العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 30-10-2011, 01:21 PM
الصورة الرمزية fineart607
fineart607 fineart607 غير متواجد حالياً
من انا؟: mahmoud
التخصص العملى: جيولوجى
هواياتي: السيارات - رسم -

fineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond repute
مميز رد: ممكن حد يكرهنى فى النيو سيراتو!!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sharooo مشاهدة المشاركة

انا لسه مقلوب بيها في رمضان الي فات 6 قلبات ف طريق العلمين وواحد معانا طار من البربريز الي ورا ومات انا كنت قدام جنب السواق وكنت رابط الحزام وخارج من الحادثه بكسر مضاعف في الترقوه وفي 4 ضلوع وشرخ في لوح الكتف وكدمات في جسمي كله وكدمه في العمود الفقري وربنا كريم والله اني يادوب رجعت امشي تاني
العربيه ده عباره عن اوبشن وعملو عليه عربيه مش عربيه فيها اوبشن
عربيه خاينه .تحسسك انها راسيه على الطريق ومكلبشه في الاسفلت .وهي ديتك شويه رمل او زلط على الطريق او حتى غرزه اتزنقت فيهاعلى سرعه هتلاقي العربيه راحت ومرجعتش وقعدت تعوم وغالبا بتتقلب...يا راجل ده السيفيا بتاعتي راسيه عنها في الطريق!!
راقب اغلب حوادث السيراتو هتلاقيها يا اما مقلوبه على سقفها وده طبعا عيب استابيلتي يا اما وشها متدمر عشان فراملها مش بتلحقها
ده غير العفشه الزباله وغير هوايات التكييف الي بتتكسر وغير الصدر الفيبروغير مخدع الراس الي بيوجع الرقبه في المسافات الطويله
لكن خد شكل وعده صوت ومرايه صالون ذكيه وكاميرا واوبشن جاااااااامد..ايوه احنا شعب بنحب الي بيضحك علينا عشان كده العربيه ده نجحت في مصر. وعلى فكره والله ده رايي فيها قبل ما اعمل الحادثه وصحابي الي معاهم سيراتو عارفين كده
وقطعها غاليه نااااااار
فانوس 1000
مرايه950
شبكه550
كبوت1800
اكصدام امامي1300
.
.
.
.
ربنا يطمنك انا كنت نازل اجيبها امال اجيب ايه بنفس السعر لاحول ولا قوة الا بالله

geologist the best
قديم 30-10-2011, 03:21 PM
الصورة الرمزية sharooo
sharooo sharooo غير متواجد حالياً
من انا؟: سعادتي في مساعده الناس وحل مشاكلهم المستعصيه
التخصص العملى: الاشراف على شركات صيانه وعمرات محركات الديزل
هواياتي: صيانه السيارات-تكنولوجيا محركات البنزين والديزل-الكره الطائره

sharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ممكن حد يكرهنى فى النيو سيراتو!!!!

السلام عليكم
والله انا رايي امدام هنجيب حاجه في حدود 100000 يبقى نبدأ نفكر في الياباني ممكن تريوس او يارس
وممكن تجيب كسر زيرو وساعتها هتجيب مازدا وممكن تزود شويه وتجيب سيفيك 120000تقريبا
والصني مش وحشه بس عفشتها خشنه زي السيراتو واستهلاكها اعلى من السيراتو في البنزين واوبشنها قليل
وربنا يكتبلك الخير
قديم 31-10-2011, 02:36 PM

fineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sharooo مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
والله انا رايي امدام هنجيب حاجه في حدود 100000 يبقى نبدأ نفكر في الياباني ممكن تريوس او يارس
وممكن تجيب كسر زيرو وساعتها هتجيب مازدا وممكن تزود شويه وتجيب سيفيك 120000تقريبا
والصني مش وحشه بس عفشتها خشنه زي السيراتو واستهلاكها اعلى من السيراتو في البنزين واوبشنها قليل
وربنا يكتبلك الخير
مش حابب كسر زيرو او مستعمل خالص والياريس ب129 والتريوس مش بقبلها .
والصنى شكلها قدم ومش بحبها

يبقى مفيش غير السيراتو ان شاء الله

geologist the best
قديم 31-10-2011, 04:10 PM
star over star over غير متواجد حالياً

star over has a spectacular aura aboutstar over has a spectacular aura aboutstar over has a spectacular aura about
افتراضي رد: ممكن حد يكرهنى فى النيو سيراتو!!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fineart607 مشاهدة المشاركة

مش حابب كسر زيرو او مستعمل خالص والياريس ب129 والتريوس مش بقبلها .
والصنى شكلها قدم ومش بحبها

يبقى مفيش غير السيراتو ان شاء الله
وليه متفكرش في الالنترا ؟
قديم 02-11-2011, 04:14 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة star over مشاهدة المشاركة

وليه متفكرش في الالنترا ؟

ياريت بس غاليه على انا هجيب سيراتو فى اول الميه لكن النتر ب116

geologist the best