العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مكافحة سرقة السيارات

مكافحة سرقة السيارات موضوعات حماية السيارات من السرقة و للاعلان عن سيارات مفقودة ( مسروقة )

قديم 01-03-2012, 09:13 PM
الصورة الرمزية Marlborooo
Marlborooo Marlborooo غير متواجد حالياً
من انا؟: Hassan
هواياتي: مش عارف

Marlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: معاك ايه تحمى نفسك بيه لقدر الله فى حالة السرقة تحت تهديد السلاح

المسدس اللي بيضرب رش رقم (1) افضل من اللي بيضرب رقم (2 ) ،،،، لكن اللي بيضرب رمان بلي افضل من الاتنين اللي قولتهم ( مكانتش واضحة في المشاركة اللي فاتت )

سعرهم حضرتم من اول 800 جنيه لحد 3500 وفيه اغلي كمان ( بس انا شايف ان حرام يتدفع فيه اكتر من 2000 و اكتر من كده يبقي بتمن الحي حراااااااام اوي، وكمان الاسعار زاااادت جدا بعد الثورة ، التجار بيستغلوا الموقف وعليهم سحب )
قديم 01-03-2012, 09:44 PM
الصورة الرمزية silverlite
silverlite silverlite غير متواجد حالياً
من انا؟: بحاول اعيشها صح !
التخصص العملى: اداره اعمال
هواياتي: القراءه -المتاجره- السينما الجيده وخاصه التاريخيه-الافلام التسجيليه - السيارات

silverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond reputesilverlite has a reputation beyond repute

عندى طبنجه باريتا صوت بس شكلها ميرى ,, و صوتها قريب للحى باخدها طبعا فى السفر و المشاوير البعيده ..وربنا يسترها علينا و يعدى " الانفلات " على خير !!,,, ,تحياتى

قديم 01-03-2012, 09:54 PM

Marlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة silverlite مشاهدة المشاركة

عندى طبنجه باريتا صوت بس شكلها ميرى ,, و صوتها قريب للحى باخدها طبعا فى السفر و المشاوير البعيده ..وربنا يسترها علينا و يعدى " الانفلات " على خير !!,,, ,تحياتى
فعلا البريتا شبه المسدسات الميري ، وفي الهكلر والجلوك ممتازين
وانا بحب الشركات ديه بس في المسدسات الحي

بس المسدس الصوت مشكلته انه مبيصبش غير من مسفات قريبة جدا

بس تمام يا بوب ، وربنا يسترها عليك وعلي كل الناس
قديم 01-03-2012, 10:45 PM
باسم لانسر باسم لانسر غير متواجد حالياً

باسم لانسر is a name known to allباسم لانسر is a name known to allباسم لانسر is a name known to allباسم لانسر is a name known to allباسم لانسر is a name known to allباسم لانسر is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو الشوق كاديلك مشاهدة المشاركة

هنا سؤالى بقى ياباشا

مسدس الرش دا جايبه منين ؟

انا عندى بندقية رش وليا ولله الحمد خبرة جبارة فى الصيد والكلام دا
لكن اول مرة اعرف ان فى مسدس رش ياريت تقولى سعره وتقولى الذخيرة بتاعه رقم 1 ولا 2
ومتهيألى كمان ان صوته ضعيف يعنى انا عندى البندقية صوتها مش بيبقى قوى فى الضرب زى مسدسات الصوت والنار الحى وكدا لكن الرش دا صوته ضعيف جداً فى البندقية مابالك انت المسدس ؟؟
بص يا استاذ باسم مسدس الرش بيتباع عند اي محل بيبيع اسلحة ، انا المسدس اللي معايا تركي وكنت شاريه من واحد صاحبي ب1000 ، بس معرفش النوع اللي معايا تمنه كام في السوق

مسدسات الرش حضرتك في منها بيضرب رش رقم(1)
وفي بيضرب رش رقم (2) ، وفي نوع بيضرب رمان بلي
المسدس اللي معايا بيضرب رمان بلي (كور حديد صغيرة )
وهوا بيكون فيه امبوبة صغيرة غاز بتتغير بعد ما تضرب بيه حوالي 30 مرة ده اللي بتعطي قوة الاندفاع للرش ، بعد تقريبا 30 مرة بيكون الغاز خلص فقوة الطلقة بتكون ضعيفة اوي

