قديم 02-12-2009, 06:32 AM
هامر هامر غير متواجد حالياً

هامر is a jewel in the roughهامر is a jewel in the roughهامر is a jewel in the roughهامر is a jewel in the rough

لو كارلوس غصن شاف المشاركات دى كان يلغى تماماً تقفيل نيسان الجميلة فى مصر لأن مايحدث فى سيارة الدكتور محمد يعد أكبر إساءة لتاريخ هذه السيارة ولو توكيل ذكى يريد المحافظة على ماتبقى من جماهيرية للصنى يعطونه سيارة جديدة فوراُ خالية من كل هذه العيوب ... ليتهم يستوعبون ذلك !!

ptmnlo123per144ptmnlo123p er144
قديم 02-12-2009, 08:26 AM
Dr/Mohammed Dr/Mohammed غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بكليه الطب

Dr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant future

ربنا يكرمكم يارب
لا وان شاء الله الموضوع تيحل علي طول لاني معنديش طوله بال
وان شاء الله خير
ربنا يكرمكم يارب لتواجدكم البراق

اشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله