العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 27-11-2011, 09:03 PM
اشرف حمدى اشرف حمدى غير متواجد حالياً

اشرف حمدى is a jewel in the roughاشرف حمدى is a jewel in the roughاشرف حمدى is a jewel in the rough
افتراضي رد: استفسار عن السيارة الجديدة BYD G3

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahshahin مشاهدة المشاركة

ياباشا انا أبوي كان معاه أوبل فيكترا 2003 2000 سي سي طبعا عربية مفيش عليها كلام ووحش على الطريق انا مش عايز اقولك هيا مش محتاجه كلام .... المهم باعها لعمي وركبتها معاه بعد فترة والله تكره من بعدها الأوبل كله .....
خلاصة الكلام اي نوع عربية ليه عيوب وليه مميزات
العربية حسب استخدام الشخص اللي بيسوقها واديني قولتلك على عربيتنا الفكترا واللي حصل فيها مع عمي
وبعدين بالنسبة للموتور ماتور صيني ولا متسوبيشي ؟؟؟
يعني مفيش مقارنة اكيد الصيني (ههههههه)
متسوبيشي طبعا عشان أي حد بيتشغل فيه قطع غيار متوفرة جدا ورخيصة وماتور عفي وشديد وسحب عالي
يا باشا فعلا انت نبهتنى ان كل سيارة لها مميزاتها وعيوبها زى م قلت ملحوظة الفكترا وحقيقى الاستعمال علية عامل كبير والف شكر على النصيحة والاهتمام بالرد ودة العشم من اصحاب القسم المحترمين
قديم 28-11-2011, 05:35 AM
الصورة الرمزية aly zafer
aly zafer aly zafer غير متواجد حالياً
هواياتي: قراءة

aly zafer is a splendid one to beholdaly zafer is a splendid one to beholdaly zafer is a splendid one to beholdaly zafer is a splendid one to beholdaly zafer is a splendid one to beholdaly zafer is a splendid one to beholdaly zafer is a splendid one to beholdaly zafer is a splendid one to behold

ياباشا انا أبوي كان معاه أوبل فيكترا 2003 2000 سي سي طبعا عربية مفيش عليها كلام ووحش على الطريق انا مش عايز اقولك هيا مش محتاجه كلام .... المهم باعها لعمي وركبتها معاه بعد فترة والله تكره من بعدها الأوبل كله .....
العربية حسب استخدام الشخص اللي بيسوقها واديني قولتلك على عربيتنا الفكترا واللي حصل فيها مع عمي
متسوبيشي طبعا عشان أي حد بيتشغل فيه قطع غيار متوفرة جدا ورخيصة وماتور عفي وشديد وسحب عالي
يا الموتور فى f3 صينى بردة بس بتكونولوجيا من شركة ميتسوبيشى

كن فى الدنيا كاعابر سبيل _ واترك ورائك كل اثر جميل _ فمانحن فى الدنيا الا ضيوف _ وما على الضيف الا الرحيل.
قديم 29-11-2011, 12:02 AM
اشرف حمدى اشرف حمدى غير متواجد حالياً

اشرف حمدى is a jewel in the roughاشرف حمدى is a jewel in the roughاشرف حمدى is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aly zafer مشاهدة المشاركة

يا الموتور فى f3 صينى بردة بس بتكونولوجيا من شركة ميتسوبيشى
جزيل الشكر على هذة المعلومة يعنى برضة الماتور صينى بس التكونولوجيا هى اليابانى ونفس الدماغ هى ايلى بتصنع دة او دة يعنى اكيد اذا مكنش بنفس الكفاءة مش حيكون ااقل منة بقى معقول السيارة تقفيل مصر حيبعتوا ماتور احسن من تقفيل بلدهم يبقوا بيخسروا سمعتهم وبيخسروا باب التصدير من عندهم وبعدين متبقاش اغلى من تقفيل المصرى دة قيمتها 80000 اغلى من التقفيل المصرى ولا اية ....
قديم 01-12-2011, 03:08 PM
الصورة الرمزية تامين سيارات
تامين سيارات تامين سيارات غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
التخصص العملى: مراقب بشركة قناة السويس للتامين
هواياتي: كرة القدم

تامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant future

يا اخى الصينين دول عليهم شوية حاجات ناقص يصنعو بنى ادمين

عمرو احمد
01003388954
قديم 08-01-2012, 11:17 PM
الصورة الرمزية THE EGYPTIAN
THE EGYPTIAN THE EGYPTIAN غير متواجد حالياً

THE EGYPTIAN has much to be proud ofTHE EGYPTIAN has much to be proud ofTHE EGYPTIAN has much to be proud ofTHE EGYPTIAN has much to be proud ofTHE EGYPTIAN has much to be proud ofTHE EGYPTIAN has much to be proud ofTHE EGYPTIAN has much to be proud ofTHE EGYPTIAN has much to be proud ofTHE EGYPTIAN has much to be proud ofTHE EGYPTIAN has much to be proud of

كلام جميل جداً

(( فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا {10} يُرْسِلِ السَّمَاء عَلَيْكُم مِّدْرَارًا{11} وَيُمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَيَجْعَل لَّكُمْ جَنَّاتٍ وَيَجْعَل لَّكُمْ أَنْهَارًا {12} ))

« سَيِّدُ الاسْتِغْفَارِ »
عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ : « سَيِّدُ الاسْتِغْفَارِ أَنْ يَقُولَ العَبْدُ : اللَّهُمَّ أَنْتَ رَبِي لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ ، خَلَقْتَنِي وَأَنَا عَبْدُكَ ، وَأَنَا عَلى عَهْدِكَ وَوَعْدِكَ مَا اسْتَطَعْتُ ، أَعُوذُ بِكَ مِنْ شَرِ مَا صَنَعْتُ ، أَبْوءُ لَكَ بِنِعْمَتِكَ عَلَيَّ ، وَأَبُوءُ بَذَنْبِي ، فَاغْفِرْ لِي ، فَإِنَّهُ لا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْتَ » مَنْ قَالَهَا في النَّهَارِ مُوقِنَاً بِهَا فَمَاتَ مِنْ يَومِهِ قَبْلَ أَنْ يُمْسِي فَهُوَ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ ، وَمَنْ قَالَهَا مِنَ اللَّيْلِ وَهُوَ مُوقِنٌ بِهَا فَمَاتَ قَبْلَ أَنْ يُصْبِحَ فَهُوَ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ » .

أخرجه البخاري