بص حضرتك المسدس اللي بيضرب رش رقم (1) سمعت انه افضل عشان بيجيب مسافة اكبر وسرعة الطلقة فيه اكبر
صوت الطلقة مش قوي اوي ، بس الطلقة بتاعته بتعور بعكس مسدس الصوت لازم مسافة قريبة جدا عشان يصيب الشخص
المسدس اللي معايا صوته عالي شوية قريب من صوت المسدس الحي وهو صاحبه كان معدل فيه ( بس بصراحة معرفش ايه التعديل ) بس مع واحد صاحبي نوع تاني صوته ضيف جداا

وبخصوص انك غاوي صيد ، انا كمان بحب الصيد جدااا
ابتديت مشواري مع الصيد بنبلة كنت بجيب بيها جوافة ومانجة من علي الشجر من وانا في 2 ابتدائي
لحد ما بقي عندي 14 سنة اشتريت بندقية رمسيس زي الزيفت كنت انشن علي حاجة والاقي الطلقة راحت حتة تانية خالص بس اصطدت بيها كتتتير وقضيت معايا احلي ايام
وبعد كده اشتريت بندقية جامو من واحد صاحبي مستعملة ب8050 جنيه وعدلت فيها شوية وبعد كده اسعار السلاح زادت جدا وكنت راكنها فترة بعتها من حوالي3 سنين ب1500 جنيه وكان تمنها جديدة ب3500 جنيه
فكرتني بالذي مضي كانت ايام
تحياتي : CONGRA~238:
صباح الفلـ
ربنا يستر ويعدى الايام دى على خير وتفكيرى ابتدى يروح لمسدس رش + صاعق كهربى فى الجيب

المسدس اللي بيضرب رش رقم (1) افضل من اللي بيضرب رقم (2 ) ،،،، لكن اللي بيضرب رمان بلي افضل من الاتنين اللي قولتهم ( مكانتش واضحة في المشاركة اللي فاتت )

سعرهم حضرتم من اول 800 جنيه لحد 3500 وفيه اغلي كمان ( بس انا شايف ان حرام يتدفع فيه اكتر من 2000 و اكتر من كده يبقي بتمن الحي حراااااااام اوي، وكمان الاسعار زاااادت جدا بعد الثورة ، التجار بيستغلوا الموقف وعليهم سحب )
اى حاجة متخصصة بالاسلحة زادت , حتى سكينة المطبخ

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة silverlite مشاهدة المشاركة

يارب

فعلا البريتا شبه المسدسات الميري ، وفي الهكلر والجلوك ممتازين
وانا بحب الشركات ديه بس في المسدسات الحي

بس المسدس الصوت مشكلته انه مبيصبش غير من مسفات قريبة جدا

بس تمام يا بوب ، وربنا يسترها عليك وعلي كل الناس
آمين يارب
قديم 01-03-2012, 11:02 PM

بص بخصوص الاليكترك هو كويس بس فيه انواع مش كويسة كتيييييييير انت عارف الصين معمايلها يعني انا عندي 2 فيهم واحد شكله حلو بس خليت واحد صحبي يجربه فيا عشان اعرف قوته لقيته بيزغزغ هههههههه تعبان جدا بس التاني اللي معايا كويس جدا
فلو هتشتري اليكترك شوف انواع كتيرة واسمع صوته وسيبك من كام فولت عشان اونطة

وممكن تشتري سيلف ديفنس اسبراي بس ممتاز بيرش لمسافت متر ونص وبيعمي شوية وبيسبب حرقان في الانف وديق في التنفس
وبرده في انواع مضروبة ومن اول 30 جنية لحد 150
اللي معايا ب150 مقاس كبير وفي جيبي علي طول ولو اتمسكت بيه وده مبيحصلش محدش هيكلمك عشان اللي بيستخدمه ناس محترمة زينا وبيكون باين علي الشخص