العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 22-12-2011, 01:11 AM
moby1985 moby1985 غير متواجد حالياً

moby1985 is on a distinguished road
افتراضي مشكلة فى الفتيس المانوال للشيفورليه اللانوس 2011

أنا معايا شيفورليه لانوس 2011 بقالى سنة و من فترة إبتدى الفتيس يطلع صوت زنة كأنك ماسك سوستة معدن و عمال تهزها و الكلام ده بيحصل على السرعات التانى و الرابع بس يعنى لما الفتيس بيكون لتحت و لما بضغط على الفتيس أو العصاية الصوت بيروح حبة و الصوت ده مش دايما موجود يعنى ساعات يظهر و ساعات لأ وأنا وديتها التوكيل بس لما الراجل جه يجرب الصوت مطلعشى للأسف بس هو أوقات و أوقات عايز أعرف فيه إيه؟
قديم 23-12-2011, 10:06 PM
الصورة الرمزية محمود زيزوو
محمود زيزوو محمود زيزوو غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف مبيعات بشركة مستلزمات طبية ومشرف رعاية طبية

محمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشكلة فى الفتيس المانوال للشيفورليه اللانوس 2011

اولا ممكن تتاكد من زيت الفتيس شوفو ممكن يكون ناقص ثانيا ممكن تكون عقربة اللى فى العلبة تكون عايزة تتشحم او تتثبت

من كان يؤمن بالله واليوم الاخر
فليقل خيرا او ليصمت
قديم 24-12-2011, 02:08 PM
fadyeb21 fadyeb21 غير متواجد حالياً

fadyeb21 is on a distinguished road

انا فعلا معايا نفس الموديل 2011 وبقالها معايا 6 شهور وكنت لسة هبعت الى خبراء المنتدى لحل هذه المشكله بالرغم من فكى لكونسول الفتيس فلم اجد اى شى بداخل الكونسول مفكوك ولكن الصوت يعصب فعلا ارجو من الخبراء الرد بالتفصيل وياريت مع الصور ان امكن
قديم 24-12-2011, 08:13 PM
الصورة الرمزية محمود زيزوو
محمود زيزوو محمود زيزوو غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف مبيعات بشركة مستلزمات طبية ومشرف رعاية طبية

محمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond repute

طيب شوف كدة منسوب زيت الفتيس لو مش زيت الفتيس ولا القنصولة يبقى مفيش الا حل واحد بس غرابة الغيارات لان الموضوع دة حصل معاية قبل كدة وعمالت كل القصص دى بس انا بقولك كدة الاول علشان ممكن تتحل بدون تغيير الغرابة روح لميكانيكى كويس يبص عاليها يشوفها مبوشة وللا وربنا معاك

من كان يؤمن بالله واليوم الاخر
فليقل خيرا او ليصمت
قديم 25-12-2011, 10:57 PM
mandoo_1 mandoo_1 غير متواجد حالياً

mandoo_1 is on a distinguished road

انا عندى نفس المشكله والصوت ده بالأخص مع الغيار التاني والرابع ارجو الحل