العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Elantra - النترا

قديم 21-07-2011, 02:48 AM
dj etsh dj etsh غير متواجد حالياً

dj etsh is on a distinguished road
للاهمية الدفعة الثانية من هيونداى النترا 2012 !!!!

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ؛

فى الفترة الأخيرة ؛ كنت أبحث فى كل مكان عن الالنترا 2012 الفئة GLS (خاصة الفئة بسعر 138,500) و لكنى لم أعثر عليها تماما
فقد أصدرت غبور دفعة أولى منها فى اول نزولها و طبعا نفذت عن اخرها فى أقل من أسبوعين !!!

فهل أى أحد يعلم ميعاد نزول الدفعة الثانية من هذه السيارة ؟؟؟
و انا أسأل عن ميعاد نزولها فى المعارض و ليس فى التوكيل لأن فى التوكيل سأضطر للانتظار أكثر من شهر و نصف لكى يأتى دورى و الأولوية فى الحجز تكون دائما للمعارض و ليس المستهلك لأن المعارض تعلم ببدء حجز أى سيارة قبل المستهلك !!!!!

لقد سألت احدى الموزعين المعتمدين لهيونداى و قال لى أنها ستكون موجودة على أقصى تقدير يوم الأحد 24 يوليو و أنها ليست موجودة بأى معرض الان !!!

و انا طبعا لا أعلم اذا كانت هذه حقيقة ام لا و قد سألت بالفعل فى كثير من المعارض و لم أعثر عليها

أطلب من حضراتكم اذا كان اى أحد على علم بميعاد صدورها فى اى معرض أو ان كانت موجودة فعلا فى أى معرض

فأنا الان بدون سيارة و كنت أريد أن أنتهى من موضوع السيارة و اجراءتها قبل بداية شهر رمضان المبارك

أرجو من أهل الخبرة أن يفيدونى و لكم عظيم الأجر و الثواب

و كل عام و أنتم بخير

شكرا ...

التعديل الأخير تم بواسطة dj etsh ; 21-07-2011 الساعة 03:06 AM
قديم 21-07-2011, 03:12 AM
الصورة الرمزية citroeen
citroeen citroeen غير متواجد حالياً

citroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to behold
افتراضي رد: الدفعة الثانية من هيونداى النترا 2012 !!!!

عماتا ياباشا مافيش تعب و لا حاجة بس الى اعرفة الفئة الى بتقول عليها دى عند سمير ريان خليجى واقل فى السعر كمان ب3 تلاف جنية بس محدش بيشترى الفئة دى للاسف عشان كدة قليلة فى السوق اوى لانها غالية جيدا هى و ال 145 و ال154 الف جنية والى انتا بتقول عليها 138 الف جنية انا شايف احلى فئة فعلا جيدا ومناسبة الى هى 133 الف جنية دى يعتبر فيها كل حاجة عايزة جنوط سبور و ABS واير باج وكل الكامليات البقية فى اى فئة الالنترا 2012 وعماتا اتصل بمعرض شاهين دة توكيل هيونداى ومتخصص فى الالنترا عندة كتيرررررر ر اوى منة اسالة مش هتخسر حاجة وهو رقمة 35869236-35869237
قديم 21-07-2011, 03:23 AM
dj etsh dj etsh غير متواجد حالياً

dj etsh is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة citroeen مشاهدة المشاركة

عماتا ياباشا مافيش تعب و لا حاجة بس الى اعرفة الفئة الى بتقول عليها دى عند سمير ريان خليجى واقل فى السعر كمان ب3 تلاف جنية بس محدش بيشترى الفئة دى للاسف عشان كدة قليلة فى السوق اوى لانها غالية جيدا هى و ال 145 و ال154 الف جنية والى انتا بتقول عليها 138 الف جنية انا شايف احلى فئة فعلا جيدا ومناسبة الى هى 133 الف جنية دى يعتبر فيها كل حاجة عايزة جنوط سبور و ABS واير باج وكل الكامليات البقية فى اى فئة الالنترا 2012 وعماتا اتصل بمعرض شاهين دة توكيل هيونداى ومتخصص فى الالنترا عندة كتيرررررر ر اوى منة اسالة مش هتخسر حاجة وهو رقمة 35869236-35869237
ألف شكر على اهتمامك يا استاذى الفاضل ؛ انا بس فئة الGLS فيها الحساسات و كماليات أخرى شايفها مهمة بالنسبة ليا , و ألف شكر على رقم المعرض و لو حضرتك برضه وصلت لحاجة يا ريت تقولى
قديم 21-07-2011, 04:51 AM
الصورة الرمزية citroeen
citroeen citroeen غير متواجد حالياً

citroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to beholdcitroeen is a splendid one to behold

لا شكر على واجب ياباشا انتا تأمر بس خد كلام من اخ ليك مالهاش لازمة 4000جنية دول وفرهم فى حاجة تانية وكدة كدة الحساسات بتباع فى اى حتة وحاجات نطيفة وارخص لما تشتريها بالعربيية وابقى ركبها فى التوكيل بالكاميرا كمان لو عايز عادى اى كماليات بتكرب اهم شى الABS و الايربج والجنوط وعلى عموم برحتك ياباشا وانا لو عرقت حاجة هقولك بردة بس اتصل بالمعرض شاهيـــن ومش هتخسر حاجة هو عندة كل الانواع من الالنترا2012 متخصص فيها بجد واى اوامر انا معاك
قديم 21-07-2011, 10:37 AM
الصورة الرمزية Mr.Mamo
Mr.Mamo Mr.Mamo غير متواجد حالياً

مدير مبيعات - جنرال أوتوموتيف
التخصص العملى: منسق مبيعات سيارات
هواياتي: العاب الكمبيوتر الجماعية(كره القدم )

Mr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond repute

سيتم تسليم الدفعه الثانيه للعملاء من 25-7-2011 وحتي 5-8-2011
وبدايه من الاسبوع المقبل سيكون لدينا فئات لم تكن متوفره من قبل ، علي سبيل المثال Elanntra GL A/T S/R لم تكن متوفره

لكن بدايه من الاسبوع المقبل ستكون متوفره

وجاري حل هذه المشكله قريبا جدا
حيث سيتمكن متصفح المنتدي من معرفه الالوان و الانواع المتاحه وميعاد استلامها في موضوع خاص بذلك ان شاء الله\

Mr / Mahmoud Gamal
استشاري عام و مدير مبيعات سيارات
mahmoud_gamal_1000@yahoo. com

للتعاقد وشراء ( أي سياره ) الرجاء الالتزام بمواعيد الاتصال
نيسان : ا / فكري الحلوجي 01223311114

هيونداي
و شيفروليه
و اوبل
وجيلي ومازدا
: ا/ احمد دعباس 01210301121

( الاتصال من الساعه العاشره صباحا وحتي العاشره مساء ماعدا يوم الجمعه )

الكلمات الدليلية
النترا2012, معرض سيارات, غبور