العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > ستروين Citroën

ستروين Citroën ستروين Citroën السيارة الفرنسية الاكثر اناقة تمتلكها مجموعة PSA التى تمتلك بيجو ايضا .. موديلاتها سيتروين C4 C3 بيكاسو وبلوريال وبيرلنجو

قديم 08-04-2013, 01:48 AM
الصورة الرمزية melkhayat83
melkhayat83 melkhayat83 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Engineer

melkhayat83 is a name known to allmelkhayat83 is a name known to allmelkhayat83 is a name known to allmelkhayat83 is a name known to allmelkhayat83 is a name known to allmelkhayat83 is a name known to all
افتراضي رد: اي مساعده في الاكسارا انا جاهز

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الزينى مشاهدة المشاركة

اخى اشكرك جدا جدا لقد غيرت زيت الفتيس لانى كشفة علي السياره وقل لى مافيش اعطال عنك وكشفة على الزيت قلى الزيت كويس قلت اغير الزيت واشوف مش هخسر حاجه اعتبرها نظافه والحمد الله النتشه راحة بس حاسس ان بعد تغير الزيت عزم السياره ضعف يعنى لم اكون واقف واجى اطلع وادوس بنزين السياره صوته يعلى وتتحرك ببط وعداد لفات الماتور يصل لحد الثلاثين وبعد كده ينزل وتمش السياره بشكل طبيعى مش عارف ايه السبب انا عارف انى تعبك معايه لاكن اعمل ايه استحملنى
ياصدديقي مش شرط ان العربيه ماظهرتش عطل في الفتيس دي في الغالب زي ماقولتلك بدايه بلوف ضغط الزيت انت محتاج تكشف علي قراءه ظغط الزيت مش اعطاله وخلاص ممكن حضرتك تقولي انت كشفت عند مين ؟؟
قديم 09-04-2013, 07:07 PM
الزينى الزينى غير متواجد حالياً

الزينى is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة melkhayat83 مشاهدة المشاركة

ياصدديقي مش شرط ان العربيه ماظهرتش عطل في الفتيس دي في الغالب زي ماقولتلك بدايه بلوف ضغط الزيت انت محتاج تكشف علي قراءه ظغط الزيت مش اعطاله وخلاص ممكن حضرتك تقولي انت كشفت عند مين ؟؟
السلام عليكم ورحمة الله اشكرك على سرعتك فى الرد على وانا كشفة على زيت الفتيس عن وليد بتع فيصل وده شغال فى التوكيل وصنيعى ميا ميا وكمان كشفة اعطال كهربه عند ابراهيم الى فى المعادى واكيد انت عارفه
قديم 13-04-2013, 02:26 AM
alphronkjk alphronkjk غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب

alphronkjk will become famous soon enough

ايه رايك في اكسارا 2000 و هل هي عربيه تستحمل و هل قطع غيرها غاليه و هل هي متوفره شكرا

NO CAR NO CRY !! : 01AD96~139
قديم 13-04-2013, 07:37 PM
aasstt aasstt غير متواجد حالياً

aasstt has a spectacular aura aboutaasstt has a spectacular aura aboutaasstt has a spectacular aura about

اكسارا 1 ممتازة و هي عربيه تستحمل قطع غيرها معقولة
و لى سؤال هل طرمبة البنزين ممكن تتغير بدون تغيير العوامة و اذا كان ممكن ما مواصفات الطرمبة و من يبيعها و من يركبها فى العوامة
وطبعا لان ثمن العوامة بالطلمبة لا يقل عن 600ج اما ثمن الطلمبة أقل من 100ج
قديم 14-04-2013, 06:14 PM
mustang lover mustang lover غير متواجد حالياً

mustang lover is on a distinguished road

مداخله بسيطه بخصوص الاكسارا-1
انا معايا اكسارا-1 من اكتر منه سنه ونصف كانت حالتها مش اوي عشان كده صرفت عليها كتير لغايه ما ظبطها

العربيه نفسها ممتازه ولكن بالنسبه لموضوع قطع الغيار دي هيا غاليه شويه خصوصا في بعض الاكسسوارات.

الحاجه التانيه اللي الناس بتتكلم عليها بس الحقيقه انا مش بحطها في اعتباري خالص هي ان العربيه مش بياعه يعني سوقها تقيل شويه ....وده ملوش اي اعتبار عندي لاني عايز عربيه اركبها مش اتاجر فيها تاني حاجه الاكسارا-1خصوصا ان لو احنا سوق بيفهم (سوري يعني) العربيه دي سعرها ميقلش عن الـ 50 الف بس مع ذلك بدأت تكسب ثقه الناس فعلا ..ويمكن تلاحظوا انتشارها مؤخرا في الشوارع

للاسف سوقنا بيدي عربيات زباله سعر وعربيات محترمه كتير بتتظلم وبتروح في الرجلين

نصحيتي اتوكل علي الله وهاتها بس اتاكد من انها بحاله جيده...خصوصا الكهربا.....خصوصا الكهربا....خصوصا الكهربا.....لو شكيت مجرد شك ان الكهربا بتاعتها مش مظبوطه او ملعوب في اي حاجه فيها متفكرش وابعد عنها فورا

الكلام ده كله من منطلق تجربتي مع عربيتي انا تقريبا غيرت فيها كل حاجه وكان فاضل الكهربا ودلوقتي شغال فيها

دعواتكوا يارجاله