العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 14-01-2010, 12:08 AM
محمد ضياء محمد ضياء غير متواجد حالياً

محمد ضياء has much to be proud ofمحمد ضياء has much to be proud ofمحمد ضياء has much to be proud ofمحمد ضياء has much to be proud ofمحمد ضياء has much to be proud ofمحمد ضياء has much to be proud ofمحمد ضياء has much to be proud ofمحمد ضياء has much to be proud ofمحمد ضياء has much to be proud ofمحمد ضياء has much to be proud of
افتراضي رد: ممكن حد يكرهنى فى النيو سيراتو!!!!

ptmnlo123per172ptmnlo123p er144

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m_o_sakr مشاهدة المشاركة

شكراً ليك على الرد
و أضم صوتى مع حضرتك و موافق جداً
قديم 17-01-2010, 03:19 PM
fahmyd fahmyd غير متواجد حالياً

fahmyd is on a distinguished road

والله هاكون حيادى العربيه فعلا تستحق كل هذا الجدال و على فكره انا معايا كورلا 1600 يعنى مش معايا سيراتو ولكن اقول العربيه شكلها اجمل و انسيابى اكثر من الكورولا 2009 وكمان لما جربتها لاقيت استجابة الموتور اسرع من الكورولا وشكلها احسن بكتير و لكن العيب ألى لاحظته فيها انها ناشفه جدا فى المطبات ولكن فى المجمل هى سياره رائعه ولها كل الاحترام والدليل حجم المبيعات والسر الذى لم ينخفض فى التوكيل مثلما فعلت تويوتا ايجبت بسبب انخفاض المبيعات
قديم 17-01-2010, 09:02 PM
MO MO غير متواجد حالياً
من انا؟: Mo

MO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond repute

بس كده بسيييييييطة
اهو الرجل استلمها زي الفل و العربية لقلقت منو و حس في حاجو في المقصات
فا راح يظبط الكاوتش و تمام تمام 30 اوك
و في نقرة عادي خااااااالص علي طريق الشيخ زايد علي 100 و
قصة الراجل اهو http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=16866

انا عمي مهندس في كيا "السعودية"
حذرني منها كتيير و قلي دي شكل و 124 حصان و بس
و انا لما جربتها مقدرتش ازود عن 60 و كنت مرعوووب
العربية هي البتتحكم فيك مش انت الي بتتحكم فيها<!-- / message --><!-- sig -->
قديم 24-01-2010, 02:51 PM
elsayed.galal elsayed.galal غير متواجد حالياً

elsayed.galal will become famous soon enoughelsayed.galal will become famous soon enough

العربية ليست شكل فقط ولذلك اقول ان السيراتو تعتمد فى تسويقها على الشكل والأوبشن اللى فيها بس الثبات مش كويس والعفشه ناشفه والصاج خفيف جدا حال كل الكورى
قديم 24-01-2010, 03:06 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr.ahmed lotfy مشاهدة المشاركة

انا معاك ان العربيه اهم حاجه فيها الثبات علي الطريق و الامان . لكن الاوبشن ممكن تركبها انت زاي مانتا عايز لكن الامان لأ . انا من الناس اللي بتفكر تشتري سيراتو بس علشان الفلوس و بقارن بينها و بين الجراند بونتو ... هيا الجراند فيها امان اكتر و ايطالي بس 77 حصان بس والموديل اللي 120 حصان غالي اوي .. ربنا يساهل واختار واحده لسه مش عارف
بالنسبة لحكاية الآوبشنز ممكن تركبها زى ما انت عايز ! مع الآسف الكلام سهل والفعل صعب !

بل خطآ ! يعنى لو الآوبشنز دى بتشتغل على كهرباء يعنى ح تعمل أحمال زياده على العربيه !

و ممكن تلخبطها لو هيه فيها كومبيوتر و ممكن تتسبب فى حرق العربيه !

ولو ما بتشتغلش على الكهرباء يبقى ح تضعها فى مكان غير مخصص لها مما يشوه من منظر العربيه !

و تبقى عامله زى اللى راح يعمل عملية تجميل و بس قعد يعانى من المضاعفات !

هذا رأيى وأحترم رأيك برده !

ويا اخوانا اللى خايف و قلقان من السيراتو ما يشتريهاش ! اللى يشتريها لازم يكون

قلبه جامد بعد كل الكلام اللى اتقال ! و ياريت اللى ما اشتراهاش و ماركبهاش ما يقولشى

عنها حاجه بالسمع ! لآن دى أمانه ح تسألوا عليها يوما ما !

Dr. Bolbolan ptmnlo123per122

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127