العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > موضوعات متميزة

موضوعات متميزة لا يسمح للأعضاء بنشر موضوعات بهذا القسم

قديم 13-09-2010, 09:23 AM
عبدالله منصور عبدالله منصور غير متواجد حالياً

عبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to beholdعبدالله منصور is a splendid one to behold
افتراضي رد: لأول مرة فى مصر : خليها تصدى وموديلها يعدى .. حملة تخفيض اسعار السيارات

يامرحب بيك يابوالعربى

منور وياريت بس تقعد فى قعدة على كافيه ولاقهوة كدا وتقول الحوار بتاع الحملة دا

انا واثق ان تانى يوم بورسعيد كلها هتعرف

منور يابرنس
قديم 13-09-2010, 10:17 AM
الصورة الرمزية meemee
meemee meemee غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ادارية/
هواياتي: الرسم

meemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لأول مرة فى مصر : خليها تصدى وموديلها يعدى .. حملة تخفيض اسعار السيارات

والله هو كلام منطقي بس قابلني لو اتطبق
لمليون سبب
1- انا لو معايا فلوس ولاقي ت اي عربية لقطة هشتريها في ساعتها وهانسي الكلام ده
2- ويوم في مواصلاتنا الجملية يخليك تبيع اللي وراك واللي قدامك وتجيب عربية باي طريقة
3- السبب الحقيق ف رخص العربيات في السعودية انهم فلوسهم كتير وبغيروا عربيات بسرعة زي الموبايلات كده وهم شعب مستهلك وبيغيروا من باب الفشخرة

meemee hamza
اللهم لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
قديم 13-09-2010, 10:21 AM
الصورة الرمزية meemee
meemee meemee غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ادارية/
هواياتي: الرسم

meemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسام البورسعيدى مشاهدة المشاركة

وانا معاك يا باشا فى الحملة ...

ده حتى احنا ولاد بورسعيد اللى كان عندنا العربيات المنطقة الحرة بتترخص جديدة وكانت لوز لغوهالنا من 3 سنين واقتصرت على العربيات المستعملة بس وهتتلغى فى 2011 كمان وممكن يدفعونا جمارك ...

علشان تركب عربية جديدة اقل واجب خااااااااااااااااااالص 60 الف جنية ...

حرااااااااااااااااااااااا اااام ومتلاقيش عندنا الا الاصدارات المواتير الصغيرة يعنى اقصى حاجة 1600 سى سى باستثناء الجيب و المرسيدس والبى ام والعربيات العالية دى اللى تمنها فوق السما ...

طب بالزمة مش حراااااااااااام !!!!!!

معاك فى الحملة يا باشا ويارب نقدر نغير فعلا .....

اللي بيحلمو بيشجعوا واحنا معاهم
شجع كوكاكولا

meemee hamza
اللهم لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
قديم 13-09-2010, 10:29 AM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة meemee مشاهدة المشاركة

اللي بيحلمو بيشجعوا واحنا معاهم
شجع كوكاكولا
يا سيدى مهو لو احنا يا مصريين قعدنا نقول الشعارات الفاشلة دى (يعنى جت عليا - مصلحتى اولا - احنا هانغير الكون) اوعدك اننا عمرنا ما هنتقدم

وبعدين يا سيدى اهى محاولة مش يمكن يا اخى تيجى بفايدة ولو بسيطة حتى !!!!

وبعدين احنا قاعدين فى بيوتنا وبنشارك عن طريق النت يعنى من غير تعب يبقى مانحاولش لية ؟؟؟؟؟

انا بايد الفكرة والحملة ومعاكو باذن الله ...
قديم 13-09-2010, 11:07 AM
fikreyabdelfatah fikreyabdelfatah غير متواجد حالياً
من انا؟: صاحب مهنه في مجال السيارات
التخصص العملى: صيانه ابواب السيارات والكهرباء للسيارات القديمه
هواياتي: العمل فقط

fikreyabdelfatah is on a distinguished road

والله كلامك معقول جدا وهيخلي الاسعار تنزل بس ياريت الكل يلتزم بيه وده فيه فايده كبيره لكل الفئات وياريت نشجع بشراء المستعمل وياريت نجدد الفديم زي ما بنشوف في امريكا السيارات العتيقه العجوزه اصبحت عروسه ليه مانكونش زيهم ولا احنا فالحين بس في التقليد في الحاجات التانيه طبعا قصدي معروف شكراا