العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 01-03-2012, 12:09 PM
الصورة الرمزية silverlite
silverlite silverlite غير متواجد حالياً
من انا؟: بحاول اعيشها صح !
التخصص العملى: اداره اعمال
هواياتي: القراءه -المتاجره- السينما الجيده وخاصه التاريخيه-الافلام التسجيليه - السيارات

silverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond repute
افتراضي رد: التحايل "الاخوانى"!!

فعلا دى الحاجه اللى هاتخلينا نموت م الغيظ هههههه

قديم 01-03-2012, 12:43 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

هههههه ايه دة انتم بقى حاطيين الاخوان فى دماغكم لا حول ولا قوة الا بالله العلى العظيم
انا شفت الكلام معظمة افتراء وتضليل والشعب المصرى قال كلمتة وما يصحش كده نعمل واصيين على الشعب
وبعدين لو الاخوان تعاون مع العسكر معناه اية انه اتعاون مثلا مع اليهود لية يعنى دة الموسسة العسكرية المصريه هى درع الوطن واقدم موسسة فى مصر ويعنى اية مش فاهم يقاطع الموسسة العسكرية ايه الكلام اللى من غير مضمون ولا محتوى دة بس اى كلام فى اى كلام وايه اللى جاب غادة عبد الرزاق فى الموضوع وفرضا حصل ولاه ما حصليش الكلام دة انتم عايزيين اية
انتقال السلطة بالفعل تم وفى نهايتة انتخابات مجلس الشعب وانتخاب رئيس له ثم مجلش الشورى والتحضير لانتخابات رئاسية انا مش عارف اللى بيعمل البلبله دى ياما مغرض به او مضلل ياما يقصد يضلل الناس وشكلكم بقى وحش اوى وعيب بقى وكفاية كلام اعلام مصر عايزة افعال لا اقوال والافعال ابلغ من الاقوال ووسائل الاعلام اثبتت عن جدارة جميعها تقريبا انها فاشله وبتحقق مصالح معينة ومعظمها مملوك لرجال اعمال لهم مصالح سياسية واقتصادىة واللى بيحصل نوع من التعبئة العامة فى عقول الناس الساذجة البسيطة اسف للاطاله لكن لازم تعرفوا ان كل كلمة بتتكتب وبتتقال هى امانة وحتتحاسب عليها
قديم 01-03-2012, 02:19 PM
هواياتي: القراءه -المتاجره- السينما الجيده وخاصه التاريخيه-الافلام التسجيليه - السيارات

silverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة luckyman مشاهدة المشاركة

هههههه ايه دة انتم بقى حاطيين الاخوان فى دماغكم لا حول ولا قوة الا بالله العلى العظيم
انا شفت الكلام معظمة افتراء وتضليل والشعب المصرى قال كلمتة وما يصحش كده نعمل واصيين على الشعب
وبعدين لو الاخوان تعاون مع العسكر معناه اية انه اتعاون مثلا مع اليهود لية يعنى دة الموسسة العسكرية المصريه هى درع الوطن واقدم موسسة فى مصر ويعنى اية مش فاهم يقاطع الموسسة العسكرية ايه الكلام اللى من غير مضمون ولا محتوى دة بس اى كلام فى اى كلام وايه اللى جاب غادة عبد الرزاق فى الموضوع وفرضا حصل ولاه ما حصليش الكلام دة انتم عايزيين اية
انتقال السلطة بالفعل تم وفى نهايتة انتخابات مجلس الشعب وانتخاب رئيس له ثم مجلش الشورى والتحضير لانتخابات رئاسية انا مش عارف اللى بيعمل البلبله دى ياما مغرض به او مضلل ياما يقصد يضلل الناس وشكلكم بقى وحش اوى وعيب بقى وكفاية كلام اعلام مصر عايزة افعال لا اقوال والافعال ابلغ من الاقوال ووسائل الاعلام اثبتت عن جدارة جميعها تقريبا انها فاشله وبتحقق مصالح معينة ومعظمها مملوك لرجال اعمال لهم مصالح سياسية واقتصادىة واللى بيحصل نوع من التعبئة العامة فى عقول الناس الساذجة البسيطة اسف للاطاله لكن لازم تعرفوا ان كل كلمة بتتكتب وبتتقال هى امانة وحتتحاسب عليها
فين التضليل بس يا استاذ lucky..كل ما ذكر عن الاخوان ثابت و لا يخالف الواقع فى شىء ..و اما ان الشعب قال كلمته فأنا معاك ..و احنا بنشوف كلنا النتيجه و بنعيشها و اعتقد ان الكثير ممن اختاروا الاخوان سيعيدون النظر بسبب مواقفهم و تصرفاتهم السياسيه ..و الجميع ايضا يعلم كيف تمكن الاخوان من حصد الاصوات بعد اعاده تقسيم الدوائر بما يخدمهم ناهيك عن التجاوزات العديده فى الدعايه الصوتيه و السلعيه ! و التلاعب داخل اللجان الانتخابيه ..ولست ضدهم ان افلحوا ..لكن الانتهازيه السياسيه و لعبه التحالفات القديمه لا يمكن ان تتسق مع ثوره شعبيه ينتظر اثارها الشعب المصرى كله ..., تحياتى

قديم 01-03-2012, 03:47 PM

وانا اعييييط.......والستات تعيييط.......والمجلس يعييييط......والكتاتني يعييييط ......و الناس فى البيوت تعيط...

عاوزين محاكمات ثوريه للقتلوا ولادنا يا ريس .....مش عاوزين فلوس ..... عايزين القصاص يا ريس

والناس تعيييييط.....والCNN قالتلك ...موجة بكاء عارمه تجتاح مجلس الشعب المصري في اولي جلساته.....والقهاوي اتملت يا معلم وبرضه كل واحد ماسك اللاي ويشد ويعيييييييييط ....واللي يشوف كده يقولك ده حسني مبارك حيتعدم بكره فى ميدان التحرير وش ... و العادلى هيتعلق فى القائد ابراهيم ...
بسسسسسسسسسسسسسسسس يا معلم ...خلصت كده الليله و النتيجه

مبارك قاعد باشا فى الفندق بتاعه ( قصدى المستشفى ) ولا اتهزله شعره ولا حتى عرفوا يودوه مستشفى طره

اناااااااااااااااا بعيييييييييييط

by: الانتفاضة المصرية ضد الاخوان والسلفية

قديم 01-03-2012, 04:07 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

انا معاك ان فى مماطله فى محاكمة مبارك لكن هل المطلوب ان نتدخل فى القضاء هل هذا وظيفة مجلس الشعب مش نبص بقى للبلد علشان نبنى ونعلى ونخطط ولاه نفضل فى موضوع مبارك دة كتير مبارك خلاص بقى ماضى صفحة من تاريخ اسود عشيتة مصر وانطوت الصفحة بلا رجعة لازم ندى فرصة للناس تشتغل مجلس الشعب مش دوره محاكمة مبارك واعوانة فى موسسات فى الدوله لكل موسسة دورها الفعال
انا مقدر شعور الناس لكن كدة فى خلط للمسائل والامور
ثورة ايه اللى ترفع الجزم ضد الجيش المصرى وضد ابناء الوطن وتستخدم الالفاظ الخارجة وتتطاول على المختلفين معها هولاء اشخاص غير ابناء الثورة الحقيقية استكمال الثورة الان فى المصانع والمدارس والجامعات والمزارع مش بالنوم فى الميادين
لو فعلا ثورة لية مالهاش خلفية شعبية كبيره مش قادرين نشوف جموع الشعب المصرى هما قله بس عامله غوغاء هنا وهناك انا كنت موجود ايام احداث مجلس الشعب لمدة شهر هناك علشان كنت بخلص ورق فى المناطق المحيطة مش ممكن دول يكونوا ثوار فى مطالب لها قنوات شرعية تقدم من خلالها الطلبات مش بالتدمير والتلاسن والتشليح ونرمى نفسنا ونعور نفسنا
فى خطوط حمرا فى البلد لما يتجاوزها اى شخص كان يجب ان يتحمل نتائج عمله يعنى ما يفكرش حد انه يتطاول على ممتلكات الدوله ايا كانت الا لو كان مخرب ويجب عقابة والضرب بيد من حديد ونار لكل من يمس امن مصر وموسساتها وسيادتها والا حتكون مهلبية اى عيال مقمله تحرق وتخرب
ياريت نبقة نشوف 3000 واحد مع بعض يجمعوا بعض هو الاعلام عمل تعبئة فى دماغ السذج والله لو حصل اية حتفضل الناس تشكك فى الانتخابات والتحايل وافلام مالهاش اخر لانهم مش عايزين البلد انها تتقدم وتمشى انا شايف دة اسمة تمرد مش ثوار مع احترامى للثوار العيال بالبنطلونات الساقطة اللى مش مسؤحين شعرهم الناس اللى تنام فى الشوارع انا بتكلم على البنات البنت اللى تبات فى شارع دى مش ثورة دى انحطاط مش حنغير البلد من ورا شاشات الفيس بوك مصر اكبر كدة وشكرا جزيلا وتقبل تحية